اخبار داغ

جاده های حادثه آفرین در مناطق تفریحی شهرستان سامان!/ضرورت بازنگری در ضوابط ایجاد اورژانس ۱۱۵ جاده ای

جاده های حادثه آفرین در مناطق تفریحی شهرستان سامان!/ضرورت بازنگری در ضوابط ایجاد اورژانس ۱۱۵ جاده ای
بخش زاینده رود و روستاهای بالادست یکی از مناطق گردشگری شهرستان سامان و بخش هستند که سالانه میزبان مسافران و گردشگران زیادی هستند، با توجه به شرایط جغرافیایی و جاده باریک و پر پیچ و خم این منطقه وجود اورژانس (115) در این منطقه یکی از مطالبات مردمی روستای مارکده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار سامان ما، حادثه خبر نمی کند، حتی در شرایطی که اصلا تصورش را هم نمی کنیم ممکن است گرفتار آسیبی شویم که نیازمند مداوا و رسیدگی باشیم، در این میان آغاز به موقع درمان نقش مهمی در حفظ سلامتی بیمار ایفا می کند. بسیاری از آسیب های جبران ناپذیر جسمی به علت عکس العمل های ناشیانه نزدیکان فرد آسیب دیده رخ می دهد، از امدادرسانی های اشتباه تا انتقال نادرست بیمار به بیمارستان! رسیدگی به حال مصدوم امری است که نیازمند تخصص و دانش لازم است و چنانچه به دست افراد متخصص انجام شود، تاثیر بسیاری در تامین سلامتی و جلوگیری از ورود آسیب های بیشتر به بیمار دارد.

روستای مارکده با فاصله ۱۶ کیلومتری از مرکز بخش زاینده رود از نظر جغرافیایی در میان شش روستای انتهایی بخش زاینده رود قرار گرفته است که از طرف غرب در فاصله ۵ کیلومتری روستاهای گرم دره و قراقوش و از طرف شرق در فاصله ۴/۸ کیلومتری روستاهای صادق آباد و یاسه چاه قرار دارد همچنین روستای قوچان درست روبروی آن در کرانه شرقی رودخانه زاینده رود واقع شده است.

جمعیت این روستاها بالغ بر پنج هزار نفر است که در فصول گرم سال با حضور سیل جمعیت گردشگران از اقصی نقاط کشور بعضا به بیش از بیست هزار نفر نفر میرسد.

با توجه به شرایط جغرافیایی روستاها و گردشگری این منطقه و جاده دسترسی با عنوان جاده روستایی و با عرض کم و پیچ های خطرناک زیادی می باشد لزوم احداث یک پایگاه اورژانس جاده ای (۱۱۵) در این روستا که مرکز بهداشتی درمانی را نیز در خود جای داده است بسیار ضروری است.

لذا به خاطر اتفاقات و حوادث بسیار زیادی که بخصوص در ۹ ماه سال در این روستاها رخ می دهد مردم روستای مارکده خواستار احداث این پایگاه فوریت ها هستند.

استقرار اورژانس (۱۱۵) در روستای مارکده مطالبه مردمی اهالی روستای مارکده

دهیار روستای مارکده در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بیان اینکه بخش زاینده رود و روستاهای بالادست یکی از مناطق گردشگری شهرستان سامان و بخش بوده که سالانه میزبان مسافران و گردشگران زیادی هستند، بیان داشت: با توجه به شرایط جغرافیایی و جاده باریک و پر پیچ و خم این منطقه وجود اورژانس (۱۱۵) در این منطقه یکی از مطالبات مردمی روستای مارکده است.

الزام استقرار پایگاه اورژانس در روستاهای بالادست بخش زاینده رود

شاهسوند با اشاره بر اینکه شرایط روستاهای بالادست برای استقرار یک پایگاه در این منطقه الزامی است، چراکه در ۶ ماه از سال شاهد حضور جمعیت چهار برابری در این منطقه نسبت به جمعیت ساکن در روستاها را داریم، بیان داشت: برای استقرار اورژانس ملاک هایی ازقبیل جمعیت، فاصله پایگاهی و... مدنظر است اما شرایط مناطق گردشگری در بخش زاینده رود نیز باید مدنظر قرار بگیرد.


فرامرز شاهین مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار سامان ما بر ضرورت ارائه خدمات بهتر به حادثه‌دیدگان تاکید کرد و گفت: در راستای ارتقای کیفیت خدمات در اعزام بیماران از مراکز بهداشتی و درمانی به اورژانس بیمارستان‌ها و رفع مشکلات و تسریع در اعزام بیماران مطابق با استانداردهای لازم فرایند اعزام بیماران از مراکز بهداشتی و درمانی به اورژانس بیمارستان‌ها تدوین می‎شود.

شاهین تصریح کرد: در مأموریت‌های شهری در چهارمحال و بختیاری، زمان رسیدن تکنسین‌های اورژانس به محل حادثه، پنج دقیقه و ۵۷ ثانیه و در مأموریت‌های جاده‌ای هشت دقیقه و ۵۷ ثانیه است.

وی اضافه کرد: این در حالیست که میانگین استاندارد کشوری برای حضور تکنسین‌های اورژانس به محل حادثه در مأموریت‌های شهری کمتر از هشت دقیقه و در مأموریت‌های جاده‌ای کمتر از ۱۴ دقیقه می‌باشد.

شاهین با بیان اینکه استاندارد استقرار پایگاه اورژانس در کشور در هر ۴۲ کیلومتر از جاده‌ها و مناطق با جمعیت بالای ۵۰ هزار نفر یک پایگاه می‌باشد گفت: در چهارمحال و بختیاری با توجه به موقعیت جغرافیایی و سخت گذر بودن برخی مناطق در هر ۳۰ کیلومتر یک پایگاه مستقر شده است.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره بر اینکه در بخش زاینده رود علاوه بر اکیپ سامان، هوره و بن در صورت نیاز در این بخش خدمات رسانی را انجام می دهند بیان داشت: در این بخش پایگاه شبانه روزی هوره وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه برای مرز مشترک بین اصفهان و استان خودمان نیز ماموریت های مشترک صورت می گیرد، عنوان کرد: با استقرار پایگاه اورژانس رضایتمندی مردم نسبت به ارائه خدمات بالاتر می رود و تلاش ما نیز در همین راستا است.

بازنگری در ضوابط ایجاد اورژانس ۱۱۵ جاده ای

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هر چند استاندار جاده برای استقرار اورژانس ۴۲ کیلومتر است اما شرایط بخش زاینده رود و روستاهای بالا دست از قبیل پیچ و خم، جاده باریک و منطقه توریستی برای استقرار اورژانس مدنظر است، ابراز داشت: در ایام تعطیلات در شهرستان سامان یک پایگاه در پل زمانخان و پایگاه دیگری درروستا های بالا دست بخش زاینده رود با توجه به موقعیت استقرار پیدا می کند.


انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سامان ما,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, استقرار اورژانس (۱۱۵) در روستای مارکده مطالبه مردمی اهالی روستای مارکده, استقرار اورژانس (۱۱۵) در روستای مارکده مطالبه مردمی اهالی روستای مارکده,
,
, سامان ما,
,
, الزام استقرار پایگاه اورژانس در روستاهای بالادست بخش زاینده رود, الزام استقرار پایگاه اورژانس در روستاهای بالادست بخش زاینده رود,
,
,
,
,
, سامان ما,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, بازنگری در ضوابط ایجاد اورژانس ۱۱۵ جاده ای, بازنگری در ضوابط ایجاد اورژانس ۱۱۵ جاده ای,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه