اخبار داغ

مشعلدار المپیک زمستانی2018 را بهتر بشناسیم؛

«هلیا باغبانی» مشعلدار المپیک زمستانی 2018 از تربت حیدریه

«هلیا باغبانی» مشعلدار المپیک زمستانی 2018 از تربت حیدریه
هلیا باغبانی از اهالی تربت حیدریه نخستین دختر ایرانی است که در بیست سالگی عنوان خلبان دوم را دریافت کرده و یکی از 10 نفری بود که مشعل المپیک زمستانی 2018 کره جنوبی را برای کشورمان حمل کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار تابان تربت؛ هلیا باغبانی فرزند علی متولد ۲۵ شهریور ۱۳۷۶ که تحصیلات ابتدایی را در دبستان مادر و نرجس تربت حیدریه، راهنمایی را در مدرسه  لاله های انقلاب، اول دبیرستان را دبیرستان شاهد ریحانه و دوم و سوم دبیرستان را در هنرستان هوانوردی فراز تهران گذراند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

 

,

او در سال 1393 در رشته خلبانی وارد دانشگاه صنعت هوانوردی تهران شد و طی هفت ترم کارشناسی مهندسی فناوری خلبانی را به عنوان جوان ترین دختر خلبان ایران در سن بیست سالگی به اتمام رساند.

,

 

,

در همین سال ها دوره های ppl و cpl و  ir را درآموزشگاه خلبانی پارسیس گذرانده و گواهینامه خلبانی هواپیمای شخصی و تجاری و ریتینگ instrument با نمرات A (بالاترین نمره) از سازمان هواپیمایی کشوری دریافت کرد.

,

 

,

این دختر جوان در13 آذر سال ۹۶ به عنوان یکی از ۱۰ نماینده ایران برای حمل مشعل المپیک زمستانی پیونگ چانگ کره جنوبی ۲۰۱۸ برگزیده و در تاریخ 26 آذر مشعلدار المپیک 2018 بود.

,

 

,

هلیا از سن شش سالگی با حمایت پدر و مادر رشته ورزشی کاراته را به عنوان رشته ورزشی مورد علاقه اش شروع کرد و در هفت سالگی مقام اول مسابقات کشوری کاراته را در تهران به خود اختصاص داد.

,

 

,

بعد از آن نیز به مدت شش سال مقام کشوری کاراته  را کسب کرد و به مسابقات جهانی سوئد نیز دعوت شد؛ اما متاسفانه به دلیل هزینه های بالا و عدم حمایت مادی و معنوی از طرف اداره تربیت بدنی شهرستان از شرکت در این مسابقات باز ماند.

,

 

,

علاوه بر این وی دارنده بیش از ۲۰ مقام قهرمانی و نایب قهرمانی مسابقات در سطح استان خراسان و شهرستان تربت حیدریه است.

,

 

,

هلیا باغبانی در رشته تئاتر نیز سال ۹۰ در مسابقات استانی تئاتر و نمایش صحنه ای با تئاتر درباره هملت به کارگردانی مژگان سلطانی مقام اول را کسب کرد و به مسابقات کشوری راه یافت.

,

 

,

نگارش: آرزو علومی بایگی نویسنده کتاب در دست تدوین دانشنامه مشاهیر و مفاخر شهرستان تربت حیدریه

,

 انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه