اخبار داغ

خودخواهی دولت در بده بستان‌های مالی؛ دریافت نقدی طلب و پرداخت با تعویق بدهی!

خودخواهی دولت در بده بستان‌های مالی؛ دریافت نقدی طلب و پرداخت با تعویق بدهی!
کشاورزان یکی از زحمت‌کش‌ترین قشرهای جامعه ایرانی هستند که متاسفانه به دلیل عدم توجه مناسب دولتمردان به آنان هر ساله با مشکلات بسیار دست و پنجه نرم می‌کنند که جا دارد مسئولان کشوری بیش از این به آنان توجه کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تایبادخبر، کاهش بی سابقه باران از اول سال زراعی تا به امروز در شهرستان تایباد معضلی است که امسال بیش از همه دامن گیر کشاورزان شهرستان شده است و این امر بهانه ای شد تا به سراغ این قشر زحمت کش جامعه برویم تا مشکلات و درد دلهایشان را بازگو کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تایبادخبر,

 

,

رجبعلی ذاکری کاریزی، پنبه کار نمونه شهرستان تایباد ضمن اشاره به قیمت پایین خرید تضمینی پنبه، گفت: دولت امسال دیر اقدام به خرید تضمینی پنبه کرد و از طرفی قیمت خرید تضمینی پنبه نیز بسیار پایین است، باتوجه به اینکه برخلاف کشورهای توسعه یافته در ایران برداشت پنبه مکانیزه و با ماشین نیست، هزینه برداشت پنبه بسیار بالاست.

,

 

,

وی افزود: امسال پنبه دانه کرک دار که از پنبه خود ما تهیه می شود را کیلویی سه هزارتومان خریداری کردیم در صورتی که اکنون در فصل برداشت، پنبه را نیز کیلویی سه هزارتومان از ما خریداری می کنند و با این شرایط که قیمت پنبه و پنبه دانه یکی است، تقریبا سودی نمی بریم.

,


این پنبه کار به پرداخت نشدن خسارت سرمازدگی محصولاتش اشاره کرد و گفت: مزرعه پنبه ما تا 30 آبان بیمه نامه داشت که در 26 آبان ماه امسال یک سرمای زودرس آمد و به پنبه ها خسارت زد؛ کارشناس بیمه شهرستان میزان خسارت را تایید کرد؛ اما چون تنها گزارش داده بودیم، استان بدلیل اینکه شخص دیگری گزارش نداده است و میزان خسارت شهرستان پایین است، برای پرداخت خسارت موافقت نکرد.

,
,

 

,

امیدواریم مسئولین رده بالای دولت به کشاورزان بهای بیشتری دهند

, امیدواریم مسئولین رده بالای دولت به کشاورزان بهای بیشتری دهند,

, , , ,

احمد محمدی از کشاورزان با سابقه شهرستان مرزی تایباد عنوان کرد: افتخار می کنم به این شغل پاک و همیشه دعا و دست ما به درگاه خداوند است. امیدواریم مسئولین رده بالای دولت به کشاورزان بهای بیشتری بدهند و کاری کنند تا کشاورزان رو به جلو حرکت کنند.

,

 

,

وی ادامه داد: خواسته ما از مسئولین سازمان کشاورزی این است که در جلساتی که کشاورز حضور ندارد، اینها از کشاورزان حمایت کنند.

,


محمودی با اشاره به اینکه درصورت داشتن بدهی اداره برق بلافاصله برق چاههای کشاورزی را قطع می کند، افزود: پول گندم را امسال بجای پرداخت نقدی پس از پنج ماه تسویه کردند و با گذاشتن این پول‌ها در بانک در این مدت سود گرفتند.

,
,

 

,

این کشاورز نمونه شهرستان تایباد بیان کرد: دولت جو را در زمان تولید از کشاورز کیلویی 800 تومان خریداری کرد و پس از چندماه پولش را پرداخت؛ اما الان در زمستان که دامداران نیاز دارند کیلویی 1200 تومان باید خرید کنند!.

,

 

,

قاسم مهدیزاده، کشاورز دشت کرات شهرستان تایباد ضمن تشکر از جهادکشاورزی شهرستان، گفت: باتوجه به خشکسالی های پیاپی محدودیت آبی و محدودیت کشت برای ما ایجاد شده است. همچنین قطعات و وسایل ادوات کشاورزی بسیار گران است که باید در این باره از کشاورزان حمایت ویژه شود.

,

 

,

آبهای زیرزمینی شهرستان تایباد بدلیل شیب، روانه افغانستان می شود

, آبهای زیرزمینی شهرستان تایباد بدلیل شیب، روانه افغانستان می شود,

 

,

, , ,

وی خاطرنشان کرد: ما نوار مرزی هستیم و بسیاری از کشاورزان مانند من در نقطه صفر مرزی درحال کشاورزی هستند، شیب آب در این منطقه باتوجه به کارشناسی های انجام شده به سمت افغانستان است، وقتی که نمی گذارند ما این آب را در نقطه صفر مرزی از دل زمین بیرون بکشیم، به سمت افغانستان حرکت می کند. طبق تحقیقاتی که ما کردیم، چندین کیلومتر پس از مرز آب زیرزمینی بصورت روان آب از دل افغانستان بیرون می آید.

,

 

,

مهدی زاده اشاره کرد: امسال برای دریافت تسهیلات بانکی کم بهره در راستای کشاورزی و همچنین دریافت پول تضمینی گندم بسیار اذیت شدیم. بسیاری از کشاورزان شهرستان از وامهای شناور کشاورزی شهرستان مطلع نشدند تا بتوانند از آن استفاده کنند، چراکه این وام شناور است و اگر استفاده نشود از دست می رود.

,


,
, ,

خرید تضمینی زعفران سالهای آینده هم اجرا شود

, خرید تضمینی زعفران سالهای آینده هم اجرا شود,

 

,

حسین دادمحمدی دیگر کشاورز تایبادی گفت: در خصوص خرید تضمینی زعفران که توسط جهاد کشاورزی انجام شد تقدیر وتشکر میکنیم، طرح بسیار عالی و به موقعی بود.

,

 

,

وی ادامه داد: کشاورزان منطقه تایباد و حومه با توجه به بحران آب و مدیریت قابل ملاحضه ای که سازمان آب منطقه ای در  تایباد دارند و با توجه به اینکه کشت زعفران از کشت های کم آب می باشد، کشاورزان بیشتر سطح کشت کشاورزی خود را اختصاص به کشت زعفران دادند.

,

 

,

دادمحمدی اضافه کرد: درخواستی که کشاورزان از مسئولین مربوطه دارند این است که این طرح خرید تضمینی زعفران را برای سالهای آینده مدنظر داشته باشند اگر این طرح ماندگار نباشد با توجه به هزینه های کشاورزی و سرمایه ای که کشاورزان در این زمینه سرمایه گذاری کردند ضربه سنگینی به آنها وارد خواهد شد.

,


این کشاورز در مورد کشت هندوانه و خربزه که هیچ مدیریتی نه از طرف جهاد کشاورزی و نه از طرف مسئولین انجام می شود، انتقاد کرد و گفت: با توجه به این که در شهرستان سطح زیرکشت هندوانه و خربزه بسیار زیاد است، هرساله کشاورزان زحمتکش منطقه هنگام عرضه محصول خود به بازار با مشکل مواجه می شوند قیمت به حدی پایین می رسد که اصلا هیچگونه توجیه اقتصادی ندارد، بنابراین از مسئولین مربوطه انتظار می رود در زمینه فروش و ثبات قیمت در بازار تلاش کنند.

,
,

 

,

 

,

, , ,

خریدهای تضمینی جهادکشاورزی بدلیل فسادپذیری بالا شامل تره بار نمی‌شود

, خریدهای تضمینی جهادکشاورزی بدلیل فسادپذیری بالا شامل تره بار نمی‌شود,

 

,

محمد میری، مدیر جهادکشاورزی تایباد در گفتگو با خبرنگار ما گفت: کشاورزان مشکلاتی از قبیل کمبود نقدینگی، بدهی به سیستم بانکی و نوسانات قیمتی در محصولات کشاوری دارند، همچنین وجود سیستم دلالی در بازار که محصول را با حداقل قیمت از کشاورز خریداری می کند و با حداکثر قیمت به فروش می رساند، دیگر مشکل بخش کشاورزی است.

,

 

,

وی ضمن اشاره به سود بالای تسهیلات بانکی، افزود: بخش کشاورزی متولی تامین امنیت غذایی کشور محسوب می شود و به همین دلیل باید حمایت ویژه از این قشر شود تا محصول کشارزی با کمترین هزینه بدست آید و کشاورز نیز بتواند با قیمت مناسب محصولاتش را به فروش برساند.

,

 

,

مدیر جهادکشاورزی تایباد با اشاره به اینکه بیش از 300 میلیارد ریال براثر سیل و سرمازدگی به کشاورزی شهرستان خسارت واردشد، افزود: کشاورزان ما در بحث پرداخت بیمه بسیار معترض و ناراضی هستند، در سال قبل سرمازدگی را نه تنها در سطح شهرستان، بلکه در سطح استان داشتیم که متاسفانه بیمه ها هنوز هیچ پرداختی به آنها نداشتند. بعلاوه اینکه سال قبل سیل نیز خسارتهای زیادی به بخش کشاورزی ما وارد کرد.

,

 

,

میری درپاسخ به این سوال که چرا مانند زعفران و گندم، خرید تضمینی درمورد دیگر محصولات کشاورزی صورت نمی پذیرد؟، تصریح کرد: خریدهای تضمینی جهادکشاورزی بدلیل فسادپذیری بالا شامل تره بار نمی شود. سازمان کشاورزی تنها محصولاتی را می تواند خرید تضمینی کند که خاصیت ماندگاری به مدت طولانی و ارزش صادراتی داشته باشد.

,

 

,

وی در مورد پرداخت دیرهنگام مبلغ خرید تضمینی گندم به کشاورزان، گفت: واریز مبلغ خرید تضمینی گندم بوسیله اداره کشاورزی شهرستان انجام نمی شود و این پرداختی ها بصورت متمرکز از تهران واریز می شوند. امسال مشکل نقدینگی در سطح کشور داشتیم، به همین دلیل تسویه پول خرید تضمینی گندم پس از چند ماه صورت گرفت.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه