اخبار داغ

ترنم زیبای برف و باران در دنا + تصاویر

ترنم زیبای برف و باران در دنا + تصاویر
بارش باران و برف در آخرین روزهای دی ماه در شهرستان دنا باعث لطافت هوا و خوشحالی شهروندان شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل ازسفیر دنا؛نام باران را که می شنوی، ناخوادگاه وجودت آرامشی خاص می گیرد و در این فکر فرو می روی که سالی پر برکت و روزگاری خوش در انتظار دنا نشینانی است که در فصل زراعت به دنبال کسب روزی حلال هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر دنا, نام باران را که می شنوی، ناخوادگاه وجودت آرامشی خاص می گیرد و در این فکر فرو می روی که سالی پر برکت و روزگاری خوش در انتظار دنا نشینانی است که در فصل زراعت به دنبال کسب روزی حلال هستند.,

امروز تن خسته و رنجور دنا همانند گذشته رنگ زیبای باران و سفیدی برف را به خود دید و حتی در دی ماه که روزگار سفید پوش شدن عروس زاگرس نامبرده می شود، انچنان که باید و شاید قله های دنا سفید پوش شدند.

,

, ,

چند سالی است که خشکسالی های پی در پی و کم بارش شدن نزولات الهی در سرزمین دنا، رنگ بویی تازه ندارد و کشاورزان و مردم از خشک شدن چشمه های خروشان دنا باخبرند، خشکسالی که باعث شده که چشمه های چند هزار ساله این دیار بخشکند و زیبایی های دنا یکی پس از دیگری رنگ غم بغل بگیرند.

,

, ,

اما امروز خبرهای خوشی به گوش دنا نشینان رسید وآن هم بارش باران و باران درآخرین روز از اولین ماه از فصل زمستانی بود که در زمانهای قدیم شُرشُر بارانش همچون دم اسب در این دیدار بر همه عیان می شد.

,

امروز بارش باران و برف را در سرزمین دنا همه شاهد بودند، بارانی که تن رنجور دنا را تا حدودی لمس کرد .

,

بارش باران و برف  زمستانی در سال 96 با ورود سامانه سرد و ناپایدار از جنوب غربی وارد آسمان استان و باعث ریزش نزولات الهی در شهرهای گرمسیری و حتی شهرهای کوهستانی کهگیلویه و بویراحمد شده و طبق نظر کارشناسان هواشناسی این سامانه پایدار تا شامگاه امروز در جو استان خواهد بود.

,

, ,

, ,

شهر سی سخت مرکزشهرستان دنا که به سرزمین برف و افتاب  مشهور است ،امروز روحی تازه با بارش این باران های زیبای طراوات گونه به خود گرفته است و پس از مدتها،صدای نم نم باران پس از چندین ماه چشم انتظاری بر لب تشنه سی سخت، دوباره باریدن گرفت.

,

, ,

شهر سی سخت به دلیل قرار گرفتن در دامنه کوههای دنا و همچنین ارتفاع 1870 متری از سطح دریا، برخوردار از میزان بارندگی مطلوبی در طول سال است اما به دلیل کم بارش بودن در چند سال اخیر به دلیل تغییرات جوی شبه قاره ای ، چند سالی است که دیگر دنا نشنیان شاهد آن غرش های زیبای ابرهای باران زا در این دیار نیستند و از خداوند کائنات طلب باران دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه