اخبار داغ

مسعود دلخواه در گفتگو با دانا:

انتقاد کارگردان تئاتر فجر از مشکل شماره ردیف و صندلی برخی سالن ها/ اطلاع رسانی برای جشنواره تئاتر فجر کافی نیست

انتقاد کارگردان تئاتر فجر از مشکل شماره ردیف و صندلی برخی سالن ها/ اطلاع رسانی برای جشنواره تئاتر فجر کافی نیست
مسعود دلخواه کارگردان تئاتر در اولین شب از سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر گفت: هیچ وقت و در هیچ دوره ای اطلاع رسانی برای جشنواره تئاتر فجر کافی نبوده است. هم صدا و سیما و هم نهاد های مختلف فرهنگی و هنری کوتاهی می کنند. جشنواره تئاتر فجر مهم ترین اتفاق تئاتری کشور است که البته ممکن است خارج از حدود اختیارات دبیر جشنواره باشد.
[

مسعود دلخواه کارگردان تئاتر در سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گفت: مردم استقبال خوبی کردند. در شب اول تعدادی مهمان داشتیم که بلیت هایشان شماره ردیف و صندلی نداشت و این مسئله باعث به تاخیر افتادن اجرا شد. امیدوارم در شب های بعد این اتفاق تکرار نشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: جشنواره یعنی جشن گرفتن، ما در واقع یکی از هنرهایمان به نام تئاتر را جشن می گیریم.جشنواره به عموم یادآور می شود که چنین هنری موجودیت و اهمیت دارد. جشنواره در سطح بین الملل است و تعامل فرهنگی و هنری است. در سطح ملی این تعامل فرهنگی بین استان های مختلف اتفاق می افتد. در طول سال نسل جوان برای این که دیده شوند در جشنواره شرکت می کنند. به نظر من هرگونه قضاوتی در مورد عملکرد مسئولین جشنواره پس از گذشت یک شب ناقص است و باید تا پایان جشنواره صبر کرد.

,

دلخواه در ادامه گفت: فکر می کنم سیاست های کلی آقای دکتر فرهاد مهندس پور دبیر جشنواره  این بوده که حداکثر فرصت را برای گروه هایی ایجاد کند. برای همین است که بیش از 160 اثر را پذیرفته اند و این تعداد کمی نیست. این نشان دهنده این است که دبیر جشنواره تمام تلاششان بر این بوده که فرصت خوبی را برای گروه های تهرانی و شهرستانی ایجاد کند.

,

کارگردان نمایش مفیستو خاطر نشان کرد: انتظار دارم همه چیز با نظم برگزار شود.سلایق مختلف و شیوه های اجرایی مختلف از سوی داوران مورد توجه قرار گیرد. داوران دور از سلایق شخصی خود قضاوت کنند. کیفیت کارهای خارجی بالا باشد کهدر واقع انتقال تجربیات شان به بچه های تئاتر ایران به روز و خوب باشد. انتظار دارم همه چیز در آرامش برگزار شود و حواشی زیاد نباشد.هدفمان فقط دیدن تئاتر باشد. این گردهمایی بزرگ به یک جشن تبدیل شود و در کل جشنواره آبرومندی برگزار شود.

,

در ادامه عنوان کرد: هر دبیری با تیم خود ممکن است دارای سلیقه ای باشد. پوستر جشنواره ممکن است مورد سلقه من هم نباشد. اما انتقاد آزاد است. این نوع پوستر برای جالب و ساوال برانگیز بود. فکر می کنم این سوال برای خیلی از تئاتری ها به وجود آمد. انتظار داشتم بعد از این همه انتقاد یک پوستر دیگر نیز چاپ می کردند و جشنواره دارای 2 پوستر می شد که هیچ ایرادی هم نداشت و می توانست سلیقه اکثریت کسانی باشد که انتقاد کردند. یک پوستر باید جدی و دارای محتوای فکری باشد.

,

دکتر دلخواه در پایان گفت: هیچ وقت و در هیچ دوره ای اطلاع رسانی برای جشنواره تئاتر فجر کافی نبوده است. هم صدا و سیما و هم نهاد های مختلف فرهنگی و هنری کوتاهی می کنند. جشنواره تئاتر فجر مهم ترین اتفاق تئاتری کشور است که البته ممکن است خارج از حدود اختیارات دبیر جشنواره باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه