اخبار داغ

مدیرکل انتقال خون استان قزوین خبر داد:

رشد 15 درصدی اهدای خون/ طرح نوبت‌دهی اینترنتی اهدای خون اجرا می‌شود

رشد 15 درصدی اهدای خون/ طرح نوبت‌دهی اینترنتی اهدای خون اجرا می‌شود
مدیرکل انتقال خون استان قزوین از رشد 15 درصدی آمار اهدای خون استان در 9 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسین برادران در گفت‌وگو با صبح قزوین با اشاره به افزایش آمار مراجعه کنندگان اهدای خون در ۹ ماه نخست سال جاری اظهار کرد: بر اساس آمارها تعداد مراجعان اهدای خون در سال جاری، نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته در حدود 20 درصد افزایش داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,


وی افزود: از اول فروردین ماه سال جاری تا پایان آذر ماه، ۴۱۴۲۴ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که این آمار در مدت مشابه خود در سال گذشته ۳۴۵۴۸ نفر بوده است.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین خاطرنشان کرد: آمار اهداکنندگان خون نیز طی 9 ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته، بیش از 15 درصد رشد داشته است.

وی عنوان کرد: طی 9 ماه نخست سال گذشته ۲۵۸۰۶ نفر خون اهدا کردند که در سال جاری این آمار با رشد ۱۵.۳ درصدی به ۲۹۷۵۱ نفر رسیده است.

این مسئول در ادامه با اشاره به آمار اهداکنندگان مستمر خون استان بیان کرد: از ۲۹۷۵۱ اهداکننده خون در امسال، ۱۶۶۱۹ نفر جزء اهداکنندگان مستمر هستند؛ اما در سال 95 از تعداد ۲۵۸۰۶ نفر اهداکننده، ۱۳۹۵۰ نفر مستمر بودند.

مشارکت 7 درصدی بانوان قزوینی در اهدای خون
وی با بیان اینکه در ۹ ماه نخست سال جاری، بانوان ۷.۱ درصد اهداکنندگان خون را تشکیل داده‌اند، گفت: سال گذشته در این مدت ۱۷۶۵ نفر از بانوان با مراجعه به مراکز انتقال خون استان، خون اهدا کردند که این آمار در سال جاری به بیش از دو هزار نفر افزایش یافته است. 

برادران در ادامه عنوان کرد: همچنین طی ۹ ماه نخست سال گذشته، ۵۶۹۰ واحد از همه فرآورده‌ها به سایر پایگاه‌ها ارسال شد؛ اما در سال جاری با رشد ۱۰۹ درصدی به بیش از 11 هزار واحد افزایش پیدا کرده است. 

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح نوبت‌دهی اینترنتی اهدای خون در قزوین بیان کرد: سامانه نوبت دهی و ثبت‌نام اینترنتی اهدای خون با هدف مدیریت بهینه، کاهش زمان انتظار جهت اهدای خون، تکریم هرچه بیشتر و افزایش رضایت‌مندی اهداکنندگان خون در قزوین آغاز به کار کرده است. 

مدیرکل انتقال خون استان قزوین در پایان گفت: علاقمندان برای اهدای خون می‌توانند با مراجعه به سایت استانی http://www.ghbto.ir در قسمت طرح نوبت دهی اینترنتی اهدای خون وارد شده و فرم ثبت نام را تکمیل کنند. 

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
, مشارکت 7 درصدی بانوان قزوینی در اهدای خون,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه