اخبار داغ

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان :

قابلیت وظرفیت حوزه های فرهنگی دهگلان برای تقویت وآموزش شناسایی شوند/ نشریات استان با توجه به عدم منابع در آمدی پایدار نیارمند یارانه است

قابلیت وظرفیت حوزه های فرهنگی دهگلان برای تقویت وآموزش شناسایی شوند/ نشریات استان با توجه به عدم منابع در آمدی پایدار نیارمند یارانه است
مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان خواستار شناسایی ظرفیت وقابلیت حوزه های فرهنگی دهگلان برای آموزش و تقویت آن شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جلال قلعه شاخانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان  در گفتگو با خبرنگار دهگلان شیدا ضمن نگرانی از کمبود فضای فرهنگی در شهرستان دهگلان و تاکید برشناسایی قابلیت و ظرفیت شهرستان درحوزه هنری گفت: ما باید برای تقویت وآموزش حوزه های هنری راشناسایی کنیم و اگر به صورت پله ای شروع کنیم بعد از برگزاری چندین جشنواره در حوزه ها نه تنها پسرفت نخواهیم کرد بلکه شاهد پیشرفت قابل ملاحظه ای خواهیم بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دهگلان شیدا ,

 

,

 وی با اشاره  به دغدغه هنرمندان دهگلانی در زمینه هنرهای تجسمی که سنوات گذشته شهرستان برگزار کننده دوجشنواره بوده و در حال حاضر فعالیت آن به صفر رسیده است گفت: عدم موفقیت هنرمندان در این حوزه نشان از عدم انسجام ساختار آن بوده است زیرا اولا باید انجمن شکل می گرفت و انجمن اعلام نیاز می کرد که ظرفیت و استعداد جشنواره را دارد و بعد جشنواره برگزار می شد که این عدم موفقیت نشان دهنده آن است که در واقع انجمنی شکل نگرفته است.

,

 

,

قلعه شاخانی در ادامه با بیان فعالیت انجمنها اظهار داشت: که نبایدانجمن مکان آموزش باشد و کار آموزشی باید صرفا به آموزشگاهها سپرده شود و انجمن تنها پاتوقی برای همفکری و رایزنی هنرمندان باشد.

,

 

,

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان با اشاره به وجود گروه های مولودی خوانی و دف نوازی دهگلان گفت: گروه مولودی خوانی و دف نواز در شهرستان سنندج  در خواست تشکیل انجمن به صورت استانی نموده اند و ما موافق  شکل گیری این انجمن هستیم که قطعا شعب شهرستانی آن هم پیش بینی شده است.

,

 

,


قلعه شاخانی ضمن تاکید به ضرورت حمایت‌های مالی از انجمن‌های نمایشی گفت: از این به بعد، از گروه‌های هنری دهگلان جهت اجرای برنامه در آمفی تئاتر اداره ارشاد این شهرستان، هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

,
,

 

,


  از وزارت خانه به ما تفویض اختیار شده که بیمه هنرمندان دراستان انجام شود

,
,   از وزارت خانه به ما تفویض اختیار شده که بیمه هنرمندان دراستان انجام شود,

 

,

 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به بیمه هنرمندان اظهار داشت: به غیر از دو حوزه  از وزارتخانه به ما تفویض اختیار شده که دراستان بیمه هنرمندان انجام شود  و در چند سال گذشته وقفه‌ای در بیمه کردن هنرمندان اتفاق افتاد که  این وقفه الان برطرف شده است.

,
,

 

,

وی افزود:  بیمه خبرنگاران خارج از حوزه ماست و خبرنگاری که در پایگاه خبری و یا نشریه ای فعالیت می کند باید در آنجا بیمه شود که معاون مطبوعات سهم بیمه خود را طبق لیست خبرنگاران به پایگاه خبری یا نشریه پرداخت می کند.

,

 

,

فعالیتهای فرهنگی در استان از منابع اعتباری مختلف اعتبار حمایت می شوند

, فعالیتهای فرهنگی در استان از منابع اعتباری مختلف اعتبار حمایت می شوند,

 

,

قلعه شاخانی با تاکید بر حمایت و اجرای فعالتهای فرهنگی دراستان گفت: حوزه های فرهنگی استان از منابع  مختلف اعتبار تملک دارائیها و اعتبار هزینه ای استان حمایت می شوند و با تمام معاونتهای تخصصی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی  تفاهم منعقد می شود که برای سال 96  برابر این تفاهم نامه ها فعالیتهای فرهنگی اجرا می شوند .

,


 وی در ادامه گفت: با توجه به شاخص موجود سهمی از این اعتبارات برای اجرای  برنامه های جشن موسیقی لیلاخ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر گرفته شده که هر ساله برگزار می شود.

,
,

 

,

نشریات استان با توجه عدم منابع درآمدی پایدار نیارمند یارانه است

, نشریات استان با توجه عدم منابع درآمدی پایدار نیارمند یارانه است,


 مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان ضمن تاکید بر نیازمندی یارانه نشریاتی استان گفت: با توجه به عدم در آمد پایدار نیازمند یارانه نشریات هستیم.
قلعه شاخانی درادامه گفت: خارج از بحث یارانه وحمایت دولتی باید پیگیری کنیم که  نشریات منابع در آمدی پایدار داشته باشند که  کمتر نیازمند حمایت دولت در این زمینه باشیم.

,
,
,


 وی با اشاره به سر و سامان دادن  نشریات استانی گفت: معاون مطبوعاتی سامانه ای  برای آن تعریف نموده که از طریق این سامانه به ساماندهی کمک می شود.

,
,


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ضمن تشکر از مدیر کل ثبت و اسناد و دادگستری استان گفت: با همفکری همدیگر آگهی ها ساماندهی شده و منصفانه تر بین نشریات توزیع خواهد شد. 

,
,


قلعه شاخانی خطاب به اصحاب رسانه شهرستان بر ضرورت معرفی فرهنگ‌ها در جامعه تاکید کرد.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه