اخبار داغ

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناباد خبر داد؛

خسارت به 80 درصد عرصه‌های زیست محیطی گناباد به دلیل استمرار «خشکسالی»

خسارت به 80 درصد عرصه‌های زیست محیطی گناباد به دلیل استمرار «خشکسالی»
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناباد گفت: استمرار خشکسالی بیش از 10 سال گذشته، موجب حذف چند گونه جانوری حفاظت شده این مناطق در این عرصه ها شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد یوسف نژاد در گفتگو با صبح توس؛ اظهار کرد: معضل خشکسالی گونه های جانوری محیط زیست گناباد نظیر قوچ، میش، کل، بز، روباه، گرگ و کفتار و انواع خزندگان و پرندگان نظیر هوبره و کبک را در معرض تهدید جدی و خطر حذف شدن قرار داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, .,

 

,

وی افزود: استمرار خشکسالی بیش از 10 سال گذشته به 80 درصد از عرصه های زیست محیطی این شهرستان خسارت وارد کرده و موجب حذف چند گونه جانوری حفاظت شده این مناطق از جمله یوزپلنگ، پلنگ و آهو در این عرصه ها شده است.

, .,

 

,

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناباد گفت: استمرار معضل خشکسالی سالهای قبل و کاهش شدید بارندگی در پاییز و زمستان امسال، موجب خشکیدن بیش از ۹۵ درصد چشمه های آب منطقه حفاظت شده «هنگام» گناباد شده و اکنون آبرسانی به وحوش و جانوران این منطقه به وسیله ۳۵ دستگاه تانکر انجام می شود.

,


وی افزود: با همکاری فرمانداری و اداره آب و فاضلاب شهری گناباد ۴۰ آبشخور در مناطق حساس حفاظت شده محیط زیست این شهرستان به منظور تامین آب شرب حیوانات ایجاد شده ولی این تعداد جوابگوی نیاز نیست و باید افزایش یابد.

,
,


یوسف نژاد با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ نذر طبیعت برای تامین علوفه و آب مورد نیاز جانوران در عرصه های محیط زیستی، گفت: همکاری مردم در این زمینه موجب کاهش مشکلات می شود.

,
,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه