اخبار داغ

فرمانده میدانی عملیات نُبل و الزهرا:

هرکجا شیعیان حضور داشتند، داعشی ها نمی‌توانستند عرض‌اندام کنند

هرکجا شیعیان حضور داشتند، داعشی ها نمی‌توانستند عرض‌اندام کنند
فرمانده میدانی عملیات آزادسازی نُبل و الزهر بیان کرد: در خلال عملیات گاهی اوقات پیش می‌آمد که پنج شبانه روز درگیری شدید داشتیم و رزمنده‌ها فرصتی برای استراحت کردن یا حتی غذا خوردن نداشتند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ گنجعلی در گفتگو با خبرنگار  قم فردا،  ضمن قدردانی از زحمات شهدای مدافع حرم به کم و کیف این عملیات اشاره کرد و گفت: سال 94 بنابه ضرورت به حلب اعزام شدیم و در بخش العیث واقع در جنوب حلب استقرار پیدا کردیم، ما 20 روز در این منطقه بودیم و درگیری‌های پراکنده ای را پشت سر گذاشتیم.

وی به ترکیب جمعیتی سوریه اشاره کرد و گفت: از کل جمعیت سوریه یک درصد آن را شیعیان تشکیل میدهند که بیشترشان در شهرهای نُبُل و الزهرا اقامت دارند.

سرهنگ گنجعلی به آموزش های قبل و بعد از اعزام اشاره کرد و گفت: ما بیشتر آموزش های نظامی را در منطقه نُبل و الزهرا انجام دادیم، محل استقرار ما یک سوله بود که دو کیلومتر با داعش فاصله داشت و ما نمی توانستیم از سوله خارج شویم چراکه راکد های داعش تا نزدیکی ما می رسید.

گنجعلی افزود: از آنجاکه منطقه نُبل و الزهرا شیعه نشین بود، داعشی نتوانسته بودند آنجا را تصرف کنند، در واقع هرکجا که شیعیان حضور داشته باشند بخاطر عزت و کرامتی که دارند به خودشان اجازه نمیدهند در برابر ظلم تسلیم شوند.

فرمانده میدانی عملیات آزادسازی نُبل و الزهرا بیان کرد: در عملیات نُبل تلفات زیادی به داعشی ها وارد شد البته ماهم برخی از برادرانمان در این عملیات شهید شدند، شهید سراجی و قلی زاده را در همین عملیات از دست دادیم، در مراحل اول عملیات شهید سامانلو هم با ما بودند که بعد شهید شدند.

وی اظهار داشت: شبی که ما منطقه درگیری را تخلیه کردیم داعشی ها به بچه های فارس پاتک زدند و جنازه بعضی از رزمندگان در منطقه مانده بود، به همین خاطر ما چهل نفر را به کمکشان فرستادیم.

گنجعلی به سختی های عملیات اشاره کرد و گفت: در خلال عملیات گاهی اوقات پیش می‌آمد که پنج شبانه روز درگیری شدید داشتیم و رزمنده‌ها فرصتی برای استراحت یا حتی غذا خوردن نداشتند، البته این عملیات برکات زیادی داشت و ضربه سهمگینی به داعش وارد شد

گنجعلی ادامه داد: وقتی شهر نُبل را از دست داعش درآوردیم و وارد شهر شدیم همه مردم از خوشحالی اشک می ریختند و برخی ها پرچم ایران را به همراه داشتند.

وی در پایان بیان داشت: شهید سجاد روشنایی یکی از عزیزانی بود که در همین عملیات نُبل و الزهرا به درجه رفیع شهادت رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،, قم فردا،, قم فردا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه