اخبار داغ

تاکیدات امروز ائمه‌ جمعه استان تهران:

مسئولان نگذارند دشمن از مشکلات معیشتی سوءاستفاده کند/ برای مصون ماندن از نیرنگ های دشمن باید پیرو رهبری باشیم

مسئولان نگذارند دشمن از مشکلات معیشتی سوءاستفاده کند/ برای مصون ماندن از نیرنگ های دشمن باید پیرو رهبری باشیم
ائمه جمعه استان تهران ضمن ابراز همدردی با خانواده جانباختگان حادثه نفتکش ایرانی از مسئولان و دولت مردان خواستند تا پیگیری دقیق در این خصوص را برای احقاق حق ملت ایران انجام دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از تهران نیوز ؛ خطبه‌های نماز عبادی _ سیاسی جمعه این هفته با حضور پرشور و گسترده مردم مومن و ولایت‌مدار شهر و شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز , تهران نیوز,

ائمه جمعه در خطبه‌های نماز جمعه ضمن دعوت خود و دیگران به تقوای الهی پیرامون مسائل مهم کشور و منطقه سخنرانی کردند.

,

ائمه جمعه استان تهران ضمن ابراز هم‌دردی با خانواده جانباختگان حادثه نفتکش ایرانی از مسئولان و دولت مردان خواستند تا پیگیری دقیق در این خصوص را برای احقاق حق ملت ایران انجام دهند.

,

 

,

مشروح خطبه‌های نماز جمعه استان تهران

, مشروح خطبه‌های نماز جمعه استان تهران, مشروح خطبه‌های نماز جمعه استان تهران,

 

,

امام جمعه موقت تهران: مسئولان نگذارند دشمن از مشکلات معیشتی سوءاستفاده کند

, امام جمعه موقت تهران: مسئولان نگذارند دشمن از مشکلات معیشتی سوءاستفاده کند, مسئولان نگذارند دشمن از مشکلات معیشتی سوءاستفاده کند,

آیت الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران (29دی) در خطبه اول با اشاره به آغاز ماه جمادی الاول و آغاز ایام فاطمیه گوشه هایی از زندگی حضرت زهرا (س) را بیان کرد و گفت: حضرت زهرا (س) اسوه است. یعنی رهبر و سرمشق. و اگر کسی بخواهد به کمال و رشد علمی، اخلاقی، اجتماعی و فکری برسد به انسان کاملی مانند حضرت زهرا (س) نیاز دارند.

,

آیت الله امامی کاشانی در خطبه دوم، اظهار داشت: به خانواده عزیزانی که در کشتی نفت کش سانچی به جایگاه رفیع شهادت رسیدند تسلیت عرض می کنم.

,

وی با اشاره به قسمتی از نامه حضرت امیرالمومنین به مالک اشتر حاکم مصر درمورد رسیدگی به نیازمندان و کسانی که وضعیت معیشتی نامناسبی دارند، گفت: کشور اسلامی باید حدود و حقوقش همه مصون باشد و هر کس از دور نگاه کرد بگوید این کشور اسلامی و کشور علی ابن ابی طالب است. لذا اگر به محتاجان و نیازمندان توجه نکنیم دشمنان مانند معاویه ابن ابی سفیان که هم پول و هم قدرت داشت می آیند و روی دوش گرفتار ها سوار می شوند.

,

وی افزود: بر روی موجی که افراد قانع، گرفتار، بی شغل و کم درآمد دارند سوار می شوند و کشور را علیه علی (ع) تحریک می کنند. به همین خاطر امیرالمومنین به مالک اشتر این نکته بسیار مهم را اشاره کردند که باید با نیازمندان به درستی برخورد شده و مشکلات آن ها حل شود.

,

خطیب موقت نمازجمعه تهران اظهار داشت: در کشور ما وقتی یک کارخانه تولیدی تعطیل شد، اگر حالا امیرالمومنین و پیامبر بودند می رفتند و رسیدگی می کردند که چرا این کارخانه تعطیل شده است. لذا مسئولین باید رسیدگی کنند که چرا این کارخانه تعطیل شده و کارگر ها بی کار شدند، باید بررسی کنند که مدیریت ضعیف بوده یا اجناس تولیدشده کیفیت مناسب را نداشته یا کمبود نقدینگی وجود داشته است، ولایت این را می گوید که مشکلات نیازمندان باید رسیدگی شود.

,

آیت الله امامی کاشانی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند راه باز است و مشکلی وجود ندارد و این مشکلات کوچک نیز با جوانان دانشگاهی، آگاه و مردم با معرفت در حالی که دور تا دور کشور توسط دشمنان محاصره شده است و هدفشان نابودی اسلام است برطرف خواهد شد.

,

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری و اعضای شرکت کننده در اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی فرمودند که شما در مورد میانمار و کشمیر قطعنامه صادر کردید اما نسبت به فلسطین و یمن سکوت کردید لذا باید شجاعت، قدرت و دلسوزی برای جهان اسلام داشته باشید.

,

خطیب نماز جمعه تهران عنوان کرد: در دنیایی که ایران و اسلام این چنین غریب شده که از یک طرف رژیم صهیونیستی می خواهد ریشه اسلام را بکند و آمریکا حمایت کرده و از طرف دیگر آل سعود خبیث هزینه هایش را پرداخت می کند. در این چنین دنیایی جهان اسلام به انسجام و وحدت نیاز دارد. در کشور ما نیز انسجام و وحدت بر محور ولایت قرار گرفته است.

,

 

,

, ,

امام جمعه موقت قرچک: تعلیم و تربیت اسلامی را در مدارس سرلوحه اجرایی قرار بگیرد
امام جمعه موقت شهرستان قرچک گفت: تعلیم و تربیت اسلامی را در مدارس سرلوحه اجرایی قرار بگیرد و ارزش های واقعی کشور را به جوانان کشور معرفی کنید تا بدانند که برای عزت و اقتدار نظام چه زحمت هایی کشیده شده و چه خون هایی در این راه بر زمین ریخته شده تا پرچم کشورمان در بلندا قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین اکبر صفدری امام جمعه موقت شهرستان قرچک در خطبه های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: امروز در شرایط تحریم قرار داریم و همه چیز برای ما تحریم شده است مگر دو چیز؛ ماهواره و اینترنت، حال جای سؤال است چرا ماهواره و اینترنت که برای بنای آن هزینه های فراوانی دارد اما حاضرند رایگان در اختیار ما قرار دهند.
وی گفت: اگر انسان تصاویر مبتذل زنان بی حجاب یا مسائل غیراخلاقی را شبانه روز نگاه کند در صفحه قلب او چه چیزی حک می شود و لب او به کجا هدایت می شود جز این است که به سوی فساد و تباهی کشیده می شود و از مسیر حق منحرف می شود.
صفدری با اشاره به حادثه نقت کش سانچی، بیان کرد: کشتی نفت کش سانچی بعد از چند روز سوختن، در دل آب ها آرام گرفت و ملت ایران را داغدار 32 تن از عزیزان خود کرد.
وی با بیان سخنان مقام معظم رهبری در دیداری شرکت کنندگان در اجلاس اتحادیه بین الملل مجالس سازمان همکاری اسلامی، گفت: رهبر معظم انقلاب چند نکته مهم را در مورد مسائل جهان اسلام بیان فرمودند؛ اولاً انتظار می رود دنیای اسلام در مسائل اساسی و حیاتی با صدای بلند نظر و موضع خود را بیان کنند.
امام جمعه موقت شهرستان قرچک تاکید کرد: یکی از این مسائل اساسی بحث فلسطین است، متأسفانه عده ای در عالم اسلام نظر به آنکه نمی توان با رژیم جعلی مبارزه کرد از بیان نظر خود در مورد فلسطین کوتاهی می کنند یا سکوت اختیار می کنند و این موجب قدرت اسراییل می شود.
وی تصریح کرد: امروز غرب با تولید علم توانست به قدرت و ثروت برسد و دنیای اسلام نباید از این امر غافل باشد چراکه می توان به اهداف بلند علمی رسید و جمهوری اسلامی در اوج تحریم ها توانست در بسیاری از مسائل علمی روز رشد فراوانی داشته باشد.
صفدری افزود: امروز علمای اسلام باید دروغ های استکبار را با صدای بلند به گوش امت اسلام و دیگر امت ها برساند، دروغ هایی همچون حقوق بشر و دفاع از تروریسم.
وی گفت: همه می دانیم داعش دست پرورده آمریکا است و آل سعود در یمن و رژیم جعلی در فلسطین با چراغ سبز آمریکا به کشتار مسلمانان دست می زنند و هیچ نهادی از نهادهای بین المللی یک کلام نگفته و نخواهند گفت اگر بنابر محکوم کردن کشوری در جهان به عنوان ناقض حقوق بشر باشیم، هیچ کشوری مانند آمریکا اولویت ندارد، در چند روز گذشته رئیس جمهوری آمریکا مردم آفریقا را کثافت خانه نامگذاری کرده است، بااین وجود کشورهای مسلمانان را حامی تروریسم و ناقض حقوق بشر می دانند
امام جمعه موقت شهرستان قرچک با اشاره به هفته شورای آموزش و پرورش، بیان کرد: ما فرزندانمان را از هفت سالگی تا 18 سالگی در اختیار آموزش و پرورش قرار می دهیم تا به فرزندانمان تعلیم و تربیت لازم را بدهند ولی بعضی از مدارس تربیت را در مدارس نادیده می گیرند و یا اهمیت کمتری به آن می دهند.
وی تاکید کرد: تعلیم و تربیت اسلامی را در مدارس سرلوحه اجرایی قرار بگیرد و ارزش های واقعی کشور را به جوانان کشور معرفی کنید تا بدانند که برای عزت و اقتدار نظام چه زحمت هایی کشیده شده و چه خون هایی در این راه بر زمین ریخته شده تا پرچم کشورمان در بلندا قرار گیرد.
صفدری تصریح کرد: جوان فریب خورده ای که پرچم کشور را آتش زد، باید به او گفت ای جوان پرچم هر کشور عزت و اقتدار آن کشور است، پرچم هر کشور ناموس آن کشور است برای اینکه این پرچم در بلند قرار گیرد 220 هزار شهید را تقدیم این نظام و انقلاب کردیم.
وی گفت: وظیفه آموزش و پرورش است که فرهنگ سازی لازم را در این خصوص داشته باشد و به این موارد بپردازد.
امام جمعه موقت قرچک افزود: به مشکلات اقتصادی مردم توجه کنید؛ مردم با مشکلات مالی فراوان روبه رو هستند و گرفتاری های زیادی دارند؛ ولی هیچ وقت دست از ارزش های والای نظام برنداشتند، مشکلات مردم را فراموش نکنید.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان ادارات پارتی بازی و باندبازی را در ادارات کمتر کنید همه را با یک دید نگاه کنید یکی از معیارهای انقلاب اسلامی یک دست بودن و هم طرازبودن مسؤولان و مردم است.

, امام جمعه موقت قرچک: تعلیم و تربیت اسلامی را در مدارس سرلوحه اجرایی قرار بگیرد, تعلیم و تربیت اسلامی را در مدارس سرلوحه اجرایی قرار بگیرد, تعلیم و تربیت اسلامی را در مدارس سرلوحه اجرایی قرار بگیرد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

, ,

امام جمه خیرآباد: علمای اسلام دروغ های استکبار را با صدای بلند به گوش مردم برسانند

, امام جمه خیرآباد: علمای اسلام دروغ های استکبار را با صدای بلند به گوش مردم برسانند, علمای اسلام دروغ های استکبار را با صدای بلند به گوش مردم برسانند,

حجت الاسلام والمسلمین جعفر طزری در خطبه های عبادی سیاسی جمعه این هفته خیرآباد بیان داشت: امروز در شرایط تحریم قرارداریم و همه چیز بر ما تحریم شده است مگر دوچیز؛ ماهواره و اینترنت، حال جای سوال است چرا ماهواره و اینترنت که برای بانیان آن هزینه های فراوانی دارد به طور رایگان در اختیار ما قرار دهند.

,

وی در ادامه با اشاره به روایات اهل بیت (ع) نقش دیدن تصاویر را در ضمیر انسان تشریح کرد و اظهار داشت: امروز دشمنان ما سعی دارند از طریق فیلم و تصویر جامعه اسلامی ما را متزلزل کنند؛ حضرت علی (ع) در حکمت 409 نهج البلاغه می فرمایند: «قلب کتاب چشم است»، یعنی هر چه ببیند در ضمیر دل او ثبت می شود و در روایت دیگری است که حضرت فرمود «چشم راهنمای قلب است»، قلب انسان متوجه جایی یا چیزی یا افکار و اعمالی می شود که چشم به آنجا راهنمایی می کند.

,

امام جمعه خیرآباد خاطرنشان کرد: اگر انسان تصاویر مبتذل زنان بی حجاب یا مسائل غیر اخلاقی را شبانه روز نگاه کند در صفحه قلب او چه چیزی حک می شود و لب او به کجا هدایت می شود جز این است که به سوی فساد و تباهی کشیده می شود و از مسیر حق منحرف می شود.

,

طزری در خطبه دوم نماز جمعه ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: پرستاران و سفیدپوشان جامعه خدمات شبانه جامعه با خدمات شبانه روزی خود از آلام و رنج های بیماران می کاهند و خود در این مسیر متحمل سختی های زیادی می شوند.

,

وی با بیان اینکه کشتی نفتکش سانچی بعد از چند روز سوختن، در دل آب ها آرام گرفت و ملت ایران را داغدار 32 تن از عزیزان خود کرد تصریح کرد: این مصیبت را به خانواده های این عزیزان تسلیت عرض نموده و از خداوند برای آنان صبر و اجر فراوان و برای عزیزانی که از دست رفتند طلب علو درجات را مسئلت می نمایم.

,

امام جمعه خیرآباد با اشاره به دیداری که شرکت کنندگان در کنفرانس اتحادیه بین المجالس سازمان همکاری اسلامی با رهبر معظم انقلاب داشتند عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب چند نکته مهم را در مورد مسائل جهان اسلام بیان فرمودند؛ اولاً انتظار می رود دنیای اسلام در مسائل اساسی و حیاتی با صدای بلند نظر و موضع خود را بیان کنند.

,

وی افزود: یکی دیگر از این مسائل اساسی بحث فلسطین است، متأسفانه عده ای در عالم اسلام نظر به آنکه نمی توان با رژیم جعلی مبارزه کرد از بیان نظر خود در مورد فلسطین کوتاهی می کنند یا سکوت اختیار می کنند و این موجب قدرت اسرائیل می شود.

,

حجت الاسلام طزری اظهار داشت: امروز غرب با تولید علم توانست به قدرت و ثروت برسد و دنیای اسلام نباید از این امر غافل باشد چرا که می توان به اهداف بلند علمی رسید کما اینکه جمهوری اسلامی در اوج تحریم ها توانست در بسیاری از مسائل علمی روز رشد فراوانی داشته باشد.

,

وی تصریح کرد: امروز علمای اسلام باید دروغ های استکبار را با صدای بلند به گوش امت اسلام و دیگر امت ها برساند، دروغ هایی همچون حقوق بشر و دفاع از تروریسم.

,

امام جمعه خیرآباد در پایان خاطرنشان کرد: داعش دست پرورده آمریکاست و می دانیم آل سعود در یمن و رژیم جعلی در فلسطین با چراغ سبز آمریکا به کشتار مسلمانان دست می زنند؛ اما هیچ نهادی از نهادهای بین المللی یک کلام نگفته و نخواهند گفت اگر بنا بر محکوم کردن کشوری در جهان به عنوان ناقض حقوق بشر باشد هیچ کشوری مانند آمریکا اولویت ندارد، که نمونه آن را در صحبت های اخیر رئیس جمهور آمریکا دیدیم که مردم آفریقا را کثافتخانه نامگذاری کرده است؛ اما با این وجود کشورهای مسلمانان را حامی تروریسم و ناقض حقوق بشر می دانند.

,

 

,

, ,

امام جمعه باقرشهر: دولت مردان پیگیر دقیق حادثه نفتکش باشند تا حق ملت تضعیف نشود

, امام جمعه باقرشهر: دولت مردان پیگیر دقیق حادثه نفتکش باشند تا حق ملت تضعیف نشود, دولت مردان پیگیر دقیق حادثه نفتکش باشند تا حق ملت تضعیف نشود,

آیت اله سید احمد موسوی امام جمعه باقرشهر در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت به تقوای الهی به بیان روایتی از امام صادق(ع) پرداخت و گفت: اهل بیت (ع) ما را از داشتن زبان بد نهی می کنند که متاسفانه بسیاری از اطرافیان ما خیلی بد زبان و فحاش هستند که سبب وقوع بسیاری از جرم ها می شود. سلامت و امنیت لسانی برای جامعه بسیار مهم است. تهمت، دروغ ، آبروریزی و دیگر گناهان زبانی بسیار مهم است.
امام جمعه باقرشهر با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام گفت: پیامبر اسلام فرمود: مومن حقیقی کسی است که این دو ویژگی را داشته باشد یک به فقرا کمک کند و دوم از طرف خود نسبت به مردم انصاف را رعایت کند و اگر این دو در جامعه اسلامی وجود داشته باشد بسیاری از مشکلات در جامعه ما به راحتی حل می شود. هرکس در حد توان به فقرای فامیل کمک کند، توصیه من به مهاجر افغانستانی این است که به هم نوعان خود کمک کنید، بایستی همه دست به دست هم بدهیم و فقرا را یاری کنیم با توجه به نزدیک شدن به اواخر سال و شروع سال جدید، همچنین توصیه من کاسبه ها، باید رعایت کنند و از کم فروشی و بنجل فروشی بپرهیزند. پیامبر بزرگ میفرماید: انصاف داشته باشید کم فروشی برای فرهنگ ما نیست.
آیت اله سید احمد موسوی در ادامه گفت: حادثه تلخ نفتکش ایرانی سانچی که همه شاهد حادثه تلخی بودیم که حدود سی نفر از همطنانمان در این حادثه تلخ جان باختند، ضمن عرض تسلیت به مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران به بازماندگان این حادثه تسلیت میگوییم و به روح پاکشان دورد میفرستیم. همچنین دولت مردان باید پیگیری دقیقی درمورداین حادثه کنند تا حق ملت تضعیف نشود.
وی در ادامه گفت: امروز روز هوای پاک نامگذاری شد که یک نیاز ضروری برای همه موجودات است، در محیط هایی که ما زیست میکنیم پیامدهای هوای ناپاک تعطیلی مدارس و کارخانه هاست و ما شاهد این خسارات هستیم که همه باید برای داشتن هوای پاک مشارکت داشته باشند. یکی از وظایف دولت تدبیر برای داشتن هوای پاک است و مردم با همکاری و همیار بابد از دولت حمایت کنند.
آیت اله سید احمد موسوی امام جمعه باقرشهر در پایان با اشاره به زمین لرزه های اخیر گفت: مصلی باقرشهر به دنبال درخواست ستاد بحران در اختیار ستاد بحران قرار گرفت تا از آن در مواقع بحران و بخصوص زلزله استفاد شود.

,
,
,
,
,

 

,

, ,

امام جمعه اسلامشهر: نمی توان به معصوم انتقاد کرد/ معصوم اشتباه و سهو و نسیان ندارد
حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نوروزی در خطبه های 29 دی ماه گفت: امام علی (ع) می فرمایند چهار ویژگی است که اگر به کسی داده شود خیر دنیا و آخرت به او داده می شود یعنی خیر دنیا و آخرت در این چهار چیز است اولین ویژگی راست گویی است نباید دروغ در دستگاه یا خانواده ای باشد نباید وعده دروغ دهیم، دروغ یکی از بزرگترین گناهان کبیره است متأسفانه خانه ها، مغازه ها، بازارها و معامله هایمان مگر می شود بدون دروغ باشد؟
وی ادامه داد: دومین ویژگی امین بودن و امانت داری است در روایات داریم که همه پیامبران الهی برای صداقت و امانت داری آمدند سومین ویژگی عفت شکم است. شکم را باید از حرام های الهی دور نگه داشت اما فرد برای بدست آوردن مال حاضر است دست به هر کاری بزند در روایات دیگر به عفت شکم و عفت پاک دامنی سفارش شده است یعنی پاک دامنی از خوردنی های حرام و پاک دامنی از لذت های جنسی حرام.
امام جمعه اسلامشهر اضافه کرد: چهارمین ویژگی حسن خلق و اخلاق خوب است خداوند در قرآن کریم پیامبر اکرم را دارای خلق عظیم و برجسته معرفی می کند. مورخین منصف نیز پیشرفت سریع اسلام را به خاطر اخلاق خوب پیامبر و تربیت شدگان دامن اسلام و قرآن می دانند.
وی با توصیه همه به تقوای الهی گفت: خداوند به همه پیروان اهل بیت و مؤمنان دو فرمان می دهد اول اینکه تقوا داشته باشند دوم اینکه اگر زندگی را بلد نیستید با صادقان باشند و آنان را همراهی کنند. منظور از صادقین محمد و آل محمد هستند.
حجت الاسلام نوروزی تأکید کرد: در کتاب های بزرگ اهل سنت نیز صادقین علی بن ابی طالب و فرزندان آن حضرت معرفی شده اند. اهل بیت اشتباه ندارند سهو و نسیان ندارند اینکه مطرح می شود به معصوم نیز می توان انتقاد کرد حرف غلطی است به معصوم می شود جسارت کرد به امیرالمؤمنین جسارت می کردند اما به معصوم نمی شود انتقاد کرد برای اینکه معصوم است و اشتباه ندارد امامان دوازده گانه ما قطعاً و مسلماً به شهادت قرآن و شهادت ده ها و صدها حدیث از پیامبر اکرم معصوم و مطهر و پاک هستند.
وی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری و مراجع تقلید مبنی بر رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم گفت: کشور ما امکانات خوبی دارد که می توان از آن استفاده کرد پیامبر اکرم نیز در می فرمایند همه مردم نان خوره و خانواده خدا هستند محبوب ترین مردم در پیشگاه خدا کسانی هستند که نفعشان به خانواده و دیگران برسد. مردم به فقرا و نیازمندان می رسند اما آن کسی که می تواند مشکلات معیشتی را حل کند و فقر را از بین ببرد دولت و حاکمیت است. این کار راه های زیادی دارد ملت نباید اسراف کند، جلوی واردات بی رویه گرفته شود از دریافت حقوق نجومی جلوگیری شود کارخانه های تعطیل شده را به راه انداختن می شود به معیشت مردم رسیدگی کرد.

, امام جمعه اسلامشهر: نمی توان به معصوم انتقاد کرد/ معصوم اشتباه و سهو و نسیان ندارد, نمی توان به معصوم انتقاد کرد/ معصوم اشتباه و سهو و نسیان ندارد,
,
,
,
,
,
,

 

,

, ,

امام جمعه بخش گلستان:مسئولین به گرانی، بیکاری و سرگردانی در ادارات توجه داشته باشند

, امام جمعه بخش گلستان:مسئولین به گرانی، بیکاری و سرگردانی در ادارات توجه داشته باشند, مسئولین به گرانی، بیکاری و سرگردانی در ادارات توجه داشته باشند,

حجت الاسلام والمسلمین سیدمرتضی صفایی در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به آغاز ماه جدید قمری، بیان داشت: نمازگزاران خواندن نماز روز اول ماه جمادی الاولی را فراموش نکنند و سعی کنند چه در منزل چه در مصلی این نماز را بخوانند.

وی باتاکید بر ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار در سوم دی ماه، تبیین کرد: پرستاران باید در انجام کارهایشان روحیه و اخلاق زینبی داشته باشند زیرا در غیر این صورت به کار آن ها ایراد وارد است و همچنین خانم ها نیز از زندگی آن حضرت الگو برداری نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی در ادامه با بیان اینکه در روز عاشورا خون بر شمشیر پیروز شد، تصریح کرد: اگر سخنرانی و نقش حضرت زینب (س) در قیام عاشورا و وقایع پس از آن نبود بدون تردید کربلا در کربلا باقی می ماند.

وی همچنین به فرار شاه از ایران در دی ماه سال 57 اشاره کرد و گفت: سعی دشمنان بر این بود که در22 بهمن سال 96 کاملاً جمهوری اسلامی ایران را ریشه کن کنند و فرزند شاه را به ایران بازگردانند که تدارک این واژگونی را نیز ترسیم کرده بودند به گونه ای که وزیر خارجه آمریکا گفته بود 22 بهمن ما در تهران خواهیم بود.

امام جمعه بخش گلستان کنترل فضای مجازی را امری الزامی برشمرد و اذعان داشت: باید برای فضای مجازی فیلترهایی در نظر گرفته شود تا از گمراه شدن جوانان در این فضا و سواستفاده دشمنان تا حد امکان و قابل قبولی جلوگیری شود.

وی درپایان باتوجه به اینکه مسئولان باید آگاه باشند، خاطرنشان کرد: مسئولین باید مراقب باشند که در جامعه زخم ایجاد نشود و به گرانی، بیکاری و سرگردانی در ادارات توجه داشته باشند، چراکه دشمن از کوچک تربن روزنه ها برای نفوذ بهره خواهد جست.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

, ,

امام جمعه رباط کریم: دشمن به دنبال شایعه سازی برای نفتکش سانچی بود

, امام جمعه رباط کریم: دشمن به دنبال شایعه سازی برای نفتکش سانچی بود, دشمن به دنبال شایعه سازی برای نفتکش سانچی بود,


حجت الاسلام محمدی نژاد امام جمعه رباط کریم در آیین عبادی سیاسی روز جمعه این شهر که با حضور آحاد مردم خداجو در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: انسانها باید سعی کنند غضب خود را فرود برده و آرامش در زندگی را تجربه کنند.

وی افزود: غضب یکی از راه های پیوستن به شیطان است که افراد را از خدا به دور می کند.

امام جمعه رباط کریم در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر حفظ هوای پاک، ابراز کرد: مردم سعی کنند هوا را آلوده نکنند و از خودروهایشان در مواقع ضروری استفاده کنند، باید قدر هوای پاک را دانست و مراقب سلامت دیگران باشیم.

حجت الاسلام محمدی نژاد تأکید کرد: باید با کشورهای اسلامی در برابر آمریکا متحد بود و با این ابرقدرت مصنوعی مبارزه کرد، امروز کره شمالی به تنهایی در برابر آمریکای جهانخوار ایستاده و توانسته پیروز میدان باشد.

امام جمعه رباط کریم با اشاره به حادثه نفتکش سانچی در دریای چین، خاطرنشان کرد: دشمن همواره در کمین است تا ایران خوار و ذلیل کند، در این حادثه با ایجاد شایعاتی سعی در این داشتند تا بگویند محموله نفتکش ایرانی برای کره شمالی بود، اما این حقیقت ندارد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

, ,

امام جمعه شهرستان قدس: خداوند حافظ انقلاب اسلامی است
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالقاسم میراحمدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان قدس که در مصلای این شهر و با حضور پرشور نمازگزاران برگزار شد، اظهار کرد: خودم و همه شما را به رعایت تقوای الهی دعوت می کنم و یکی از نشانه های تقوا دوری از غیبت است.
وی با اشاره به فاجعه کشتی نفتکش و درگذشت تعدادی از هموطنان که به مقام رفیع شهادت رسیدند را به خانواده های این عزیزان تسلیت گفت و برای عزیزان درگذشته طلب رحمت و مغفرت و علو مقام و برای خانواده های آنها طلب خیر در دنیا و آخرت کرد.
امام جمعه شهرستان قدس با اشاره به فرموده امام محمد باقر (ع) که طالب علم و طالب دنیا هرگز سیر نمی شوند، گفت: طالب علم به خاطر اینکه به خدا نزدیک شود علمش را به معرفت الهی بیشتر می کند و هرگز سیر نمی شود.
وی افزود: طالب دنیا آن قدر با مال و ثروت دنیا دست و پنجه نرم می کند که دچار طغیان می شود.
امام جمعه شهرستان قدس خاطرنشان کرد: ما باید از گذشتگانمان در تاریخ عبرت بگیریم، ما باید از سرگذشت آن ها عبرت بگیریم تا به سوی خدا و اهل بیت (ع) رفته و آن ها را منجی خود بدانیم.
وی با بیان اینکه هدف همه دشمنان این است که اسلام از بین برود گفت: لذا باید شجاعت، قدرت، وحدت کلمه و دلسوزی در جهان اسلام باشد، اکنون ایران و اسلام در دنیا غریب اند و از یک طرف صهیونیست ها می خواهند ریشه آن را بکنند از طرف دیگر آمریکا از آنها حمایت می کند و از سوی دیگر آل سعود خبیث هزینه آن را پرداخت می کند.
حجت الاسلام والمسلمین میراحمدی تصریح کرد: منافقین، سلطنت طلب ها، وهابیون، آمریکا، اسرائیل و انگلیس خواهستند یک بار دیگر شما ملت ایران را امتحان کنند و زهرشان را بریزند و لذا اغتشاش را در کشور به راه انداختند اماسرشان به سنگ خورد چرا که آنها هنوز این ملت را نشناخته اند، نقشه ها کشیدند که فتنه سال 88 را تکرار کنند اما از آنجا که خداوند حافظ این انقلاب است این بار هم موفق نشدند و ما باید توجه داشته باشیم که کفران نعمت نکنیم و از نعمت های الهی و یاد خدا غافل نشویم.

, امام جمعه شهرستان قدس: خداوند حافظ انقلاب اسلامی است, خداوند حافظ انقلاب اسلامی است,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

, ,

امام جمعه فیروزکوه: جای تاسف دارد برخی ادارات مردم را رعیت خود می پندارند/تهدیدات فضای مجازی خانواده را هدف قرار می دهد

حجت الاسلام والمسلمین امیری ارجمند، امام جمعه شهرستان فیروزکوه، با تاکید بر جایگاه تقوا گفت: کسی که می خواهد تقوا داشته باشد باید بداند چه کند تا جزو پرهیزکاران باشد؛ دنبال زاد و توشه باشید که بهترین آن تقوا است؛ مسئولین بیش از مردم عادی به تقوا نیاز دارند؛ نباید خود را ارباب و مردم را رعیت بداند؛ جای تاسف است که در برخی اماکن اداری این چنین رفتار می شود؛ مردم ما انقلابی و ارزشی هستند.
وی اذعان داشت: مسئولین باید بدانند نوکر و خادم مردم هستند و این باید افتخار باشد؛ اگر می خواهید سبک زندی قرآنی داشته باشید باید کار خیر انجام دهید؛ کسی که مسلمانی را می بیند باید مشخص باشد از او خیر می بارد.
امام جمعه شهرستان فیروزکوه با اشاره به تهدیدات فضای مجازی خاطرنشان کرد: همانطور که در عرصه جنگ سخت به پیروزی رسیدیم در عرصه جنگ نرم هم به پیروزی خواهیم رسید که اساس خانواده را مورد هدف قرار داده اند.
وی ضمن تسلیت به خانواده ها و بازماندگان حادثه نفتکش سانچی به روز پرستار اشاره داشت و تصریح کرد: جا داشت ایستگاهی در نماز جمعه توسط شبکه بهداشت و درمان ایجاد شود و خدماتی به مردم ارائه دهد؛ البته فردا تعدادی متخصص به صورت رایگان ارائه خدمت خواهند داد و این اطلاع رسانی شد.

, امام جمعه فیروزکوه: جای تاسف دارد برخی ادارات مردم را رعیت خود می پندارند/تهدیدات فضای مجازی خانواده را هدف قرار می دهد, جای تاسف دارد برخی ادارات مردم را رعیت خود می پندارند/تهدیدات فضای مجازی خانواده را هدف قرار می دهد,
,
,
,
,
,

 

,

, ,

امام جمعه شریف آبا: موضوع فلسطین از مسائل مهم جهان اسلام است

, امام جمعه شریف آبا: موضوع فلسطین از مسائل مهم جهان اسلام است , موضوع فلسطین از مسائل مهم جهان اسلام است ,

حجت الاسلام خداپرست با تبریک ولادت عقیله بنى هاشم حضرت زینب(س) روز پرستار بیان داشت: حضرت زینب(علیها السلام)در خانواده وحی متولد در دامان پُرمهر پیامبر و حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س)تربیت یافت و با نظارت دقیق این خانواده رشد نمود.

, ,

امام جمعه شریف آباد درباره علت نام گذاری روزپرستارگفت:حضرت زینب پس از حادثه عاشورا با صبروبردباری؛ پرستاری امام سجاد(علیه السلام) و بیماران و مصیبت زدگان ،کربلا را بر عهده داشت، پرستاری وظیفه سنگین و

,

ارزشمندی است که از عهده هر کس برنمی آید، مسئولان لازم است نسبت به حل مشکلات این قشر محترم تلاش کنند تا آن ها به کارشان دلگرم تر باشند.

,

این مقام مسئول با عرض تسلیت حادثه غمبار و درگذشت 32 خدمه نفت کش اظهار داشت: اینان جان باختگان راه انجام وظیفه و خدمت به کشور بودند؛ مسئولان اجرائی وقضائی،با مطالعه دقیق این حادثه دردناک، و ارائه گزارشى شفاف مردم را از جزئیات موضوع مطلع نمایند.

,

حجت الاسلام قاسم خداپرست در ادامه خطبه های نماز جمعه ضمن تبیین منویات رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار میهمانان سیزدهمین اجلاس بین المجالس کشورهاى اسلامى اذعان داشت : موضوع فلسطین از مسائل مهم جهان اسلام است، جنایات صهیونیست هاى تحت حمایت آمریکا علیه مسلمانان نباید فراموش و یا کم رنگ شود.

,

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه فضاى مجازى باید نظارت پذیر شوند تصریح کرد: هیچ چارچوبى براى مدیریت این فضا وجود ندارد انواع کلاه برداری ها، بى اخلاقى ها، فریب ها و شایعه سازى ها ،هتک حیثیت ها،رواج فحاشى افراد و شخصیت ها ،حتى امنیت ملى کشور مورد تهدید قرار می گیرد.

, ,

امام جمعه شریف آباد فضاى مجازى را بلاى خانواده ها دانست و تأکید کرد: افزایش بى رویه ى استفاده از این فضا در بسیارى از موارد شکل اعتیاد به خود گرفته به گونه ای که دربیشتراوقات باعث ایجاد اختلال در زندگی ها و حتی از هم پاشیدن روابط زناشویى ومنجربه طلاق عاطفى شده است.

,

 

,

, ,

امام جمعه شهرری: تمام شدن اعتراضات به معنی رضایت مردم از وضعیت اقتصادی نیست

, امام جمعه شهرری: تمام شدن اعتراضات به معنی رضایت مردم از وضعیت اقتصادی نیست, تمام شدن اعتراضات به معنی رضایت مردم از وضعیت اقتصادی نیست,


حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری، امروز در نماز عبادی و سیاسی جمعه که با حضور نمازگزاران ولایتمدار و شهیدپرور شهرستان ری در مصلی بزرگ ری برگزار شد، گفت: ماه جمادی ثانی به حضرت فاطمه زهرا(س) تعلق دارد.
وی افزود: در این هفته ما میلاد با سعادت حضرت زینب(س) را پیش رو داریم نام این خانم از آسمان نازل شد و به معنای زینت پدر است. ایشان از جهت عبادت، شهامت و شجاعت بانویی بی نظیر بودند.
شاهچراغی با بیان اینکه حضرت زینب(س) عالمه بودند، ابراز کرد: حضرت زینب(س) عالمه ای بودند که معلم به خود ندیدند، عبدالله ابن عباس ایشان را عقیله بنی هاشم بیان کردند، حضرت در فصاحت و بلاغت همانند حضرت علی(ع) بودند.
امام جمعه شهرری با اشاره به اینکه در تقویم کشور روز میلاد حضرت زینب(س) را روز پرستار نامیده اند، اظهار داشت: پیامبر(ص) فرمودند: اگر کسی یک شبانه روز در خدمت بیماری باشد و از او پرستاری کند خداوند در قیامت او را با حضرت ابراهیم(ع) محشور خواهد کرد و این فرد از صراط به سرعت عبور می کند.
شاهچراغی با بیان اینکه فتنه 96 با تدبیر رهبر معظم انقلاب و حضور خودجوش مردم به اتمام رسید، گفت: همه می‎دانند این اغتشاشات از اعتراضات مردمی آغاز شد و ابتدا این امر با تخریب همراه نبود. رهبر معظم انقلاب از مشکلات کشور به عنوان زخم یاد کردند که بر پیکر جامعه ایجاد شده است بنابراین اگر اعتراض مردم به ظاهر تمام شده بر این نیست که مردم از اوضاع نابسامان اقتصادی ناراحت و معترض نیستند.
امام جمعه شهرری ادامه داد: نام امسال مزین است به اقتصاد مقاومتی از این رو مسوولان باید پاسخگوی مردم باشند که در سال چه اقداماتی برای رفع مشکلات اقتصادی کشور انجام داده اند چرا که اگر این مشکلات حل نشود امکان دارد که از جای دیگر سر در بیاورد.
وی اضافه کرد: مسوولان باید از حاشیه پراکنی و امور چالش برانگیز پرهیز کنند و اجازه ندهند دشمنان از مشکلات موجود سوء استفاده کنند لازم به ذکر است که در این اغتشاشات حساب لیدرهای فتنه گر با مردم فریب خورده جدا است؛ بنابراین این مایه تاسف است که برخی از نمایندگان مجلس از روی دلسوزی بیان می کنند که همه آشوب گران باید آزاد شوند و یا اینکه همین فرد بگوید در زندان به افراد دستگیر شده قرص داده اند و این آنان را بیمار کرده اند. قبلا هم همین فرد سخنی به زبان آورد که خوراکی برای رسانه های بیگانگان شد و نظام جمهوری اسلامی را زیر سوال برد.
امام جمعه شهرری با تشکر از هوشیاری و بیداری مردم در فتنه اخیر، گفت: فتنه تمام شد ولی مردم نباید هوشیاری خود را از دست بدهد هوشیاری مردم سبب شد که ریشه این نفاق جمع شود امروز نیز شما مردم موظف هستید با مشاهده کمترین امر مشکوک به مسؤولان ذی ربط گزارش دهید. هوشیاری مردم و تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب رمز موفقیت ما در همه فتنه ها خواهد بود.
شاهچراغی با اشاره به پیام مسؤول حماس به رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: حماس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دارای فراز و نشیب فراوانی بودند و همراه با ایران نبود ولی امروز با این حرکت و پیام بلند بالایی که به رهبری ارسال شد نشان از بیداری این جبهه دارد.
وی در پایان با اشاره به فتنه جدید آمریکا در لیبی و افغانستان خاطرنشان کرد: آمریکا در سوریه و عراق با شکست سنگینی روبرو شد بر هیمن اساس برای اینکه این آب رفته را به برگرداند دست به فتنه جدید زده است تا داعش به لیبی و افقانسان نفوذ کند و تنها راه مقابله با این فتنه آن است که این کشورها نیز به نابود کردن داعش اقدام کنند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

, ,

امام جمعه شهریار: برای مصون ماندن از نیرنگ های دشمن باید پیرو رهبری باشیم

, امام جمعه شهریار: برای مصون ماندن از نیرنگ های دشمن باید پیرو رهبری باشیم, برای مصون ماندن از نیرنگ های دشمن باید پیرو رهبری باشیم,

حجت الاسلام و المسلمین موسی سالمی امام جمعه شهریار ظهر امروز در خطبه های نماز وحدت بخش و عبادی سیاسی جمعه که با حضور پر شور ملت مومن و اقشار مختلف مردم شهریار در مصلای امام خمینی این شهر برگزار شد، ضمن اشاره به فرارسیدن روز غزه گفت: مسلمانان در غزه با مقاومت و همدلی خود در برابر دشمن به پیروزی رسیدند.

,

امام جمعه شهریار ادامه داد: دشمنان غزه این وحدت و همدلی مسلمانان را تاب نیاورده و برای آسیب زدن به این یکپارچکی دست به هر اقدامی می زنند، برخی از جوامع منطقه برای آن که دشمن را از خود خشنود کنند، تا کمر پیش آن ها خم می شوند.

,

موسی سالمی گفت: دشمن در گذشته بارها با اقدامات خود ثابت کرده است که مخالف بی چون و چرای اسلام و مسلمانان است، برای همین میلیاردها دلار برای ناامید کردن مردم از دین اسلام هزینه کرده است.

,

وی گفت: مسلمانان باید همواره مراقب و هوشیار باشند تا فریب دشمن را نخورند، چرا که دشمن درصدد است تا اعتقاد و ایمان مسلمانان و مومنان را نابود کرده و آن ها را نسبت به دین اسلام ناامید کند.

,

سالمی ادامه داد: دشمنان ایران اسلامی به ویژه غرب، همواره به دنبال رسیدن به خواسته های خود هستند و این را در برجام ثابت کردند چرا که آن ها در برجام نه تنها امتیازی به ما ندادند بلکه تحریم های علیه ما را نیز بیشتر کردند.

,

امام جمعه شهریار تصریح کرد: وقتی به جامعه با دقت می نگریم، شاهد بازار داغ شایعات هستیم که اتفاقا این موضوع نیز یکی از حربه های دشمن است، برای مصون ماندن از این شایعه پراکنی ها همواره باید پیرو رهبر معظم انقلاب اسلامی باشیم.

,

وی گفت: امیدواریم شورای عالی فضای مجازی راهکارهای بهتری را در رابطه با فضای مجازی ارائه داده تا دشمن نتواند از این محیط به نفع خود استفاده کند.

,

 

,

, ,

امام جمعه پیشوا: ما انتظار داشتیم حادثه نفتکش سانچی بهتر از اینها مدیریت میشد

, امام جمعه پیشوا: ما انتظار داشتیم حادثه نفتکش سانچی بهتر از اینها مدیریت میشد, ما انتظار داشتیم حادثه نفتکش سانچی بهتر از اینها مدیریت میشد,

امام جمعه شهرستان پیشوا خطاب به رئیس جمهور و با انتقاد از سخنرانی اخیر وی گفت:جناب آقای روحانی با توجه به اینکه کشور ایران ،کشور اسلامی و متعلق به اهل بیت و امام زمان است و شک وجود ندار د که دست عنایت امام زمان پشت این انقلاب است ،انتظار مردم این کشور و خانواده های شهدا از رئیس جمهور ام القرای جهان اسلام که محور مقاومت در دنیا است بیش از اینها است.

وی افزود:اینکه شخصیت دوم مملکت حرفهایی بر خلاف اعتقادات و خط قرمز ما بزند؛ صحیح نیست شخصی به نقد پیغمبر و ائمه بپردازد؛از کودکی میدانیم و در آیات قرآن خوانده ایم برای حفظ اعتقادات و ارزش های اسلام خون دلهای زیادی خورده شده وخون های بسیاری ریخته شد که این اعتقادات بماند.

باقری با تسلیت شهادت خدمه کشتی نفتکش سانچی گفت:ما انتظار داشتیم قضیه بهتراز اینها مدیریت میشد؛ متاسفانه در کشور مدیریت بحران نداریم و بحران مدیریتی داریم و این درست نیست کشتی نفتی در حال غرق شدن باشد و به جای اینکه وزیر نفت یا وزیر راه برود وزیر دیگری فرستاده شود و انتقاد به دو وزیر دیگر است که با وجود اینکه کار و نفت برای آنها است هیچ کاری انجام ندادند.

خطیب جمعه پیشوا گفت:موضوعی که بسیار تکرار شده و متاسفانه هیچ کس به آن توجهی نکرده است، نبود بیمارستان برای شهرستان پیشوا با 100 هزار نفر جمعیت است؛ البته درمانگاه شهید مهتدی تا پایان سال با ده تخت خواب به بهره برداری می رسد ولی متاسفانه پاسخگوی نیاز مردم نیست واز دانشگاه آزاد اسلامی با ظرفیت 17 هزار دانشجو انتظار داریم که بیمارستان دانشگاه آزاد هرچه سریعتر تکمیل شود تا مردم برکات دانشگاه آزاد را در شهرستان حس کنند .

باقری با بیان مشکلات مردم در زمینه حمل و نقل عمومی ، گفت: از شورای اسلامی و شهردار تقاضا میکنیم برای حمل و نقل عمومی مردم شهرستان تدابیری اتخاذ شود وبیشتر گله مندی مردم نسبت به حمل و نقل ریلی است چراکه ایستگاه امامزاده هیچ مکانی برای انتظار مسافران ندارد.

امام جمعه شهرستان پیشوا با بیان اینکه نباید بگذاریم مدیریت پیام رسان های کشور دست بیگانگان باشد ،گفت:جوانان ایرانی توانایی ساخت نانو و موشک را دارند ،آیا توانایی ساخت پیام رسان داخلی را ندارند ؟
این خواسته مقام معظم رهبری در سال 95 است که مسئولان به فکر ایجاد یک پیام رسان داخلی با پذیرش 20 میلیون نفر باشند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه