اخبار داغ

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری:

زبان ترکی آذری یک میراث گرانبهای فرهنگی است

زبان ترکی آذری یک میراث گرانبهای فرهنگی است
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: زبان ترکی آذری یک میراث گرانبهای فرهنگی است که باید برای رشد و ترقی آن تلاش جدی صورت گیرد و این زبان وسیله ای باشد برای رشد افکار و پیشرفت اهداف فرهنگ اسلامی.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری در گفت و گو با ندای ارومیه با اشاره به  19 ژانویه اظهار کرد: متحدکننده اصلی دل های امت ما اسلام است و ما افتخار می کنیم که دین تمامی آذری های جهان اسلام است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای ارومیه,

وی تصریح کرد: هر از گاهی خبرهای ناراحت کننده ای از جمهوری آذربایجان به گوش می رسد مبنی بر محدودیت آذربایجانی ها در بزرگداشت شعائر دینی که امیدواریم این رویه اصلاح شود و دولتمردان جمهوری آذربایجان به جای تقابل با دین و اعتقادات مردم با احساسات مذهبی آنان همراه شوند.

,

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: یکی از مشکلات جهان اسلام و آذری های جهان مساله قره باغ است که امیدواریم هر چه سریع تر شاهد حل آن باشیم.

,

وی در ادامه گفت: زبان ترکی آذری یک میراث گرانبهای فرهنگی است که باید برای رشد و ترقی آن تلاش جدی صورت گیرد و این زبان وسیله ای باشد برای رشد افکار و پیشرفت اهداف فرهنگ اسلامی.

,

حجت الاسلام شبستری افزود: عشق و ارادت آذری ها به حضرت سید الشهدا (ع) و شهدای کربلا پتانسیل مهمی است که می شود از آن برای پیشبرد اهداف اسلام استفاده کرد و در مقابل مکاتب انحرافی از جمله پان ترکیسم و هر تفکر تفرقه افکنانه دیگر که به دنبال پیاده کردن نقشه های استعمار است ایستاد.

,

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز کشتار خونین آذری های مسلمان به دست ارتش شوروی سابق خاطرنشان کرد: کشتار مردم مسلمان آذربایجان در روز ۲۰ ژانویه (ژانویه سیاه) را تسلیت عرض کرده و خود را شریک غم آنان می دانیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه