اخبار داغ

مدیرکل منابع طبیعی استان هرمزگان:

پیشرفت 30 درصدی پروژه بیابان زدایی در جاسک + تصاویر

پیشرفت 30 درصدی پروژه بیابان زدایی در جاسک + تصاویر
مدیرکل منابع طبیعی استان هرمزگان در بازدید از طرح بیابان زدایی 800 هکتار از کانون فرسایشی در روستای گتی جاسک از پیشرفت 30 درصدی این پروژه خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  مکران نیوز؛مدیرکل منابع طبیعی استان هرمزگان در بازدید از طرح بیابان زدایی 800 هکتار از کانون فرسایشی در روستای گتی جاسک از پیشرفت 30 درصدی این پروژه خبر داد و گفت : استان هرمزگان یک میلیون و 500 هزار هکتار هرمزگان اراضی بیابانی دارد که 28 کانون بحرانی  بیابانی با مساحت 318 هزار هکتار را در خود جای داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مکران نیوز, ؛,

وی با بیان اینکه شهرستان جاسک 14 کانون فرسایش بیابانی با مساحت 150 هزار هکتار دارد، اظهار کرد: در سال های گذشته اقدامات خوبی در راستای مانند نهال کاری و ایجاد لایه رسوب گیر انجام شده و در چند سال اخیر به علت نبود مالچ ثبیت شن های روان دچار کندی شد.

,

 

,

, ,

 ذاکری افزود:  800 هکتار از شن های روان در قلب کانون فرسایشی بحرانی در روستای گتی انجام می گیرد که این پروژه با پیشرفت 30 درصدی درحال اجراست و بعد عملیات مالچ پاشی در این 800 هکتار 40 هزار نهال کاشته می شود.

,

 

,

وی گفت: اولویت ما تثبیت شن های روان در کانون بحران فرسایش بادی است و 15 میلیارد ریال اعتبار برای مالچ پاشی بیابان های شهرستان جاسک اختصاص یافته است.

,

ذاکری افزود: مالچ ‌پاشی در شهرستان جاسک در سطح 800 هکتار در روستای گتی با هشت هزار تن سهمیه مالچ اجرا می ‌شود که اعتبار مصوب مقابله با اثرهای بیابان‌ زایی در هرمزگان امسال 75 میلیارد ریال است که تاکنون حدود 50 درصد آن اختصاص یافته است.

,

, ,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه