اخبار داغ

الفبای جوانمردی یک آموزگار!/ ساخت مدرسه با هزینه شخصی به عشق شهدای مدافع حرم! +تصاویر

الفبای جوانمردی یک آموزگار!/ ساخت مدرسه با هزینه شخصی به عشق شهدای مدافع حرم! +تصاویر
خدمت صادقانه، رایحه خوش تلاش جهادی معلم جوانی است که با ایثارگری در دومین سال خدمتش با صرف هزینه شخصی، دبستان دو کلاسه شهدای مدافع حرم روستای نساکوه لردگان را احداث کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار سلام لردگان هنوز هستند جوانانی که هر چند در سالهای دفاع مقدس حضور نداشتند اما روحیه ی ایثارگیری و مجاهدت، انسان هایی وارسته را تربیت کرده که همچنان دغدغه خدمت به هم نوعان را داشته و در مسیر انسایت برای اعتلای نام ایران و سرافرازی ایرانیان خود را فدا می کنند تا راه شهامت هم چنان بر تارک انقلاب اسلامی بدرخشد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سلام لردگان,

علی تیر گیر، معلم 25 ساله فلارد از توابع شهرستان لردگان که دومین سال خدمت خود را در آموزش و پرورش سپری می کند میهمان خبرنگار سلام لردگان شد، تا از اشتیاق خود برای انجام وظیفه بگوید .

اما آنچه از اوشنیده ایم فراتر از وظیفه بود و در واقع شوق او به جهاد و حماسه را بیشتر نشان می داد که در قالب خدمت رسانی به دانش آموزانش تجلی یافته بود .

دانش آموزان روستای نساکوه لردگان هرروز برای حضور در کلاس درس باید مسیر طولانی و خطرناکی که از وسط رودخانه خروشان خرسان می گذشت طی می کردند و موقعی که به رود خانه می رسیدند با استفاده از سیم بکسل عرض رودخانه را طی نمایند تا الفبای زندگی را با عبور از خطرات فراگیرند و دل های مضطرب پدران و مادرانی که در انتظار فرزند عزیزشان به ثانیه های سخت دلواپسی سپرده می شد تا شامگاهان به سلامی دیگر از جگر گوشته خود آرام شوند .

خبرنگار در ابتدای این گفت و شنود صمیمانه از او می خواهد تا ابتدا از خودش بگوید: آقای معلم لب به سخن می گشاید، متولد 1371  هستم که دوران تحصیلی ابتدایی و راهنمایی را در مدارس بخش فلارد طی کردم و برای ادامه تحصیل در مقطع متوسطه سختی راه را به جان خریدم و در شهرستان بروجن دوره دبیرستان را به پایان رساندم .

پس از آن در دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی فرخشهر راه یافتم و پس از فراغت از تحصیل به صورت داوطلبانه متقاضی خدمت در مناطق عشایری شهرستان لردگان شدم و از آنجایی که درخانواده ای فرهنگی زندگی می کنم با آگاهی از وضعیت فرهگیان به طور رسمی از سال 95 قدم در سنگر تعلیم و تربیت گذاشتم .

وی انگیزه خدمت در آموزش و پرورش را با زیبایی های معنویت می آراید و کمک به دانش آموزان بی بضاعت برای قرار گرفتن در مسیر پیشرفت را هدف خود میداند و می گوید: من از بی نوایی ندارم غمی      غم بی نوایان رخم زد کرد
 
,
, سلام لردگان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, , ,

دولت برای تحقق اهداف آموزش و پرورش بستر و زیر ساخت های لازم را مهیا نماید

تیرگیر گفت: آموزش در کنار تربیت مفهوم و اعتبار پیدا می کند و وظیفه اصلی من و همه همکارانم این است که مفاهیم آموزش که زیر بنای تربیت و اخلاق آن توجه ویژه داشته باشیم؛ اما دولت نیز باید برای تحقق این اهداف بستر و زیر ساخت های لازم را مهیا نماید .

ازعلی از تلخی های زندگی پرسیدیم با کمی تأمل گفت: زندگی فراز و نشیب های زیادی دارد ولی برای یک نوجوان دبیرستانی دل کندن از خانواده و حضور در غربت واقعاً سخت است دوران تحصیل من در شهرستان بروجن دور از خانواده، پدر و مادرم برایم سخت و نفس گیر بود .

او از تلاش و همت خود در دوران جوانی هم این طور می گوید: در دوران تحصیلی همیشه سعی می کردم در اوقات فراغت و ایام تعطیلات تابستان مخارج تحصیلی خودم را تأمین نمایم تا کمکی برای اقتصاد خانواده باشم .

تیرگیر در ادامه گفت: پس از فراغت از تحصیل در دانشگاه فرهنگیان مأمور خدمت در یکی از مدارس دور دست در روستای دره روآب پشت کوه میلاس از توابع شهرستان لردگان شدم و برای اولین تجربه کاری در مدرسه ای 6 کلاسه با 12 دانش آموز مشغول به کار شدم، مدرسه ای بود با کوهی از مشکلات و سختی ها ازوضعیت نامناسب فضای آموزشی گرفته تا مسائل بهداشتی و فرهنگی که باعث شد عزم خود را جزم کنم تا در کنار دانش آموزان و مردم روستا مرحم مشکلات آنها باشیم و مشکلات دیگران را سختی های خود بدانم .
به همین دلیل در اولین اقدام باهزینه شخصی محوطه این مدرسه کوچک را آسفالت کردم، حیاط آن را سامان دادم و با فراهم نمودن امکانات تفریحی و وسایل بازی توانسم لبخند را برلبان کودکان معصوم این منطقه محروم هدیه کنم تا خاطره ای زیبا به عنوان یادگار اولین سال کاری در دفتر خاطرات خدمتم ثبت کنم .
,
, دولت برای تحقق اهداف آموزش و پرورش بستر و زیر ساخت های لازم را مهیا نماید,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, , ,

در دوران تحصیل در دانشگاه نیز در قالب اردوی جهادی دانشجویی در مناطق محروم کوهرنگ خدمت رسانی می کردم .
از دیگر افتخارات من که هیچ گاه از قاموس خاطراتم پاک نخواهد شد رویایی بود که به حقیقت پیوست، دیدار با مراد و مقتدای دل مقام معظم رهبری بود که توفیق شد تا همراه جمعی ازدانشجویان و فرهنگیان از شراب وصال یار سیراب گردیم .

این نیک اندیش فعال در عرصه تعلیم و تربیت می گوید: دانش آموزانم در روستای نساکوه مجبور بودند هر روز مسیر خطرناک رودخانه خرسان را با استفاده از سیم بکسل طی نمایند تا به مدرسه برسند، به همین دلیل تصمیم گرفتم با صرف هزینه شخصی 18 میلیون تومان یک مدرسه 2 کلاسه به نام شهدای مدافع حرم احداث نمایم و از طریق پیگیری و مشارکت ادارات دیگر توانستیم جاده دسترسی به این روستا به مفاسد 4 کیلومتر احداث نمایم، همچنین برای عبور مردم روستا از رودخانه خرسان موفق شدیم گهواره ای امن تهیه کنم تا خطرات عبور از آن به حداقل برسد .
,
,
,
,
,


 
,
, , ,
,
وی افزود: با عشق به خدمت توانستم اقلامی مثل کفش، لباس فرم مدرسه و لوازم التحریر برای دانش آموزان بی بضاعت فراهم کنم تا شکوفه های امید در دل نگران این کودکان معصوم جوانه بزند .

تیر گیر ادامه داد: یکی از دغدغه های من خانواده های دانش آموزان بی بضاعت بودند که توانستم با تلاش و پیگیری اقلام مورد نیاز آنان مثل تلویزیون، فرش و ... تأمین نمایم .

کودکان، معصومیت مقدسی دارند که از کار کردن با آنها به وجد می آیم
معلم روستای نساکوه از حس معلمی و کارکردن با دانش آموزان گفت: این کودکان، معصومیت مقدسی دارند که از کار کردن با آنها به وجد می آیم چون اگر من به عنوان یک معلم بتوانم استعدادهای آنها را در مسیر درست زندگی هدایت کنم خدمت بزرگی به جامعه و آینده سازان کردم .
 
علی تیرگیر، با این اینکه برای پرورش صحیح دانش آموزان نیاز به مدیران و معلمان با انگیزه داریم افزود: معلمان، قشر دلسوز و زحمتکش هستند که با مشکلات معیشتی زیادی روبرو هستند و می طلبد تا دولت و وزارت آموزش و پرورش با برنامه ریزی اصولی به این قشر عظیم فرهنگی توجه زیادتری داشته باشند. چرا که اگر به آن ظرفیت بزرگ علمی و فرهنگی به صورت دقیق توجه شود قطعاً هزینه های کمتری در بخش های مربوط به کنترل جرائم، نگهداری از زندانان و بازپروری معتادان پراخت می شود، چرا که آموزش و پرورش منطقی، مسیر را برای بذهکاری و انحراف جامعه مسدود می کند .

رسیدگی  به وضعیت آموزش و پرورش در همه ی بخش ها باید اولویت بندی شود
این معلم جوان، با اشاره به اینکه در رسیدگی  به وضعیت آموزش و پرورش در همه ی بخش ها باید اولویت بندی کرد گفت: مسئولین باید به دانش آموزان و مناطق محروم توجه ویژه داشته باشند به فکر حل مشکلات مردم در این حوزه باشند و چه بسا استعدادهای درخشان فراوانی که فقط به خاطر ضعف امکانات و نبود زیر ساخت ترک تحصیل کرده و از کسب دانش محروم می شوند .

علی تیرگیر در پاسخ به سوال خبرنگار سلام لردگان مبنی براینکه اگر یک روزی وزیر آموزش و پرورش شد چه موضوعی را در اولویت برنامه های کاری خود قرار خواهد داد گفت:  دو موضوع برای من به عنوان وزیر آموزش و پرورش در اولویت خواهد بود، اول بازگرداندن معلم ها به جایگاه واقعی اجتماعی خود و حل مشکلات آنان و سپس کاربردی کردن آموزش در این وزارت خانه که برنامه ریزی اساسی و اصولی نیاز دارد .
 
,
,
,
,
, کودکان، معصومیت مقدسی دارند که از کار کردن با آنها به وجد می آیم,
,
,
,
,
, رسیدگی  به وضعیت آموزش و پرورش در همه ی بخش ها باید اولویت بندی شود,
,
,
, سلام لردگان,
,






 
, , ,
,
, , ,
,
, , ,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه