اخبار داغ

رئیس اداره جهاد کشاورزی گلوگاه:

مشکل آب، بیمه و سوخت در کشاورزی گلوگاه بیداد می‌کند

مشکل آب، بیمه و سوخت در کشاورزی گلوگاه بیداد می‌کند
رئیس اداره جهاد کشاورزی گلوگاه گفت: کشاورزان و بهره‌بردارن از نبود دفتر شرکت ملی نفت، کمبود آب برای زارعت و عدم وجود دفتر یا نماینده برای بیمه محصولات کشاورزی در شهرستان دچار مشکل هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا غلامرضا قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار گلوگاه ما، در خصوص سه مشکل اصلی حوزه کشاورزی گلوگاه، اظهار کرد: کشاورزان و بهره‌بردارن از نبود دفتر شرکت ملی نفت، کمبود آب برای زارعت و عدم وجود دفتر یا نماینده برای بیمه محصولات کشاورزی در شهرستان دچار مشکل هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلوگاه ما,

وی در خصوص نبود اداره آب در گلوگاه انتقاد کرد و افزود: در سطح استان مازندران کمترین بارش و کمترین بارندگی متعلق به گلوگاه است و کشاورزان از نبود آب زراعی در شهرستان دچار مشکل هستند و به همین منظور با تأسیس اداره امور آب در گلوگاه می‌توان کارشناسان مربوطه از نزدیک با بهره‌برداران و کشاورزان در ارتباط باشند و برنامه‌ریزی‌های دقیق انجام دهند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی گلوگاه بیان کرد: هر چند کارشناسان از شهرستان دیگر برای حل مشکل کشاورزان به گلوگاه می‌آیند، اما ضرورت ایجاب می‌کند که کارشناسان یا اداره در خود شهرستان باشند و دسترسی راحت‌تر به کشاورزان و بهره‌برداران داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه در گلوگاه دفتر شرکت نفت فعالیت ندارد، اضافه کرد: شغل اکثر مردم شهرستان گلوگاه کشاورزی است و کشاورزان همیشه با مشکل سوخت به ویژه نفت سفید و گازوئیل مواجه هستند و از آنجایی که شرکت نفت، دفتری برای خدمات دادن ایجاد نکرده است، به همین منظور مردم برای برطرف کردن نیازهای خود، حتی برای چند لیتر باید به شهرستان‌ بهشهر مراجعه کنند.

قنبری ادامه داد: در شهرستان گلوگاه ۲۲ هزار هکتار سطح زیر کشت وجود دارد و ماشین‌آلات کشاورزان نیاز به سوخت دارند که این خود زمان و هزینه اضافی برای کشاورز خواهد داشت.

وی خواستار استقرار صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیز در گلوگاه شد و اظهار کرد: حمایت بیمه‌ای از کشاورزان، باغداران، بهره‌برداران و فعالان عرصه کشاورزی برای تأمین ضرر و زیان ناشی از سرمازدگی، افت تولید و یا حوادث غیرمترقبه، پرداخت خسارت به عنوان یکی از مشوق‌های توسعه اقتصادی در این بخش مطرح است، اما نبود صندوق بیمه محصولات کشاورزی وضعیت خوبی در شهرستان ندارد و کشاورزان برای بیمه کردن محصولات خود و یا گرفتن خسارت یا بازدید کارشناسان شهرستان مجاور و طولانی شدن پروسه روبرو می‌شوند که این خود باعث مشکل برای کشاورزان است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی گلوگاه با بیان کمبود آب کشاورزی در شهرستان، افزود: با توجه به آب موجود در آبندان‌ها، کشاورزان شهرستان باید برنامه‌ریزی برای کشت محصول به اندازه آب موجود، کنند.

قنبری در خصوص لایروبی کانال‌های آبی در سطح شهرستان، گفت: یک سری از لایروبی‌ها مربوط به اداره آب و فاضلاب است اما جهاد کشاورزی گلوگاه چهار آبندان شهرستان را در دستور کار خود قرار داده و اکنون منتظر اعتبارات ملی هستیم.

وی ادامه داد: برخی از آبندان‌های سطح شهرستان حتی اگر ۱۰ درصد هم آب‌گیری شوند، قابل لایروبی نیستند و اکثر آبندان‌ها آبگیری شدند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی گلوگاه در پایان بیان کرد: انتظار می‌رود با یک مدیریت مطلوب در مصرف، ساماندهی و بهره‌برداری از منابع آب‌های زیرزمینی و سطحی، مسائل مربوط به آب در این حوزه مدیریت شود.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه