اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی مطرح کرد

خرید بیش از ۲ میلیون تن چغندرقند در کارخانجات آذربایجان غربی

خرید بیش از ۲ میلیون تن چغندرقند در کارخانجات آذربایجان غربی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تا کنون دو میلیون و 70هزار تن چغندرقند در کارخانجات پنج گانه استان به ارزش 670 میلیارد تومان خریداری شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسماعیل کریم زاده حق در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با بیان اینکه آذربایجان غربی به عنوان یکی از استان های تولید کننده محصولات کشاورزی، رتبه نخست در تولید چغندرقند را در کشور دارد، اظهار کرد: امسال پیش بینی کرده ایم در سطح آذربایجان غربی دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن چغندر قند تولید شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: از این میزان پیش بینی تولید، تا کنون دو میلیون و ۷۰هزار تن چغندرقند در کارخانجات پنج گانه استان به ارزش ۶۷۰ میلیارد تومان خریداری شده است.

,

وی با بیان اینکه تا کنون ۵۰درصد وجه چغندرقند دریافتی از کشاورزان پرداخت شده است، گفت: در این زمینه نیز جوایزی سنواتی در نظر گرفته شده که به ازای هر تن چغندرقند دو کیلو قند و ۲۰کیلو تفاله داده شود.

,

کریم زاده تصریح کرد: امیدواریم با برنامه ریزی ها و راهکارهای ارائه داده شده، اعم از دریاف پول سرمایه درگردش و پیگیری های استاندار، مابقی پول چغندرقند دریافتی کشاورزان تا پایان اسفند ماه و یا حداکثر نیمه اول فروردین ماه سال آینده پرداخت شود در حالی که درسال های گذشته معمولا تا اردیبهشت ماه طول می کشید.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه معمولا تا آخر دی ماه هر سال تحویل چغندرقند زمان می برد، اظهار کرد: امسال فرصت ۱۱۰ روزه تحویل چغندر قند را به ۱۲۰ روز افزایش داده و پیش بینی می کنیم تا بهمن ماه چغندر قند باقی مانده از کشاورزان تحویل گرفته شود.

,

وی  هم چنین با توصیه به کشاورزان برای کشت محصولات کم آب بر، افزود: با توجه به سیاست های احیای دریاچه ارومیه و آب بر بودن چغندرقند، انتظار داریم کشاورزان کشت چغندرقند را کاهش داده و به سمت کشت های جایگزین مانند کلزا، جو و گندم بروند و در کشت های بهاره نیز از محصولات زودرس استفاده کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه