اخبار داغ

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا:

جهادگر بهتر از همه می‌‌داند آذربایجان‌‌شرقی فقط تبریز نیست/ محرومیت‌‌زدایی وظیفه دولت و مجلس است یا سپاه؟

جهادگر بهتر از همه می‌‌داند آذربایجان‌‌شرقی فقط تبریز نیست/ محرومیت‌‌زدایی وظیفه دولت و مجلس است یا سپاه؟
رزمی گفت: در اردوهای جهادی اولویت اول‌‌مان انجام کار تربیتی است تا شرکت‌‌کنندگان با محرومیت آشنا شوند و لذت خدمت به این قشر را بچشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ پاسدار جعفر رزمی در گفت‌‌وگو با آناج،با بیان اینکه شهرستان هوراند یکی از محروم‌‌ترین روستاهای آذربایجان‌‌شرقی است، ابراز داشت: نداری اهالی هوراند به قدری زیاد است که آدمی با تماشای آن گریه‌‌اش می‌‌گیرد، در این منطقه حتی یک خانه آجری هم پیدا نمی‌‌کنید و همه کاشانه‌‌ها کاه‌‌گلی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی افزود: بسیج سازندگی در هوراند چهار خانه برای محرومین ساخته است و اکنون اگر به این روستا میهمانی بیاید، از آن خانه‌‌ها به‌‌عنوان محلی برای پذیرایی و برگزاری جشن و مراسمات استفاده می‌‌کنند.

,

بسیج سازندگی فارغ از بروکراسی اداری گرهی از مشکلات محرومین باز می‌‌کند

, بسیج سازندگی فارغ از بروکراسی اداری گرهی از مشکلات محرومین باز می‌‌کند, بسیج سازندگی فارغ از بروکراسی اداری گرهی از مشکلات محرومین باز می‌‌کند,

مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا با بیان اینکه این 4 خانه صرفا بخشی از مشکلات را حل می‌‌کند و معضل اشتغال جوانان و معیشت اهالی هوراند همچنان پابرجاست، خاطرنشان ساخت: در سال 79 جهاد سازندگی در وزارت کشاورزی ادغام شد و رهبر انقلاب به‌‌خاطر رفع این نقیصه و جبران مافات، به سپاه پاسداران دستور تشکیل بسیج سازندگی را داده‌‌اند تا روحیه ایثار و جهاد را در بین جوانان پمپاژ کند.

,

وی توضیح داد: در اوایل انقلاب جوانان به مناطق روستایی سر می‌‌زدند تا در درو محصولات به کشاورزان کمک کنند، یا در منطقه‌‌ای پل بسازند و در روستایی دیگر بدون آنکه در گیرودار بودجه و بروکراسی اداری باشند، حمام ساخته‌‌اند و در انتظار ردیف بودجه و تصویب سازمان مدیریت نمانده‌‌اند.

,

حمامی که ما با 12 تومان می‌‌سازیم در سیستم دولتی با 30 تومان می‌‌‌سازند/ هیچ پیمانکاری رغبتی برای ساخت خانه بهداشت در روستایی دورافتاد نشان نمی‌‌دهد

, حمامی که ما با 12 تومان می‌‌سازیم در سیستم دولتی با 30 تومان می‌‌‌سازند/ هیچ پیمانکاری رغبتی برای ساخت خانه بهداشت در روستایی دورافتاد نشان نمی‌‌دهد, حمامی که ما با 12 تومان می‌‌سازیم در سیستم دولتی با 30 تومان می‌‌‌سازند/ هیچ پیمانکاری رغبتی برای ساخت خانه بهداشت در روستایی دورافتاد نشان نمی‌‌دهد,

این مقام مسئول مطالبه از بسیج سازندگی را تزریق روحیه و تفکر جهادی دانست و اذعان کرد: حمامی که بسیج سازندگی با همت جوانان و دانشجویان 12 تومان می‌‌سازد، در سیستم دولتی 30 تومان درمی‌‌آید چراکه 6 نفر هم در آنجا برای خود نانی بر می‌‌دارند اما در بسیج سازندگی جوانان برای خود سهمی قائل نمی‌‌شوند و به‌‌جای یک حمام دو حمام می‌‌سازند.

,

وی تاکید داشت: اگر در تمامی اقدامات‌‌مان تفکر جهادی نداشته باشیم، یعنی منحرف شده‌‌ایم و مسیر را اشتباه می‌‌رویم چراکه این تفکر همچون خونی در کالبدمان است، در حال حاضر با عنوان کار پیمانکاری در دورافتاده‌‌ترین روستای شهرستان چاراویماق خانه بهداشت تاسیس می‌‌کنیم اما هیچ پیمانکار بخش خصوصی رغبتی برای انجام این پروژه‌‌ها ندارند.

,

, ,

دستگاه‌‌های اجرایی پروژه‌‌های محرومیت‌‌زدایی را به بسیج سازندگی بسپارند تا با کمترین هزینه اجرا کنیم

, دستگاه‌‌های اجرایی پروژه‌‌های محرومیت‌‌زدایی را به بسیج سازندگی بسپارند تا با کمترین هزینه اجرا کنیم, دستگاه‌‌های اجرایی پروژه‌‌های محرومیت‌‌زدایی را به بسیج سازندگی بسپارند تا با کمترین هزینه اجرا کنیم,

جعفر رزمی با اعلام اینکه تزریق روحیه جهادی با قرص و آمپول امکان‌‌پذیر نیست و برای فهماندن آن به جوانان باید عرصه‌‌ای تعریف شود، اظهار کرد: به دنبال تاکیدات رهبر معظم انقلاب، مجلس برای بسیج سازندگی قانون تصویب و ما را به عنوان دستگاه اجرایی شناخته است، به عبارت دیگر برای بسیج سازندگی قدرت را اعطاء کرده‌‌اند تا سایر دستگاه‌‌های اجرایی بتوانند کارهایشان را به این نهاد بسپارند.

,

وی بیان داشت: کمیته امداد می‌‌خواهد برای خانواده‌‌های تحت پوشش خانه بسازد و اداره آب روستایی درصدد است تا پروژه‌‌های انتقال آب را اجرا کند؛ آنان می‌‌توانند این امور را هم به پیمانکاران بسپارند و هم می‌‌توانند برای بسیج سازندگی عرصه‌‌ای را فراهم نمایند تا گروه‌‌های جهادی خانه، منبع آب، غسالخانه، مسجد و ... احداث کنند.

,

ما نیرو داریم، اما مصالح را از کجا بیاوریم؟

, ما نیرو داریم، اما مصالح را از کجا بیاوریم؟, ما نیرو داریم، اما مصالح را از کجا بیاوریم؟,

مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا، اجرایی شدن پروژه‌‌ها را در گرو تامین مقدمات اولیه آن دانست و تصریح کرد: بنده برای ساخت خانه، غسالخانه و انجام سایر امور نیاز به مصالح نیز دارم، در حال حاضر سپاه این توانمندی را ندارد تا در تمام روستاها خانه محروم و مسجد بسازد، اما سپاه می‌‌تواند پروژه‌‌های محرومیت‌‌زدایی را با همراهی سایر دستگاه‌‌ها به کمترین قیمت ممکن اجرایی کند.

,

وی ادامه داد: اصلاً ماموریت بسیج سازندگی ساخت خانه نیست، ما نیز می‌‌توانیم با پیمانکاری قرارداد ببندیم و بدون آنکه دست و پایمان هم گلی شود، در منطقه‌‌ای 170 خانه بسازیم اما اولاً آن پول کلان را نداریم، ثانیاً چنین اقداماتی خروجی ندارد.

,

افراد خاضر در اردوی جهادی محرومیت را درک و می‌‌فهمند آذربایجان‌‌شرقی فقط تبریز نیست

, افراد خاضر در اردوی جهادی محرومیت را درک و می‌‌فهمند آذربایجان‌‌شرقی فقط تبریز نیست, افراد خاضر در اردوی جهادی محرومیت را درک و می‌‌فهمند آذربایجان‌‌شرقی فقط تبریز نیست,

این مقام مسئول با بیان اینکه گروه‌‌های جهادی را دانش‌‌آموزان، دانشجویان، کشاورزان، صنعت‌‌گر و سایر مشاغل تشکیل می‌‌دهند، گفت: افرادی که در دورافتاده‌‌ترین نقاط به نیازمندان کمک رسانی می‌‌کنند، در وهله اول محرومیت را درک و به این نتیجه می‌‌رسد استان آذربایجان‌‌شرقی فقط تبریز نیست.

,

وی اضافه کرد: افرادی که در گروه‌‌های جهادی فعالیت می‌‌کنند فردا وارد اجتماع می‌‌شوند و چون پایین‌‌ترین لایحه‌‌های جامعه را لمس کرده‌‌اند، می‌‌فهمند که هرکاری را به‌‌خاطر پول انجام نمی‌‌دهند؛ کسانی که در اردوهای جهادی به سر می‌‌برند روز اولشان با روز آخرشان زمین تا آسمان فرق دارد و لذت احداث خانه برای یک بچه یتیم را چشیده‌‌اند.

,

جهادگران لذت خدمت به محرومان و بچه یتیم را چشیده‌‌اند

, جهادگران لذت خدمت به محرومان و بچه یتیم را چشیده‌‌اند, جهادگران لذت خدمت به محرومان و بچه یتیم را چشیده‌‌اند,

رزمی یادآور شد: فعالان اردوی جهادی خانواده‌‌ای که پدرشان آلزایمر دارد، فرزندشان فلج است و مادرشان سالخورده‌‌ای می‌‌باشد که با دریافت یارانه خانواده را اداره می‌‌کند، از نزدیک دیده‌اند؛ فردا اگر این افراد قصاب، کارگر، مدیر مملکت و نماینده مجلس شوند، می‌‌فهمند در نقاط دورافتاده زندگی خانواده‌‌ها چگونه سپری می‌‌شود و خدمت به آنان چه لذتی دارد.

,

وی تاکید داشت: ما بیش از آنکه دنبال ساخته خانه برای محرومین باشیم، دنبال کوره‌‌ای هستیم تا انسان‌‌ها را با واقعیات جامعه آشنا کنیم، به عبارت دیگر بیش از آنکه کار عمرانی انجام دهیم، کار تربیتی را دنبال می‌‌نماییم.

,

, ,

معضلات محرومین را باید نظام اجرایی کشور رفع کند/ محرومیت‌‌زدایی وظیفه مجلس و دولت است/ اگر بودجه دهند، مفت کارگرشان می‌‌شویم

, معضلات محرومین را باید نظام اجرایی کشور رفع کند/ محرومیت‌‌زدایی وظیفه مجلس و دولت است/ اگر بودجه دهند، مفت کارگرشان می‌‌شویم, معضلات محرومین را باید نظام اجرایی کشور رفع کند/ محرومیت‌‌زدایی وظیفه مجلس و دولت است/ اگر بودجه دهند، مفت کارگرشان می‌‌شویم,

مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا با تاکید بر اینکه مشکلات و معضلات محرومین را باید نظام اجرایی کشور حل کند و صرفاً کار سپاه نیست، متذکر شد: کدام فرد برای آنکه در رأس قوه مجریه قرار گیرد دست به هر حربه‌‌ای می‌‌زند؟ چه کسی خود را برای آنکه نماینده مجلس شود می‌‌کشد؟ این‌‌ها باید جوابگو باشند و قانونی را تصویب، بودجه‌‌ای را اختصاص و اجرا کنند که خروجی آن رفع محرومیت از روستاها باشد.

,

وی اعلام کرد: بعضاً وقتی به شهرستان چاراویماق سر می‌‌زنیم با خود می‌‌گوییم حتما باید زلزله‌‌ای بیاید تا تمام دستگاه‌‌ها در این شهرستان جمع شوند و بخشی از محرومیت را بزدایند؛ رفع محرومیت وظیفه دولت و مجلس است، اصلا آن‌‌ها برای این کار بودجه دهند، ما نیز مجانی کارگری‌‌شان را بکنیم.

,

ساخت زمین فوتبال برای بچه‌‌های روستایی وظیفه ورزش و جوانان است یا سپاه؟

, ساخت زمین فوتبال برای بچه‌‌های روستایی وظیفه ورزش و جوانان است یا سپاه؟, ساخت زمین فوتبال برای بچه‌‌های روستایی وظیفه ورزش و جوانان است یا سپاه؟,

رزمی با بیان اینکه بسیج سازندگی سپاه عاشورا در سال جاری در سطح آذربایجان‌‌شرقی 320 پروژه محرومیت زدایی اجرا کرده‌‌ که از این تعداد 168 کورد ساخت خانه و 150 مورد پروژه کوچک بوده است، من‌‌باب تمثیل در یک روستا زمین ورزشی احداث کرده‌‌ایم، این وظیفه سپاه است یا اداره‌‌کل تربیت بدنی تحت نظر وزارت طویل ورزش و جوانان؟

,

وی بیان داشت: اکنون دکترین و متخصصان رشته‌‌های مختلف پزشکی که به شهرستان‌‌های مختلف استان اعزام می‌‌شوند، بهتر از سایر پزشکان می‌‌دانند مداوای محرومین چه لذتی دارد و همه‌‌چیز را با پول ویزیت نمی‌‌سنجند، برای همین هم وقتی به تبریز باز می‌‌گردند اگر محرومی مطب‌‌شان آمد او را مجانی ویزیت می‌‌کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه