اخبار داغ

ائمه جمعه چهارمحال بختیاری:

حل مشکلات با همصدایی، همدلی و انسجام محقق خواهد شد

حل مشکلات با همصدایی، همدلی و انسجام محقق خواهد شد
ائمه نماز جمعه چهار محال وبختیاری در خطبه های نماز جمعه این هفته استان اظهار داشتند: انتظار مردم در این شرایط حاشیه‌سازی نیست، انتظار مردم گره‌گشایی و حل مشکلات با همصدایی، همدلی و انسجام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

توان کشور باید برای حل مشکلات داخلی، مطالبات مردم ، تولید و اشتغال باشد/ با توجه به شعار امسال، مسؤولان باید آماده پاسخگویی به مردم باشند

, توان کشور باید برای حل مشکلات داخلی، مطالبات مردم ، تولید و اشتغال باشد/ با توجه به شعار امسال، مسؤولان باید آماده پاسخگویی به مردم باشند, توان کشور باید برای حل مشکلات داخلی، مطالبات مردم ، تولید و اشتغال باشد/ با توجه به شعار امسال، مسؤولان باید آماده پاسخگویی به مردم باشند,

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد با اشاره به محروم بودن کشور از فواید برجام، اظهار کرد: در حال حاضر اروپاییان به دنبال خریدن زمان هستند که این به نفع کشور ما نیست.

وی افزود: ما عهدشکن نیستیم و باید منتظر عملکرد طرفین برجام باشیم.

خطیب نمازجمعه شهرکرد اضافه کرد: در این شرایط رؤسای قوا نباید به گونه‌ای حرف بزنند که کشور دچار چالش شود و به موضع‌گیری علما و رسانه‌ها منتج شود.

نکونام با تأکید بر اینکه توان کشور باید برای حل مشکلات داخلی، نارسایی‌ها، مطالبات مردم و تولید و اشتغال باشد، ادامه داد: با توجه به شعار امسال، مسؤولان باید خودشان را آماده پاسخگویی به مردم کنند.

وی گفت: انتظار مردم در این شرایط حاشیه‌سازی نیست، انتظار مردم گره‌گشایی است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به حادثه غم‌بار و غم‌انگیز نفت‌کش سانچی و جان‌باختن هموطنان، افزود: برای عزیزانی که دور از وطن و خانواده در حال خدمت‌رسانی به کشور هستند باید دعا کرد.

نکونام با بیان اینکه امروز به مناسبت پیروزی‌های مقاومت، حماس و مبارزان فلسطینی در مقابل صهیونیستی‌ها به نام غزه نامگذاری شده است، ادامه داد: گروه‌های فلسطینی درک کردند که ایران اسلامی پشتیبان فلسطین است و این پشتیبانی به‌عنوان آرمان دینی است.

وی اضافه کرد: بنا بر فرموده امام راحل وظیفه هر مسلمان در مسئله فلسطین، همان وظیفه مسلمانان فلسطینی است که از خانه و وطن خود دفاع می‌کنند.

خطیب جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه فلسطین مسئله جهان اسلامی و آرمان بلند دینی است، گفت: مسلمانان نباید در این مسئله کوتاه بیایند.

نکونام افزود: به زودی شاهد پیروزی فلسطین و شکست رژیم غاصب صهیونیستی خواهیم بود.

وی با اشاره به در پیش بودن ولادت حضرت زینب (س)، اضافه کرد: این بانوی قهرمان و پربرکت در سایه گره خوردن تمام عیار با خداوند به اسوه صبر، بصیرت، علم و مقاومت تبدیل شد.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: بانوان بدانند در هر جایی که باشند اگر دستانشان را از ایمان خدا پر کنند، خداوند به وجودشان برکت می‌بخشد.

نکونام با اشاره به نزدیک شدن به دهه مبارک فجر گفت: با وجود محاصره فرودگاه توسط نیروهای بختیار مردم با شعارهای کوبنده و تجمعات پی درپی طاغوت را از بین بردند و امام راحل ۱۲ بهمن به کشور وارد شدند و انقلاب اسلامی حرکت خود را آغاز کرد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

تحولات منطقه حاکی از پیروزی جبهه حق علیه کفرو باطل است

, تحولات منطقه حاکی از پیروزی جبهه حق علیه کفرو باطل است, تحولات منطقه حاکی از پیروزی جبهه حق علیه کفرو باطل است,

حجت‌الاسلام محسن محمودی گهروئی امام جمعه موقت شهر اردل ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نماز گزاران به تقوای الهی گفت:تقوا آن است که انسان اصرار بر معصیت را ترک کند و به وسیله عبادت هم مغرور نشود، یک چنین تقوایی بشر را از آتش جهنم نگاه مى‌دارد و به بهشت مى‌رساند.

حجت الاسلام محمودی تصریح کرد: آخرین درجه تقوا بیزار شدن از هر چیزى است که غیر ذات مقدس پروردگار باشد و ابتداى تقوا اجتناب از شرک است و حد وسط آن دورى از حرام مى باشد. تقوا منتهى درجه اطاعت و عبادت است.

تحولات منطقه حاکی از پیروزی جبهه حق علیه کفر و باطل است

امام جمعه موقت شهر اردل در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه این هفته این هفته شهر اردل با اشاره به روز ۲۹ دیماه گرامیداشت روز غزه اظهار کرد: این روز افتخاری برای جبهه مقاومت و برای منطقه است.

وی با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر صهیونیستی در جنگ ۲۲ روزه علیه غزه شکست سختی خورد، افزود: در این جنگ قدرت دوم جهان درهم شکست چون پوشالی و توخالی بود.

امام‌جمعه موقت شهر اردل با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به فرموده امام راحل یک غده سرطانی است و باید از بین برود، ادامه داد: مقام معظم رهبری در ۱۴ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۰ در خطبه‌های نماز جمعه فرمودند"هر ملت و گروهی که با رژیم صهیونیستی مبارزه کند ما از او پشتیبانی و حمایت می‌کنیم".

محمودی با تأکید بر اینکه اسرائیل به لطف خدا نابود خواهد شد، عنوان داشت: رژیم صهیونیستی روزی آرزوی ایجاد سرزمین از نیل تا فرات را داشت اما امروز از ترس به دور خود حصار کشیده‌ است.

امام جمعه موقت شهر اردل با بیان اینکه تحولات منطقه حاکی از پیروزی جبهه حق علیه کفرو باطل است افزود: تحولات اخیر منطقه حاکی از آن است که دوران افول سلطه و قدرت آمریکا در منطقه و جهان فرا رسیده و حرکات کشورهای منطقه ویژگی ضدآمریکایی بودن، ضد استکباری بودن و اسلامی بودن دارد که هر ۳ این ویژگی‌ها بر خلاف خواست و اراده آمریکا و صهیونیست‌هاست.

وی اضافه کرد: پنجم جمادی‌الاول مصادف با سوم بهمن‌ماه سالروز ولادت حضرت زینب (س) است که روز پرستار و بهورز نام‌گذاری شده است، کاری که این بانوی بزرگ انجام دادند یعنی پرستاری از امام سجاد (ع) و مصیبت‌زدگان اهل‌بیت و خطبه‌ای که ایشان در کاخ یزید خواند غوغا به پا کرد و هیمنه پوشالی یزید را درهم شکست.

محمودی با یادآوری شهدای مدافع حرم که جان خود را فدای دفاع از حریم حضرت زینب (س) کردند، تصریح کرد: این کار سعادت و شجاعت می‌خواهد که تنها نصیب برخی‌های شده است.

,
,
,
,
, تحولات منطقه حاکی از پیروزی جبهه حق علیه کفر و باطل است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

رئیس جمهور عذرخواهی کند/ در مورد بنی صدر امام (ره) اقدام نکرد/معنی دفاع از فتنه گران چیست؟

, رئیس جمهور عذرخواهی کند/ در مورد بنی صدر امام (ره) اقدام نکرد/معنی دفاع از فتنه گران چیست؟, رئیس جمهور عذرخواهی کند/ در مورد بنی صدر امام (ره) اقدام نکرد/معنی دفاع از فتنه گران چیست؟,

حجت الاسلام سید محمد تقوی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر بروجن ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی و با اشاره به ۲۶ دی ماه سالروز فرار شاه خائن از کشور، اظهار داشت: تلاش رژیم شاه حذف همه ارزش های اسلامی بود تا آنجا که تاریخ هجری را تغییر و فساد و فحشا در زمینه های مختلف را ترویج دادند.

وی گفت: امروز تلاش در این است که قوانین و مقرارت اسلامی به کرسی نشانده شود گرچه برخی از افراد فاسد و همه دشمنان نظام و اسلام با این جهت مخالف هستند.

توجیه کار افراد عاقل و خردمند نیست/رئیس جمهور عذرخواهی کند

حجت الاسلام تقوی به سالروز شهادت شهید حجت الاسلام نواب صفوی، مظفر ذوالقدر، سید محمد واحدی و خلیل طهماسبی اشاره کرد و گفت: شهادت این افراد بخش ناچیزی از جنایات رژیم شاه بود که اگر آن جنایات را بخواهیم فهرست کنیم قطعا احتیاج به مثنوی دارد.

وی همچنین به سانحه کشتی سانچی و در گذشت شهادت گونه دریانوران ایرانی اشاره کرد و گفت: این حادثه موجب تاثر و تاسف همه مردم کشور شد.

خطیب موقت نماز جمعه شهر بروجن پذیرفتن اشتباه را زیبا و قابل تحسین دانست و گفت: توجیه کار افراد عاقل و خردمند نیست؛ رئیس جمهور در بحث نقد بر پیامبر اکرم(ص) و امام زمان (عج) حداقل این است که اشتباه کرده و عذرخواهی کند، توجیه قابل قبول نیست که مردم را نادان فرض کنیم.

وی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به اظهارات برخی از مسئولین که تحریم های جدید نقض برجام نیست، گفت: صادقانه بگویید در مذاکرات علیرغم تذکرات مکرر رهبر انقلاب ما گوش ندادیم، اشتباه کردیم و آمریکا هم مکرر برجام را نقض کرده است.

در مورد بنی صدر امام (ره) اقدام نکرد/معنی دفاع از فتنه گران چیست؟

حجت الاسلام تقوی با اشاره به این که ما همچنان دنبال پایبندی به برجام هستیم، تصریح کرد: تذکراتی که مقام معظم رهبری گاهی در جلسات علنی می دهند یک دهم تذکرات در جلسات خصوصی نیست؛ توقع غلط و بی جایی است که گاهی از روی ناآگاهی و گاهی مغرضانه می گویند چرا چنین و چنان نمی شود.

خطیب موقت نماز جمعه شهر بروجن خاطر نشان کرد: در مورد بنی صدر امام (ره) اقدام نکرد؛ مجلس رای به عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور داد و بعد امام(ره) او را عزل کرد.

وی گفت: در آمریکا می گویند ما برای هر کشوری می توانیم اقدام کنیم ولی در ایران ابر حریفی وجود دارد که ما حریف نمی شویم با یک سخنرانی تمام نقشه های ما را نقش بر آب و توطئه های ما را خنثی می کند.

حجت الاسلام تقوی با مطرح کردن این سوال که معنای دفاع از فتنه گران و آشوب گران توسط دولت و اصلاح طلبان چیست؟ گفت: چه معنی دارد که از آنها حمایت می کنند مگر نه آن است که پرچم ایران را به آتش کشیدند و به اماکن مقدس حمله و اهانت کردند و شعارهای ساختار شکنانه دادند.

تقوی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار میهمانان سیزدهمین اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی، گفت: صهیونیست ها روزی شعار از نیل تا فرات می دادند اما اکنون برای محافظت خود مجبور به دیوار کشی شده اند، شکست دادن صهیونیست ها در جنگ نرم امکان پذیر است همان گونه که آنها در جنگ سخت و لبنان شکست خوردند و مجبور به اعتراف به آن شدند.

,
,
,
,
, توجیه کار افراد عاقل و خردمند نیست/رئیس جمهور عذرخواهی کند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, در مورد بنی صدر امام (ره) اقدام نکرد/معنی دفاع از فتنه گران چیست؟,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

در قضیه فلسطین، سه حادثه اتفاق افتاده است که نظیر ندارد

, در قضیه فلسطین، سه حادثه اتفاق افتاده است که نظیر ندارد, در قضیه فلسطین، سه حادثه اتفاق افتاده است که نظیر ندارد,

حجت‌الاسلام جهانبخش یوسفی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان گفت: همه شما و خودم را به پارسایی و پرهیزکاری  و کسب تقوا در همه شئون و احوال زندگی سفارش و دعوت می‌کنم. مولا امیرالمؤمنین در باب تقوا در خطبه 190 چنین می‌فرمایند: همواره تقوا بر امت‌ها و نسل‌های گذشته عرضه‌شده است. بشر در همه تاریخ و در همه نسل‌ها نیازمند به تقوا و روح پرهیزکاری بوده است.
 
وی تصریح کرد: هیچ‌گاه پیام تقوا در تاریخ منقطع نشده است. لِحَاجَتِهِمْ إِلَیْهَا غَداً چرا همه انبیا و اولیا در طول نسل‌ها و عصرها مردم را به تقوا فراخوانده‌اند؟ چراکه این مردم به تقوا نیازمند هستند. روزی که قیامت برپا شود و همه انسان‌ها به آن روز برگردند و در آن محشور شوند همگان حس خواهند کرد که به تقوا نیاز داشته‌اند. پارسایی مهم‌ترین توشه‌ای است که در آن روز بزرگ فریادرس همگان خواهد بود بعدازاینکه حضرت تأکید می‌کردند در بیاناتشان بر ابعاد تقوا، دامنه آن، اثر تقوا و بر نیاز همیشگی انسان‌ها یک حسرتی را هم بیان می‌کنند: «فَمَا أَقَلَّ مَنْ قَبِلَهَا وَ حَمَلَهَا حَقَّ حَمْلِهَا» این تقوا که مهم‌ترین نیاز بشر در همه تاریخ است.

یوسفی ضمن تسلیت حادثه ناگوار جان باختن مظلومانه دریانوردان اظهار داشت: حادثه تلخ و تأسف‌بار تصادف و آتش‌سوزی کشتی نفت‌کش کشور عزیزمان که موجب از دست رفتن تعدادی از کارکنان متعهد، دلسوز و شجاع این مرزوبوم در میدان کار و تلاش شد، اندوه بسیار و تأثر ملت بزرگ ایران را به همراه داشت.

وی بیان داشت: ابراز تأثر و تأسف عمیق از این ضایعه دردناک، فقدان این دریادلان را که سال‌ها با سختی‌ها مبارزه کردند تا حلاوت رونق اقتصادی و بالندگی اقتصاد میهن به کام مردم بنشیند و سرانجام چون ققنوس در آتش سوختند را به خانواده‌های داغدار، همکاران و ملت صبور ایران اسلامی به‌ویژه مردم شریف شهرستان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند سبحان برای آنان علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت داریم.
 
امام‌جمعه موقت شهر فارسان به کنفرانس اتحادیه بین‌المجالس سازمان همکاری اسلامی اشاره داشت و گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای موضوع فلسطین را در رأس مسائل دنیای اسلام دانستند و گفتند: در قضیه فلسطین، سه حادثه «اشغال سرزمین»، «تبعید دسته‌جمعی و میلیونی مردم» و «قتل‌عام و جنایت عظیم بشری» اتفاق افتاده است که این ستم در تاریخ نظیر ندارد.
 
وی تصریح کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، دفاع از فلسطین را وظیفه همه دانستند و تأکید کردند نباید تصور شود که مقابله با رژیم صهیونیستی فایده‌ای ندارد بلکه به اذن و لطف خداوند، مجاهدت‌ها در مقابل رژیم صهیونیستی به نتیجه خواهد رسید، همان‌گونه که جریان مقاومت نسبت به سالهای قبل، پیشرفت کرده است.

حجت الاسلام یوسفی ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت زینب کبری (س) بزرگ  بانو و پرستار دشت کربلا، این روز فرخنده را به‌تمامی پرستاران و متصدیان طرح تحول نظام سلامت در شهرستان تبریک گفت و افزود: جایگاه پرستاران در کشور آن‌قدر رفیع است که روز ولادت حضرت زینب کبری (س) را برای پاسداشت زحمات این قشر نام‌گذاری کرده‌اند و با دیدن زحمات و تلاش‌های این قشر زحمتکش به این نتیجه می‌رسیم که هیچ‌چیزی در این دنیا نمی‌تواند آن‌گونه که سزاوار است پاسخگوی زحمات این عزیزان باشد.

وی بیان داشت: پرستاران به‌صورت شبانه‌روز خدمتگزار مردم و بیماران هستند و درراه حفظ سلامت همنوعان خود بالاترین زحمات و سختی‌ها را متحمل می‌شوند و خود را وقف بیماران می‌کنند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

حل مشکلات با همصدایی، همدلی و انسجام محقق خواهد شد/سیاسی کاری و پرداختن به مسائل فرعی هیچ سودی برای مردم ندارد

, حل مشکلات با همصدایی، همدلی و انسجام محقق خواهد شد/سیاسی کاری و پرداختن به مسائل فرعی هیچ سودی برای مردم ندارد, حل مشکلات با همصدایی، همدلی و انسجام محقق خواهد شد/سیاسی کاری و پرداختن به مسائل فرعی هیچ سودی برای مردم ندارد,

حجت الاسلام سعید حسین پور امام جمعه کوهرنگ در خطبه های 29 دیماه 96 شهر چلگرد، بهمن ماه را ماه خون، قیام، پیروزی خون بر شمشیر و ماه پیروزی انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: در روزگاری که سایه ی شوم استبداد و استعمار از یک سو و غفلت و افسردگی از سوی دیگر جامعه ی جهانی و ملت مسلمان ایران را در چنبره ی خود قرار داده بود،  بر اثر لطف صاحب این مملکت و دعای پاک صالحان، فریاد رسا مردم چون نسیمی روح بخش بر کالبد ملت مسلمان ایران ورزیدن گرفت و در بیست و دومین روز این ماه، کشتی انقلاب اسلامی در مقابل انکار و اعجاب همه ی جهانیان و همه ی قدرت های شیطانی غربی و شرقی با کم ترین هزینه های انسانی و اجتماعی و اقتصادی در ساحل پیروزی لنگر افکند.

خطیب نماز جمعه کوهرنگ اعدام انقلابی حسنعلی منصور، نخست وزیر دولت پهلوی به دست محمد بخارایی از اعضای فدائیان اسلام بیان کرد و افزود: این اقدام بخاطر سپردگی به اجانب و طرح های خیانتکارانه انجام گرفت.

وی با اشاره به سوم بهمن بمناست سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار و تبریک به پرستاران گفت: شغل پرستاری کار بسیار ارزشمندی است که یکی از عوامل رشد و تعالی در مراقبت و پرستاری از بیماران است.

حجت الاسلام حسین پور بیان داشت: در هفته گذشته اتفاقات خوبی در آموزش و پرورش کوهرنگ شاهد بودیم که طی آن اهدای کامپیوتر به مدارس شبانه روزی شهرستان و ایجاد نمایشگاه مهارت آموزی و فراگرفتن فنی حرفه ای و مهارت برای کارآفرینی، اشتغال و کسب درآمد است که تولید لباس های متنوع و بافت تابلو فرش با کمک اداره آموزش و پرورش و خیرین نیکوکار انجام گرفت.

خطیب نماز جمعه کوهنگ با تقدیر از خدمات سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهرنگ، ایجاد پزشک شبانه روزی در دهستان میهه و افتتاح رسمی در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی را یکی دیگر از موفقیت ها شهرستان بوده که قابل تقدیر و تحسین است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوهرنگ با بیان اینکه امروز مشکل اساسی مردم و جامعه، دغدغه های اقتصادی، معیشت، اشتغال، ازدواج و مسکن است که اگر مردم ببینند که مسئولان با تلاش و مجاهدت، دغدغه حل مشکلات را دارند، امیدوار می شوند، افزود: حل این مسائل با همصدایی، همدلی و انسجام محقق خواهد شد و اگر غیر این مساله از جمله سیاسی کاری و پرداختن به مسائل فرعی که هیچ سودی برای مردم ندارد، باشد، فقط باعث صرف شدن وقت، انرژی و نا امیدی خواهد شد امیدواریم با تلاشهای شبانه روزی و اهمیت دادن به مسائل اصلی مشکلات مردم با همدلی و همصدایی حل شود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

رفع مشکلات و قاطعیت در برابر بدخواهان کشور باید سرلوحه اقدامات مسئولان باشد

, رفع مشکلات و قاطعیت در برابر بدخواهان کشور باید سرلوحه اقدامات مسئولان باشد, رفع مشکلات و قاطعیت در برابر بدخواهان کشور باید سرلوحه اقدامات مسئولان باشد,

حجت الاسلام زمانی در خطبه اول نماز جمعه شلکمزار بر اهمیت تواضع و فروتنی تاکید کرد و گفت: تواضع از صفات پسندیده و نیکوی انسان است و تواضع می تواند باعث رشد و تعالی انسان می شود و در برابر تواضع صفت زشت، ناپسند و رذیله بزرگ تکبر وجود دارد.

امام جمعه شلمزار با اشاره به داستان رانده شدن شیطان از درگاه الهی گفت: شیطان به دلیل تکبر از مقامی که داشت رانده شد و از مقام بالایش به ورطه سقوط افتاد.

حجت الاسلام در ادامه به اهمیت تواضع از دیدگاه قرآن نیز اشاره کرد و گفت: در قرآن صراحتا بیان شده است که بندگان خدا کسانی هستند که بر روی زمین با تواضع راه می روند.

خطیب جمعه شلمزار در پایان خطیبه اول گفت: تواضع و فروتنی نشان دهنده اعتقاد و ایمان انسان به خداوند و قیامت است و مدارای با مردم نشان دهنده تواضع و فروتنی است.

حجت الاسلام زمانی در آغاز خطبه دوم گفت: هیئت حاکمه کاخ سفید با زیاده خواهی برای ایران پیش شرط تعیین می کنند، اجرای برجام را منوط بهپذیرش شرایط خود عنوان می کنند و از انجام تعهدات خود در قبال جمهوری اسلامی ایران سرباز می زندد و پا را از حد و حدود خود فراتر می نهد اما مسئولان کشور باید در برابر این هجمه ها محکم بایستند و با اعتماد به مردم و ایجاد اتحاد کشور کمشت محکمی بر دهان یاوه گویان آمریکایی بکوبند.

وی گفت: مسئولان کشور باید در برابر دشمنان قاطع و محکم و در برابر مردم و ملت خاشع و متواضع باشند.

امام جمعه شلمزار در ادامه به مساله محیط زیست اشاره کرد و افزود: توجه به محیط زیست به همه توصیه می شود. نباید با رها کردن زباله ها محیط زندگی خودمان را به دست خودکمان آلوده و نابود کنیم، امیدواریم رحمت الهی شامل حالمان شود و باران رحمت الهی بر این سرزمین ببارد.

حجت الاسلام زمانی در خصوص آسیب های فضای مجازی و اهمیت توجه به کنترل فضای مجازی و خانواده ها نیز گفت: فضای مجازی آینده کشورمان را هدف گرفته است و باید مردم و مسئولان در این زمینه با چشم باز تمهیدات لازم را بیاندیشند.

وی در پایان جان باختن و شهادت ملوانان کشتی سانچی را تسلیت گفت و ضمن گرامی داشت یاد و خاطره ۱۶شهید آتش نشان حادثه پلاسکو با خانواده شهدای کشتی سانچی و حادثه پلاسکو ابراز همدردی کرد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

ملت هوشیار ایران هیچ گاه در مقابل دشمن سستی از خود نشان نمی دهد

, ملت هوشیار ایران هیچ گاه در مقابل دشمن سستی از خود نشان نمی دهد, ملت هوشیار ایران هیچ گاه در مقابل دشمن سستی از خود نشان نمی دهد,

حجت الاسلام عقیلی در ابتدای خطبه ی اول بعد از سفارش خود و همه ی مردم به رعایت تقوای الهی ، با بیان اینکه رعایت تقوای الهی فقط با گفتن و سفارش حاصل نمی شود، اظهار داشت: البته از باب موعظه ، گفتن این مطلب و سفارش به تقوی، بسیار مفید خواهد بود ولی نتیجه ی کامل با عمل به دستورات اسلام در این رابطه به دست خواهد آمد.

عقیلی به بیان اوصاف متقین ، به صفت " یکسان بودن حال متقین در گشایش و بلا " گفت: افراد متقین در هنگام گرفتاری ، بیماری ، کم بارش بودن آسمان ، خسارت های مالی و جانی و ... حالشان همان گونه است که اگر در دنیا بهترین چیزها به دست آورده باشند.

امام جمعه ی شهرستان سامان تصریح کرد: بعضی از ما ها فقط در زمان وفور نعمت خدا را بندگی میکنیم و اگر سختی ای به ما برسد دیگر به در خانهی خدا نمیاییم.

وی در ادامه به آیات قرآن اشاره و بیان داشت: حضرت ایوب هر آن چه در دنیا داشت از دست داد ، ولی حال حضرت ایوب با همان حالی که غرق در نعمت بود ، یکسان بود. این معنای تقوی است.

عقیلی با اشاره بر اینکه بحث ما در مورد تقوی ، مربوط به افراد معاصر خودمان است ،تصیح کرد: اولیا و انبیای الهی همه دارای تقوی بودند. تقوی در زمان خود ما نیز دست یافتنی است ، نه اینکه شخصی بگوید امروزه دیگر نمیتوان به تقوی رسید.

امام خمینی (ره) در سخت ترین شرایط زندگی بهم نریخت و به وعده های که به دیگران داده بود عمل کرد.

عقیلی به شخصیت امام خمینی رحمت الله علیه اشاره و ابراز داشت: امام خمینی در سخت ترین شرایط زندگی خود هم هیچ گاه بهم نریخت و حتی در زمان فوت فرزند دلبندشان به وعده هایی که به دیگران داده بود ، عمل کرد.

فرد متقی رضالی الهی را در حوادث دنیا ملاک قرار می دهد

وی تاکید کرد: فرد متقی فقط رضای الهی را در حوادث دنیا ملاک قرار می دهد و اگر می بیند که خداوند در فقر ، سختی ، راضی است ، او هم به همین شرایط راضی است همین طور در خوشی ها و لذت های دنیا.

امام جمعه سامان قبل از پرداختن به مسائل هفته ، به رسم اطعام دادن در هنگام فوت نزدیکان اشاره و افزود : آن چه در روایات به آن اشاره شده است این است که باید برای صاحبان عزا ، غذا برده شود ، نه اینکه شخصی که داغدار است بخواهد تا چند روز به دیگران غذا بدهد، این یعنی مخالف آن چه اسلام به ما سفارش کرده است.

وی بیان داشت: نباید خانواده داغدار همه ی پس اندازهای خود را صرف غذا دادن به دیگران کند. البته اگر دیگران بخواهند در این نوع مراسمات سهمی داشته باشند و کمک کنند اشکالی ندارد ، و آن چه مورد مذمت است ، خرج کردن خانواده ی داغدار ، مخصوصا آن هایی که از نظر اقتصادی ضعیف هستند.

آمریکا هیچ گاه به عهد خود وفا نخواهد کرد

وی به سالگرد تصویب برجام اشاره و اظهار کرد: دشمن ملت ایران بداند که برای موشک های ایران هیچ گاه مثل برجام مذاکره صورت نخواهد گرفت.

علی اصغر عقیلی به بیانات رهبری اشاره تصریح کرد: ملت آمریکا هیچ گاه به عهد خود وفا نکرده و نخواهد کرد.

ملت ایران از هیچ قدرتی هراسی ندارد

امام جمعه سامان با بیان اینکه دشمن بداند سیستم نظامی ایران به هیچ عنوان قابل مذاکره و دخالت های کشورهای بیگانه نیست، ابراز کرد: آمریکا بداند که در هر لحظه ملت ایران اگر بخواهد هزاران موشک به قلب آمریکا می زند و از هیچ قدرتی نمی ترسد.

عقیلی به سادگی ملت آمریکا اشاره و بیان داشت: ملت ایران با عربستان تفاوت دارد که هر آن چه داشت در اختیار آمریکا قرار داد.

وی خاطر نشان کرد: ملت ایران همیشه هوشیار است و هیچ گاه در مقابل دشمن سستی از خود نشان نمی دهد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, امام خمینی (ره) در سخت ترین شرایط زندگی بهم نریخت و به وعده های که به دیگران داده بود عمل کرد., امام خمینی (ره) در سخت ترین شرایط زندگی بهم نریخت و به وعده های که به دیگران داده بود عمل کرد.,
,
,
,
, فرد متقی رضالی الهی را در حوادث دنیا ملاک قرار می دهد, فرد متقی رضالی الهی را در حوادث دنیا ملاک قرار می دهد,
,
,
,
,
,
,
,
, آمریکا هیچ گاه به عهد خود وفا نخواهد کرد, آمریکا هیچ گاه به عهد خود وفا نخواهد کرد,
,
,
,
,
,
, ملت ایران از هیچ قدرتی هراسی ندارد, ملت ایران از هیچ قدرتی هراسی ندارد,
,
,
,
,
,
,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه