اخبار داغ

گزیده ای از بیانات ائمه جمعه استان هرمزگان:

موضع نظام اسلامی در قبال فلسطین غیر قابل تغییر است/ تمدید برجام همراه با تهدید و تحریم صورت گرفت/دشمن با آتشبار شایعه به دنبال نفوذ است

موضع نظام اسلامی در قبال فلسطین غیر قابل تغییر است/ تمدید برجام همراه با تهدید و تحریم صورت گرفت/دشمن با آتشبار شایعه به دنبال نفوذ است
ائمه جمعه استان هرمزگان با تاکید بر اینکه دشمن با آتشبار شایعه به دنبال نفوذ در کشور است و از این فضا برای تاثیر گذاری بر افکار عمومی استفاده می کند،اظهار کردند:جنگ 22روزه غزه تابوی شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی را در هم شکست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ائمه جمعه استان هرمزگان با تاکید بر اینکه دشمن با آتشبار شایعه به دنبال نفوذ در کشور است و از این فضا برای تاثیر گذاری بر افکار عمومی استفاده می کند،اظهار کردند:موضع نظام اسلامی در قبال فلسطین غیر قابل تغییر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

ایران اسلامی تنها پناه مردم مظلوم غزه است

, ایران اسلامی تنها پناه مردم مظلوم غزه است,

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه با اشاره به ضرورت پرداخت خمس، اظهار کرد: بعضی ها با شانه خالی کردن از پرداخت خمس، برکت و روزی را از خود دور می کنند چرا که خمس چون دانه گندمی است که می کاریم و در زمان برداشت هزاران خوشه درو می کنیم، این وعده خداوند است .

,

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه زمین مصلی هیچ گونه شبهه شرعی ندارد، تصریح کرد: برخی با ادعاهای بی پایه و بی اساس مبنی بر غصبی بودن زمین مصلی مردم را از نماز جمعه دور می کنند این در حالی است که این زمین در ریاست جمهوری احمدی نژاد از سازمان بهداشت و درمان به قیمت پنج میلیارد تومان به نام مرکز عبادتی خریداری شد.

,

نعیم آبادی ادامه داد: نباید به این سخنان کذب بها داد که نماز مردم زیر سوال برود، هرکس که معتقد است این زمین غصبی است برای این ادعایش مدرک معتبر بیاورد.

,

وی با بیان اینکه کمبود اعتبار تنها مشکل این مسجد است، گفت: از بدو ورود اسلام به ایران تا کنون مسجدی به این بزرگی ساخته نشده بود و به دلیل کمبود اعتبار یک و نیم برابر مساحتی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد، بلا استفاده مانده است.

,

نماینده ولی فقیه در استان، اظهار کرد: مسجد عزت اسلام و آبروی انقلاب است اما دولت هیچ کمکی برای تکمیل این مصلی نمی کند و علاوه بر این این مسجد هفت میلیارد تومان مقروض است و کسی برای آن کاری نمی کند.

,

نعیم آبادی با اشاره اینکه رشوره علت سقوط ملت ها است، تصریح کرد: رشوه گرفتن و رشوه دادن حرام است و رشوه دهنده و رشوه گیرنده در آتش خواهند سوخت و عوض کردن نام آن از گناه آن نمی کاهد.

,

وی با بیان اینکه رشوه جامعه را از درون می پوساند، گفت: اینکه مسئولان با طمع خود مردم را مجبور کنند که حقشان را بخرند جریانی از رشوه گیری را در جامعه راه اندازی می کند و کسانی که در فرو دست او مشغول بکار هستند نیز عمل او را تکرار می کنند و جامعه را به فساد می کشانند.

,

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به روز غزه، بیان کرد: افراد کوته فکر می گفتند نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران، ما در جواب آنان می گوییم هم غزه هم لبنان جانم فدای ایران و برای این گفته خود دلیل داریم چرا که رهبر مقاومت تفنگ خود را رو به دشمن مشترک ما یعنی ترامپ گرفته است و لبخندش رو به ما است و تنها پناه خود را ایران می داند.

,

نعیم آبادی افزود: ما به حکم دین و سخن پیامبر اسلام (ص) نسبت به برادران دینی خود در غزه و لبنان مسئول هستیم و نباید گرفتاری های خود را با آنان قیاس کنیم لذا کوته فکران به بهانه لباس چشمشان را به روی کمبود دارو در یمن و مرگ مردم آن می بندند.

,

 

,

موضع نظام اسلامی در قبال فلسطین غیر قابل تغییر است

, موضع نظام اسلامی در قبال فلسطین غیر قابل تغییر است,

حجت الاسلام میرزایی امام جمعه پارسیان در خطبه های این هفته نماز جمعه، با  بیان اینکه هدف آمریکا براندازی نظام از درون با تضعیف ابزارهای ملی و قدرت دفاعی موشکی ایران است،گفت:مسئولان مراقب فتنه های بزرگتر باشند، هر چند دشمنان انقلاب اسلامی نتوانستند و سرشان به سنگ خورد و شکست های دیگری بر شکست های خود در منطقه افزودند ولی شناخت و بصیرت نسبت به سناریوی دشمنان نافی پرداختن به علل اعتراضات بحق مردم و ضرورت پاسخ دادن به مطالبات آنان برای جلوگیری از فتنه ای بزرگتر نیست، پس مشکلات مردم را جدی بگیرید.

,

وی با اشاره به کلام مقام معظم رهبری که تاکید داشتند، مگس روی زخم می نشیند، عنوان کرد: دشمنان اسلام امروز در حال ناکارآمد نشان دادن نظام در حل مشکلات اقتصادی مردم هستند تا آنها را از انقلاب دل سرد کنند لذا مسئولان با حل مشکلات معیشتی مردم عملا از این مردم صبور، وفادار و زمان شناس تشکر کنند و مانع فتنه بزرگتری شوند.

,

امام جمعه پارسیان، با اشاره به دیدار میهمانان سیزدهمین اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی با مقام معظم رهبری، تصریح کرد: موضع نظام اسلامی در قبال فلسطین ثابت و غیر قابل تغییر است و با توجه به اینکه منشا تمام مشکلات منطقه اسرائیل است لذا مساله قدس شریف مساله اول دنیای اسلام است و نباید فراموش شود.

,

خطیب نماز جمعه پارسیان، با یادآوری روز غزه در 29 دی ماه گفت: فریاد مظلومیت و حق طلبی مردم بی دفاع فلسطین باید در این روز به گوش جهانیان برسد از این رو روز غزه مانند روز قدس روز فریاد بر سر ظالم است.

,

روز غزه نماد استقامت در برابر استکبار است

, روز غزه نماد استقامت در برابر استکبار است,

حجت الاسلام والمسلمین بهزاد بیرانوند، امام جمعه موقت شهرستان بندرخمیر در خطبه های نمازجمعه شهرستان با بیان اینکه غزه روز استقامت در برابر استکبار است،گفت:سرزمین کوچک غزه 51 روز در مقابل رژیم صهیونیستی  پنجمین ارتش قدرتمند جهان را با خود به یدک می کشد ایستادگی و به فضل خداوند پیروز شد.

,

وی اظهارکرد: هرچه ایمان قوی تر باشد مقاومت و تلاش بیشتر است از این رو شاید دشمن از نظر تجهیزات در سطح بالاتری قرار داشته باشد ولی بی شک نیروی ایمان ما قوی تر از آنها است.

,

امام جمعه موقت شهرستان بندرخمیر با بیان اینکه کمک به فلسطین و مظلومین مبنای اعتقادی ما است، افزود: قرآن مارا به دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم فرا می خواند و ما بر مبنای فقه اجازه نداریم که بگذاریم کافران بر مسلمین مسلط شوند.

,

قوانین الهی برای تنظیم حیات بشر است

, قوانین الهی برای تنظیم حیات بشر است,

شیخ حسین حمودی، امام جمعه موقت اهل سنت پارسیان در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: کسانی که در خلقت خدا تفکر می کنند به اولین چیزی که مواجه می شوند، این است که خداوند قوانین را برای ما به عنوان قانون جهان اصلی و تتظیم حیات بشر قرار داده است.

,

حمودی، با اشاره به اینکه برخی از قوانین ثابت و برخی متغیر هستند، عنوان کرد: حرکت افراد و خصایص اشیاء که به عنوان سنت در کائنات قرار داده شده، برای این است که حیات و زندگی اطراف خود را به خوبی بشناسند.

,

وی تصریح کرد: اینکه نعمت ها همانند سلامتی، رزق و باران متغیر هستند، برای این است که انسانها کمی به تفکر نشسته و قدردان این نعمت های گرانبها باشند.

,

امام جمعه موقت اهل سنت شهر پارسیان، اظهار کرد: آنچه در اطراف ما رخ می دهد که گاهی متناسب طبع حال ما انسانها نیست، محصول رفتار خود ماست که سبب شده ایم بسیاری از مصیبت ها و گرفتاری ها به وجود آید.

,

شیخ حمودی، با اشاره به اینکه سنت ها و نعمت های الهی در زمین را قدر بدانیم، خاطر نشان کرد: خداوند برای هیچ بنده ای اراده شر نمی کند و هر حادثه و اتفاق از روی حکمت است و نیز بسیاری از نعمت های در اختیار به دلیل کفران آن، به روی خودمان قطع کرده ایم.

,

دشمن با آتشبار شایعه به دنبال نفوذ در کشور است

, دشمن با آتشبار شایعه به دنبال نفوذ در کشور است,

حجت الاسلام احمد حسن ،امام جمعه کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه کیش با توصیه به رعایت تقوی الهی در تمام شئون زندگی با تاکید بر اهمیت توجه به دغدغه ها وسخنان رهبر معظم انقلاب و مطالبات ایشان از مردم و مسئولان اظهار کرد: رهبرمعظم انقلاب از مردم درخواست کردند که به شایعات و سخنان بی سند و منطق دشمن گوش فرا نداده وشایعات را باور نکنند.

,

وی شایعه پراکنی را خطر بزرگی عنوان کرد که امروز جامعه ایران اسلامی را تهدید می کند و افزود: به فرموده رهبری شایعه پراکنی و اعتماد برخی به شایعات خطر بزرگی محسوب می شود.

,

امام جمعه کیش ادامه داد: دشمن در خط مقدم با آتشبار شایعه پراکنی می خواهد در ایران اسلامی نفوذ کند در نتیجه نباید شایعات را باور کرد و  آن را تکرار هم کرد.

,

وی با تصریح بر عدم اشاعه شایعه در جامعه تاکید کرد: برخی خواسته یا ناخواسته شایعات را در فضای مجازی منتشر می کنند و دشمن از این فضا در راستای تاثیر گذاری بر افکار عمومی استفاده می کند.

,

امام جمعه کیش در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته کیش با تبریک ولادت با سعادت زینب کبری(س) و روز پرستار و بهورز تاکید کرد: این روز را از آن جهت روز پرستار نامیده اند که بانوی گرامی اسلام در حادثه کربلا پرستار امام سجاد(ع)، مصیبت زندگان کربلا و کاروان اسراء بود.

,

وی ادامه داد: حضرت زینب (س) به حق الگوی پرستاران است و پرستاران ایران اسلامی باید از ایشان شیوه های اعتقادی، عملی دین، اخلاق، تعهد و تخصص را بیاموزند زیرا ایشان پرستاری متعهد و با اخلاق بود.

,

خطیب جمعه کیش با بیان اینکه این بانوی گرامی اسلامی نمونه کامل حجاب، عفت و پاکدامنی زن مسلمان است تصریح کرد: زنان مسلمان باید عفت، پاکدامنی ، حجاب و سیمای کامل و جامع یک زن مسلمان را در چهره زینب(س) بیابند و الگو بگیرند.

,

تمدید برجام توسط ترامپ همراه با تهدید و تحریم صورت گرفت

, تمدید برجام توسط ترامپ همراه با تهدید و تحریم صورت گرفت,

حجت الاسلام مهدی رحمانی، امام جمعه رودان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به تمدید تعلیق تحریم ها توسط ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت: تمدید برجام همراه با تهدید ،تحریم و توهین صورت گرفت و ترامپ در ۱۲۰ روز آینده با فشار بر اتحادیه اروپا به دنبال دستیابی به همه یا بخشی از خواسته های خود در برجام است.

,

وی افزود: شروط ترامپ از جمله بازرسی سایت های نظامی و دسترسی به مراکز نظامی بدون محدودیت در هر زمان و مکان و توقف تولید موشک های دوربرد شروطی غیر حقوقی ،غیر منطقی و غیر ممکن و ملت شجاع و باعزت ایران هرگز تن به شرط و شروط ذلت بار نخواهند داد.

,

امام جمعه رودان در ادامه با اشاره به ۲۹ دیماه روز غزه اظهار کرد: مقاومت مردم غزه در جنگ ۲۲ روزه در برابر رژیم آدم کش صهیونیستی نقطه عطفی در نهضت مقاومت اسلامی است .

,

وی تاکید کرد: مسئله فلسطین مسئله اصلی جهان اسلام است ونباید اجازه بدهیم استکبار با توطئه آن را به فراموشی بسپارد.

,

رحمانی با اشاره به رفع تلگرام بدون نظارت و کنترل گفت: فضای مجازی و تلگرام پر از جرایم فرهنگی،اخلاقی وامنیتی است،فضای مجازی ایمان سوز،اخلاق سوز و خانمان سوز است و درفضای مجازی حیثیت ،حرمت و آبروی افراد لگت مال می شود.

,

وی با بیان اینکه  کلاه برداری و جرایم اقتصادی با استفاده از فضای مجازی به بسیاری از خانواده ها خسارت وارد کرده است، یادآور شد:فضای مجازی به فضایی جذاب برای اغتشاش گران و تروریست ها تبدیل شده دراغتشاشات اخیر صد گروه و کانال تلگرامی دخالت داشتند .

,

امام جمعه رودان با تاکید بر اینکه فضای مجازی هم فرصت و هم تهدید است ،تصریح کرد:همانگونه که اگر با نظارت و کنترل و دقت از آن استفاده شود می توان از آن بهره برداری مثبت نمود وبدون کنترل و نظارت وضعیتی که امروز بر این فضا حاکم است قطعاً تهدید مسلم است لذا به مسئولین توصیه می کنم در ایجاد شبکه ملی اطلاعات به صورت جدی اقدام کنند .

,

رحمانی در پایان در گذشت ۳۲ خدمه کشتی سانچی را به خانواده های داغ دیده و ملت ایران تسلیت گفت و خاطر نشان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری این عزیزان جانباختگان راه انجام وظیفه و خدمت هستند و مردم عزیز ما دشمنان دروغ پرداز و شایعه ساز را به خوبی می شناسند و هرگز به مطالب  و شایعات آنها توجه نخواهند کرد.

,

مسؤولان با حل مشکلات معیشتی مانع فتنه بزرگتر شوند

, مسؤولان با حل مشکلات معیشتی مانع فتنه بزرگتر شوند,

حجت الاسلام مختار صادقی، امام جمعه موقت حاجی آباد در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه  ملت ایران درس صبر و مقاومت و دشمن شناسی و نحوه برخورد کردن با دشمن را از زینب کبری (س) گرفتند، اظهار کرد:انسان خردمند کسی است که شبهات و انگیزه های دشمن را خوب بشناسد و در پی مقابله با دشمنان باشد.

,

وی بیان داشت: ملت بصیر ایران همیشه و همه جا با حضور به موقع خود دشمن را نا کام می کنند لذا این ملت با برخورداری از رهبری آگاه مقتدر و دشمن شناس یک ملت ولایت مدار هستند.

,

صادقی با اشاره به اینکه در فتنه اخیر ملت ایران با بصیرت کافی فتنه را در نطفه خفه کردند و دشمن از بصیرت ملت ایران ضربه خورد، افزود:دولت باید به فکر معیشت مردم باشد و با ایجاد اشتغال و تولید زمینه اشتغال جوانان را فراهم کند تا شاهد این مشکلات و معضلات در جامعه نباشیم.

,

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند: هدف آمریکا براندازی نظام از درون با تضعیف ابزارهای ملی و قدرت دفاعی موشکی ایران است و بنا بر گفته‌های سخیف آمریکایی، صهیونیستی که تغییر نظام را از درون می‌دانند.

,

امام جمعه موقت حاجی آباد با تاکید بر اینکه مسؤلان مشکلات مردم را جدی بگیرند و از هیچ تلاشی دریغ نکنند، گفت: اگر مشکلات داخلی را که هیچ کدام لاینحل نیست حل کنیم آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

,

وی ادامه داد: دشمنان اسلام امروز در حال ناکارآمد نشان دادن نظام در حل مشکلات اقتصادی مردم هستند تا آنها را از انقلاب دل سرد کنند، لذا مسؤولان با حل مشکلات معیشتی عملا از این مردم صبور، وفادار و زمان شناس تشکر کنند و مانع فتنه بزرگتری شوند.

,

جنگ 22روزه غزه تابوی شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی را در هم شکست

, جنگ 22روزه غزه تابوی شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی را در هم شکست,

حجت الاسلام و المسلمین حسن حیدری، امام جمعه شهرستان سیریک در خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک میلاد باسعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار و بهورزگفت:رسیدگی به بیماران و محبت به آنها، از با فضیلت ترین اعمال است از این رو شغل پرستاری در جامعه اهمیت زیادی دارد.

,

وی اظهار کرد: امروز بعد از گذشت چند سال از برجام ،‌برای کسی شبهه ای باقی نمانده است که امریکا بدعهد است و امید بستن به آمریکا خسارت محض است.

,

حیدری عنوان کرد:در مذاکرات برجام، ما به تعهدات خود وفا کردیم و سرمایه ای که توسط تلاش شبانه روزی دانشمندان کشور بدست آمده بود را متوقف کردیم، ولی آمریکا با اعمال تحریم جدید به تعهد خود عمل نکرد و این باید برای خیلی از مسئولان نظام درس عبرت باشد که اعتماد به دشمن گناهی نابخشودنی است.

,

امام جمعه شهرستان سیریک بیان کرد:‌مذاکره با آمریکای گرگ صفت فایده ای ندارد و تنها راه مقابل استکبار،‌ایستادگی و مقاومت است و باید بر توان داخل تکیه کنیم و با استفاده از ظرفیتهای داخل در زمینه اقتصاد پیشرفت کنیم.

,

حیدری  با بیان اینکه مسئولان باید به مشکلات معیشت مردم رسیدگی کنند و به مسائل حاشیه ای وارد نشوند،‌ گفت:مسئولان نظام نباید مسائل اعتقادی را زیر سوال ببرند برای اینکه بعد از اظهار نظر با تکذیب کردن کار درست نمی شود.

,

وی تاکید کرد: امروز زمانی نیست که بشود یک مسئله را به راحتی تکذیب کرد لذا مطالبه مردم این است که مسئولان تمام توان خود را برای حل مشکلات معیشتی مردم به کار ببرند و از حاشیه پردازی اجتناب کنند.

,

این مسئول یاد آور شد: اسلام تأکید زیادی بر مسئله علم‌آموزی و کسب دانش و معرفت دارد، ولی متأسفانه امروز شاهد هستیم که سرانه مطالعه در کشور ما پایین است.

,

امام جمعه شهرستان سیریک گفت:مدرک گرایی در دانشگاه‌ها رواج پیدا کرده و برخی دانشجویان بدون حضور در کلاس،‌ درس را پاس می کنند .

,

وی تصریح کرد:  امروز فضای مجازی وقت زیادی را از مردم تلف می کند لذا مردم باید بدانند که شبکه‌های مجازی نمی تواند جای کتاب را بگیرند پس بسیاری از مطالب علمی که در فضای مجازی پخش می شود، سند درستی ندارد.

,

حیدری افزود:مسئولان باید فضای مجازی را مدیریت کنند و حاکمیت در این فضا نباید به دست بیگانه باشد نباید به بهانه آزادی، حاکمیت فضای مجازی را رها کنیم و بدست بیگانه بسپاریم تا فضا فرهنگی ، معنوی و امنیت جامعه بازیچه دست بیگانگان باشد.

,

وی یادآور شد: رژیم صهیونیستی اواخر ۲۰۰۸ هجری، یک جنگ تمام عیار علیه حماس راه انداخت به خیال اینکه در یک هفته بساط مقاومت را ریشه کن کند، ولی بعد از ۲۲ روز مفتضحانه مجبور به عقب نشینی شد.

,

امام جمعه سیریک اظهار کرد: جنگ ۲۲ روزه غزه و ۳۳ روزه حزب الله، تابوی شکست ناپذیری رژیم نامشروع صهیونیستی را در هم شکست و این قضیه نشان داد تنها راه پیروزی بر استکبار، مقاومت و ایستادگی است و مسئله اول مسلمین،‌مسئله فلسطین است .

,

دین و ایمان اسلامی بزرگترین سرمایه مسلمانان است

, دین و ایمان اسلامی بزرگترین سرمایه مسلمانان است,

شیخ عبدالغزیز افراز،امام جمعه اهل سنت شهر بندر سیریک اظهار کرد: امروز توهین و اهانت به مذاهب اسلامی حرام شرعی و گناه است و افرادی که به بهانه های مختلف دم از تعصب دینی و مذهبی با اهانت و توهین به دیگران اصرار دارند باید در مسلمانیت و اسلامیت آنها شک کرد .

,

وی اظهار کرد: متاسفانه با وجود توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر احترام گذاشتن به مقدسات دیگر مداهب اسلامی بویزه اهل سنت متاسفانه بعضی از افراد در کمال بی شرمی به برخی بزرگان و مقدسات مورد احترام هتاکی می کنند و زمینه نفوذ دشمن را میان امت اسلامی شعله ور می کنند که این این خیانت به اسلام و نظام است.

,

امام جمعه اهل سنت شهر بندر سیریک یادآور شد: امروز مسئولان و دیگر دست اندار کاران نظام و انقلاب باید بیشتر از گذشته به دنبال تامین معیشت مردم ، رفع مشکلات و کمبودها در جامعه باشد و از اقدام برخی افراد که آب در آسیاب دشمن می زیزند باید به شدت جلوگیری و برخورد شود زیرل که در اختلاف و دوستگی چیزی نصیب و عاید جامعه و مردم نخواهد شد.

,

افراز اضافه کرد: به لطف حضرت حق و درایت و رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی ) ، شیعه و سنی و دیگر اقوام و مذاهب با صلح ، برابری ، برداری و امنیت کامل با عزت و افتخار در کنار یکدیگر زندگی می کنند و این میسر نمی شد مگر آنکه این نظام نظامی انقلاب اسلامی باشد.

,

این مسئول تصریح کرد: کسی منکر برخی مشکلات و مسائل در جامعه نیست ولی این فقط مختص ایران و نظام انقلاب اسلامی نیست مشکلات باید با همت مضاعف ، تدبیر و حرکت های جهادی و عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و پرهیز  از اسراف و جلوگیری از مفاسد اقتصادی و شجاعت در مقابل دشمنان و تعامل سازنده قابل رفع و رجوع است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه