اخبار داغ

دلی پردرد از بی‌توجهی مسئولان؛

آبرسانی بعد از انتخابات نیمه‌تمام رها شد/ سهمیه مرزنشینی فقط برای افراد محدود

آبرسانی بعد از انتخابات نیمه‌تمام رها شد/ سهمیه مرزنشینی فقط برای افراد محدود
دهیار روستای مشوکی گفت: مجتمع آبرسانی دشت خوشاب، تا قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال‌جاری (1396)، در حال تکمیل بود و به شدت در آن کار می‌کردند اما بعد از انتخابات، کار در آن متوقف و پروژه آبرسانی به صورت نیمه‌تمام رها شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن خسروی دهیار و مدیر کانون فرهنگی هنری علی‌بن‌ابی‌طالب علیه‌السلام روستای مشوکی در گفت‌وگو با خاورستان، با بیان این‌که روستای مشوکی از توابع بخش درح شهرستان سربیشه استان خراسان جنوبی است گفت: روستای مشوکی در 220 کیلومتری مرکز استان، 150 کیلومتری مرکز شهرستان، 70 کیلومتری مرکز بخش و 20 کیلومتری مرز افغانستان قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, حسن خسروی دهیار و مدیر کانون فرهنگی هنری علی‌بن‌ابی‌طالب علیه‌السلام روستای مشوکی در گفت‌وگو با,  خاورستان،,  , خاورستان, خاورستان, ،,  با بیان این‌که روستای مشوکی از توابع بخش درح شهرستان سربیشه استان خراسان جنوبی است گفت: روستای مشوکی در 220 کیلومتری مرکز استان، 150 کیلومتری مرکز شهرستان، 70 کیلومتری مرکز بخش و 20 کیلومتری مرز افغانستان قرار دارد.,

 

,

وی افزود: روستای مشوکی 90 خانوار و بیش از 400 نفر جمعیت دارد و شغل مردم این روستا، دام‌داری و کشاورزی بوده است که بر اثر خشکسالی‌ها، بخش زیادی از دام و کشاورزی مردم از بین رفته است و مردم هم‌اکنون به قالی‌بافی مشغول هستند.

,

 

,

دهیار روستای مشوکی اظهار کرد: مجتمع آبرسانی دشت خوشاب، تا قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال‌جاری (1396)، در حال تکمیل بود و به شدت در آن کار می‌کردند اما بعد از انتخابات، کار در آن متوقف و پروژه آبرسانی به صورت نیمه‌کاره رها شد.

,

 

,

خسروی تصریح کرد: به نظر می‌رسد مردم مظلومی که در مرز، حافظ امنیت کشور هستند، مورد بی‌مهری و در بازی‌های سیاسی و حزب‌بازی‌ها قرار گرفتند و مسئولان به جای کار و حل مشکلات مردم، سیاسی‌کاری می‌کنند.

,

 

,

وی اضافه کرد: آن‌طور که از اقدمات مسئولان مشخص می‌شد، کار را برای انتخابات و رأی جمع کردن انجام می‌دادند اما بعد از انتخابات و با مشخص‌شدن رأیِ مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه‌ی این منطقه که حافظان امنیت کشور در مرز هستند، انگار مسئولان خوششان نیامد و پروژه آبرسانی را متوقف کردند!

,

 

,

مدیر کانون فرهنگی هنری علی‌بن‌ابی‌طالب علیه‌السلام روستای مشوکی تأکید کرد: امنیت امروز از مرزنشینان است اما با اقداماتی که مسئولان انجام می‌دهند، باعث می‌شوند مردم مهاجرت کنند که در این صورت، مرز خالی از سکنه می‌شود و دولت مجبور می‌شود برای هر قدم در مرز، یک سرباز یا نیروی رسمی نظامی قرار دارد و هزینه‌ی زیادی متقبل شود اما این اقدام، جای مرزنشین را نمی‌گیرد و نمی‌تواند مانند مرزنشینان، امنیت را به خوبی برقرار کند.

,

 

,

خسروی یادآور شد: تاکنون، بیش از 300 خانوار از این روستا به دلیل بیکاری، مهاجرت کردند.

,

 

,

وی تصریح کرد: مردم مرزنشین، قانع هستند و از دولت، آبرسانی و ایجاد مجتمع‌های کوچک زودبازده را می‌خواهند چراکه بتوانند از فواید بازارچه مرزی ماهیرود نیز استفاده کنند.

,

 

,

دهیار روستای مشوکی گفت: آیا این، خواسته‌ی زیادی است و آیا مسئولان نمی‌توانند آن را انجام دهند؟!

,

 

,

خسروی افزود: آستان قدس رضوی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی بسیج سازندگی اقدامات خوبی برای مردم این منطقه انجام داده‌اند اما این اقدامات کافی نیست که لازم است دولت به طور ویژه و به صورت اساسی مشکلات مردم را ریشه‌ای حل کند.

,

 

,

وی یادآور شد: از سال 1394 کار آبرسانی از دشت خوشاب آغاز و چاه در 20 کیلومتری روستای مشوکی حفر شد اما بعد از مدتی به صورت نیمه، رها شد.

,

 

,

مدیر کانون فرهنگی هنری علی‌بن‌ابی‌طالب علیه‌السلام روستای مشوکی با بیان این‌که تانکری که در روستا گذاشته‌اند، در بیشترِ وقت‌ها خالی است و دیر آب می‌آورند گفت: هم‌اکنون مردمِ روستای مشوکی و روستاهای اطراف، از آب آلوده برای شرب استفاده می‌کنند و بهداشت نیز هشدار داده است که نیترات آب زیاد است اما غیر از آب آلوده، آبی نیست که مردم از آن استفاده کنند که باعث شده مردم به بیماری‌های زیادی دچار شوند و بیشترِ روزها در بیمارستان‌ها باشند.

,

 

,

خسروی اظهار کرد: شرکت سهامی زراعی خوشاب به نام مردم ایجاد شده اما سودی به مردم داده نمی‌شود.

,

 

,

وی افزود: درحالی که زمین‌های کشاورزی و دام‌داری مردم در اختیار این شرکت قرار داده شده اما همه‌ی مردم دارای سهام نیستند و فقط افراد محدودی سود می‌برند.

,

 

,

دهیار روستای مشوکی تأکید کرد: اگر به دستورات مقام معظم رهبری به خوبی عمل کنیم، بدبختی نداریم اما مسئولان فقط گزارش می‌دهند و جالب آن است که گزارش‌های مسئولان، تناقض دارد به طوری‌که گاهی آمار اشتغال از آمار جمعیت آن منطقه بالا می‌رود!

,

 

,

خسروی اظهار کرد: هر سال، جشن دهه‌فجر را در 19 بهمن‌ماه در یکی از روستاهای منطقه برگزار می‌کنیم و امسال در مرکز دهستان لانو برگزار خواهد شد.

,

 

,

وی با بیان این‌که در جشن دهه‌فجر، خدمات نظام مقدس اسلامی را برای مردم بیان می‌کنیم و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را جشن می‌گیریم گفت: برخی از مسئولان و نهادها، هیچ کمکی نمی‌کنند اما هنوز مراسم تمام نشده، در سایتشان، گزارش کار می‌دهند!

,

 

,

مدیر کانون فرهنگی هنری علی‌بن‌ابی‌طالب علیه‌السلام روستای مشوکی اظهار کرد: چند سالی هست که در بازی‌های بومی و محلی به مسابقات استانی و کشوری اعزام می‌شویم و در فوتسال نیز در سال‌های گذشته به عنوان نماینده استان به کاشان و بندرعباس اعزام شدیم اما مسئولان حمایت نمی‌کنند و گاهی که می‌خواهند کمک کنند، شاید جوایزی بدهند که در شأن ورزشکار نیست.

,

 

,

خسروی، موادمخدر را موضوعی مهم و خطرناک در منطقه بیان و تصریح کرد: متأسفانه، استفاده از موادمخدر به عنوان کار در اوقات فراغت جوانان این منطقه تبدیل شده است و کم‌تر کسی را می‌بیند که اعتیاد نداشته باشد.

,

 

,

وی با بیان این‌که مقام معظم رهبری بارها و بارها در خصوص تهاجم فرهنگی هشدار داده‌اند متذکر شد: دشمن برنامه دارد و برای نابودی جوانان کار می‌کند اما مسئولان، کاری برای مناطق مرزی انجام نمی‌دهند و در موضوعات فرهنگی و اشتغال، کاری نمی‌کنند.

,

 

,

دهیار روستای مشوکی گفت: گاهی حضور مسئولان ارزش زیادی دارد اما مسئولان در این خصوص نیز کوتاهی می‌کنند.

,

 

,

خسروی اظهار کرد: مردم مرزنشین همیشه در انجام کارها، پیش‌قدم بوده‌اند اما مسئولان، روستاها به خصوص روستاهای مرزی را رها کرده‌اند.

,

 

,

وی گفت: از آقای افضلی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی تشکر می‌کنیم چراکه بارها در مجلس شورای اسلامی و در حضور مسئولان دولتی، مشکلات منطقه و حرف مردم را داد می‌زند و از مرزنشینان دفاع می‌کند که این، برای ما بسیار ارزشمند است و مردم، این‌چنین مسئولانی می‌خواهند.

,

 

,

مدیر کانون فرهنگی هنری علی‌بن‌ابی‌طالب علیه‌السلام روستای مشوکی اظهار کرد: کارت مرزنشینی برای بسیاری از افراد صادر شده است اما سهمیه مرزنشینی یک بار داده شده و دیگر داده نشده است و قرار بود دو هفته‌ی قبل سهیمه‌ای واریز شود اما هنوز خبری از آن نیست.

,

خسروی گفت: برخی از مردم به دلیل این‌که فرزندانشان به خصوص دخترانشان به مدرسه می‌روند، مجبور هستند تردد کنند که سهمیه این افراد را حذف کرده‌اند.

,

 

,

وی از رسانه‌ها خواست مشکلات و حرف مردم را به صورت مستمر به گوش مسئولان برسانند و آن را پیگیری کنند.

,

 

,

مدیر کانون فرهنگی هنری علی‌بن‌ابی‌طالب علیه‌السلام روستای مشوکی گفت: ما مانند مسئولان، قدرتی نداریم اما خدایی داریم و نخواهیم گذاشت در قیامت از پل صراط عبور کنند.

,

 

,

خسروی افزود: گاهی نیز که حرف دل مردم را بیان و از حق مردم دفاع می‌کنیم، به ما می‌گویند به شما ربطی ندارد!

,

 

,

وی اضافه کرد: درست می‌گویند؛ ربطی ندارد چراکه ما قدرتی نداریم و مسئولان هستند که می‌توانند اقدامات ما و آن‌چه به عنوان حقوق مردم بیان می‌کنیم را سیاسی کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه