اخبار داغ

مدیر امور آبفار قاین خبرداد:

بدهی 350 میلیونی به پیمانکار آبرسانی سیار شهرستان قاینات/عدم تخصیص اعتبار طی 2سال گذشته

بدهی 350 میلیونی به پیمانکار آبرسانی سیار شهرستان قاینات/عدم تخصیص اعتبار طی 2سال گذشته
مدیرامور آبفار قاین گفت: با توجه به عدم تخصیص اعتبار آبرسانی سیار طی دو سال گذشته ، این امر با دیون انجام و بیش از 350میلیون تومان پیمانکار آبرسانی سیار طلبکار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رضا عیدی مدیر امور آب و فاضلاب روستایی قاینات در گفتگو با خبرنگار نسیم قائن اظهارکرد: با  توجه به خشکسالی های 18 ساله در منطقه و کمبود منابع آبی در شهرستان قاینات وکاهش کیفیت وافت شدید آب  در منطقه نیاز است که مسئولین استانی دراین شرایط ضروری و برای رفع مشکل و به نتیجه رسیدن طرح های آبرسانی سیار واصلاح وباز سازی شبکه های آبرسانی همت بیشتری داشته وبا تخصیص اعتبار قبل از بروز بحران با انجام راهکارهای لازم این مشکل برطرف کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم قائن,

عیدی با بیان این که آبرسانی سیار در واقع به عنوان برنامه ای کوتاه مدت و مرهمی موقت برای تأمین نیاز های ضروری است گفت: طرح آبرسانی سیار یک شیوه مدیریتی است که برای رفع بحران در مواقع ضروری  شکل گرفته  است .

,

وی ادامه داد: تداوم خشکسالی ها و کاهش شدید منابع آبی باعث شده آبرسانی سیار در شهرستانها ماندگار شود.

,

آبرسانی سیار به 46 روستای قاین

, آبرسانی سیار به 46 روستای قاین ,

مدیر امور آبفار قاین بیان داشت: 46 روستای شهرستان قاینات  با جمعیت 1549خانوار و4هزار و583نفر جمعیت تحت پوشش آبرسانی سیار است که در تابستان امسال حدود 133سرویس 12هزار لیتری آب توسط امور آب وفاضلاب روستایی شهرستان به روستاهای تحت پوشش حمل شده است .

,

وی ادامه داد: در 9ماه سال جاری نیز 13هزار و179متر مکعب آب توسط هزار و138سرویس وطی مسافتی در حدود 18هزار و532کیلومتر به روستاهای تحت پوشش حمل شده است .

,

عیدی با بیان این که 36دستگاه تانکر فلزی ثابت با ظرفیت 407متر مکعب برای تخلیه وبرداشت آب به دهیاران وشوراها تحویل داده شده است گفت: در سایر روستاها آب حمل شده در منابع بتنی ذخیره ومورد استفاده مردم قرار می گیرد.

,

عدم تخصیص اعتبار آبرسانی سیار طی دوسال گذشته

, عدم تخصیص اعتبار آبرسانی سیار طی دوسال گذشته ,

وی ادامه داد: بر اساس موافقت نامه ،سهمیه هرخانوار در شبانه روز 50لیتر آب است که تاکنون حتی بیشتر از سهمیه آب  حمل شده است وبا توجه به محدودیت اعتباری وتخصیص نیافتن اعتبار طی دو سال گذشته ، لذا با مشکلاتی برای تامین آب شرب روستائیان مواجه خواهیم شد که از بهمن ماه سهمیه به همان 50 لیتر خواهد رسید وحمل آب مازاد نخواهیم داشت ولذا روستائیان عزیز باید علیرغم مشکلات نسبت به صرفه جویی اقدام لازم را بعمل آورند .

,

مدیر امور آبفار قاین در بخش پایانی سخنان خود اظهارکرد: 2سال است که چرخه آبرسانی روستایی شهرستان قاینات با دیون می چرخد وتاکنون اعتبار خاصی تخصیص نیافته است وبر اساس آمار وارقام بدهی پیمانکار آبرسانی سیار شهرستان تا آذر سال جاری 350 میلیون تومان اعلام شده است که بایستی نسبت به تسویه حساب اقدام فوری صورت گیرد ودر غیر این صورت شاهد ایجاد اختلال در روند آبرسانی سیار خواهیم بود .

,

 

,

وی افزود: اگر  اعتباری تخصیص نیابد بخش خصوصی دیگر قادر به همکاری نخواهد بود و این خود باعث اختلال در روند آبرسانی سیار خواهد شد .

,

مدیر امور آبفار قاین در پایان عدم تخصیص اعتبارات ، تقاضای مکرر روستائیان جهت افزایش سروریس های آبرسانی با توجه به خشکسالی های مداوم،کیفیت پایی منابع آبی ،عدم اولویت آبرسانی سیار در برنامه مدیران ارشد استانی و شهرستانی ( سرفصل تأمین اعتبار ،حجم تأمین تانکر های ثابت فلزی مستقر در روستاها ،نبود هر گونه حفاظت فیزیکی برای تانکر های ثابت داخل روستا را از مشکلات پیش روی آبرسانی سیار ذکر کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه