اخبار داغ

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران:

حال صادرات مرکبات خوب نیست

حال صادرات مرکبات خوب نیست
مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران گفت: صادرات مرکبات در حال حاضر قوی نیست و باغداران نسبت به این وضعیت رضایت ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، چند سالی است که میزان تولید مرکبات استان مازندران به مرحله‌ای رسیده است که علاوه بر تامین نیازهای داخلی، به لحاظ کمیت قابلیت صادرات را هم دارد.

از شانس خوب مسئولان مازندران سال گذشته بارش سنگین برف و یخ‌زدگی بهانه‌ای به دست آنها داد تا پرده کم‌کاری مدیریتی در حوزه صادرات این محصول همچنان بسته بماند و به بهانه نداشتن کیفیت مناسب محصولات تولیدی استان حتی قابلیت مصرف در داخل کشور را هم نداشت و بسیاری از مرکبات به قیمت ناچیز در اختیار صنایع تبدیلی قرار گرفت.

به دلیل برف و سرما و نداشتن برنامه مدون در رفع مشکلات باغداران، متولیان بخش کشاورزی سرگرم پیگیری برای مطالبات وعده داده شده دولت بودند که محصول مرکبات سال 96 هم وارد بازار شد.

رشد تولید مرکبات و نبود برنامه مدون در حوزه صادرات امروز گلایه‌های فعالان این عرصه را به دنبال دارد.

در همین ارتباط محمدرضا شعبانی رئیس اتحادیه باغداران مازندران گفت: وضعیت صادرات مرکبات در استان مازندران راضی کننده نیست.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی برای تدوین برنامه مناسب برای صادرات دیر است، اما باید از هم اکنون برای صادرات مرکبات استان چاره‌اندیشی شود.

شعبانی یادآور شد: ادامه روند فعلی باعث کاهش قیمت این محصول در سطح بازار می‌شود.

وی با اشاره به میزان سهمیه اختصاص داده شده برای خرید تضمینی این محصول، بیان کرد: اختصاص 20 هزار تن سهمیه به مازندران برای تامین نیازهای شب عید کافی نیست و حداقل باید برای ما 40 هزار تن اختصاص پیدا می‌کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه