اخبار داغ

سرپرست آتش نشانی شهرستان سرخه:

آتش‌نشانی سرخه با مشکل کمبود نیروی انسانی روبه‌رو است

آتش‌نشانی سرخه با مشکل کمبود نیروی انسانی روبه‌رو است
سرپرست آتش نشانی سرخه با اشاره به کمبود نیروی انسانی در ایستگاه آتش نشانی گفت: در هر شیفت کاری دو آتش نشان حضور دارند؛ این در حالی است که باید 4 آتش نشان در هر شیفت کاری حضور داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای سرخه، یکسال گذشت از روزهایی که یک «ملت» برای دیدن دوباره «آتش‌نشانان شجاع» دست به دعا برداشته بودند اما امیدشان ناامید شد؛ یکسال گذشت از روزی که پلاسکو با آن قدمت و خاطره‌اش تاب آتش نیاورد، ریخت و قلب یک ملت هم ریخت از تلخی و فاجعه آن حادثه.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای سرخه, .,

خبرنگار ندای سرخه به مناسبت اولین سالگرد حادثه ساختمان پلاسکو گفت و گویی را با احمد امامی سرپرست آتش نشانی شهرستان سرخه ترتیب داده است؛ که در ادامه می خوانید؛

,

سرپرست آتش نشانی شهرستان سرخه ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از همکارانش در حادثه ای که سال گذشته در ساختمان پلاسکو رخ داد، اظهار کرد: بنده متولد سال 52 هستم و مدت 18 سال است که در شغل خطیر و پرحادثه آتش نشانی مشغول خدمت هستم.

,

عاشق شغل آتش نشانی هستم

, عاشق شغل آتش نشانی هستم,

امامی افزود: این شغل را با عشق و علاقه انتخاب کردم و از این انتخاب هیچگاه احساس پشیمانی نداشته ام؛ حتی در مأموریت هایی که بسیار سخت و خطیر بوده است و از اینکه شغلی دارم که می توانم با آن به مردم و همشهریانم خدمت کنم؛ خوشحالم و احساس رضایت دارم.

,

وی بیان کرد: در 9 ماهه نخست امسال 100 حادثه در شهرستان سرخه به وقوع پیوست که از این تعداد 56 مورد واژگونی خودرو در جاده بوده که 40 مورد از آن منجر به حریق شد.

,

کار آتش نشانان بازی با جانشان است/ آتش نشانان از ایثار جانشان در نجات مردم دریغ نمی کنند

, کار آتش نشانان بازی با جانشان است/ آتش نشانان از ایثار جانشان در نجات مردم دریغ نمی کنند,

سرپرست آتش نشانی شهرستان سرخه اظهار کرد: در طول سالیانی که بنده مشغول به این کار بوده ام؛ برای یکی از همکارانم در حین انجام مأموریت حادثه ای رخ داده است که منجر به از کارافتادگی وی شده است و سال گذشته نیز حادثه ای دیگر رخ داد که در پی آن یکی دیگر از کارکنان آتش نشانی سرخه مصدوم و خوشبختانه بعد از گذران دروان مصدومیت هم اکنون بهبود یافته و مجددا مشغول به کار شده است؛ و اینها همگی نشانه سختی کار آتش نشانان است و اینکه ما در این شغل از جانمان را برای نجات و دفع حوادث مایه گذاشته ایم.

,

امامی با بیان اینکه آتش نشانان با شغلی پرحادثه، پر استرس دست و پنجه نرم می کنند؛ گفت: زمانی که حادثه ای رخ می دهد مردمی که در اطراف قرار دارند؛ باید از ازدحام خودداری کنند و مانع امدادرسانی آتش نشانان به حادثه دیدگان نشوند.

,

رعایت مسائل ایمنی در جامعه تبیین شود

, رعایت مسائل ایمنی در جامعه تبیین شود,

وی بیان کرد: باید رعایت مسائل ایمنی در جامعه تبیین شود و تبدیل به یک فرهنگ شود؛ که از راهکارهای تبیین و ترویج آن در جامعه بیان؛ آن از زبان آتش نشانان برای اقشار مختلف جامعه است؛ به ویژه برای دانش آموزان که از سنین کودکی این مسائل را آموزش ببینند و با ایمنی خود و محیط پیرامون خود آشنا شوند.

,

سرپرست آتش نشانی شهرستان سرخه عنوان کرد: با توجه به اینکه بانوان بیش از آقایان در خانه حضور دارند و درصدی از حوادث در منازل به دلیل برخی بی احتیاطی ها و عدم رعایت اصول ایمنی رخ می دهد؛ بنابراین بهتر از بانوان با مسائل ایمنی آشنا شوند؛ کمک های اولیه را برای خود مراقبتی و حفاظت از دیگر از اعضای خانواده آموزش ببینند.

,

امامی افزود: برای ایمنی در منازل باید هر خانه مجهز به یک کپسول آتش نشانی در هنگام بروز آتش سوزی و جعبه کمک های اولیه وجود داشته باشد.

,

وی  خاطرنشان کرد: رعایت کوچکترین مسائل ایمنی می تواند مانع بروز بزرگترین حوادث و خطرات باشد؛ و همه مردم از کوچک و بزرگ باید شماره تماس(125) که مختص آتش نشانی است؛ را  بدانند؛ تا فورا در هنگام بروز حادثه با ما در تماس باشند.

,

سرپرست آتش نشانی شهرستان سرخه با اشاره به یکی از آتش سوزی های اخیر در سرخه اشاره کرد و گفت: حضور به هنگام تیم آتش نشانی در محل وقوع حادثه از بروز یک اتفاق بزرگ جلوگیری کرد که در این حادثه یک تانکر حمل مواد استین واژگون و دچار حریق شد؛ تیم ایستگاه آتش نشانی سرخه به همراه یک اکیپ از سمنان عازم محل وقوع حادثه شدیم و پس از مدتی حریق خاموش شد و خوشبختانه حادثه جانی در پی نداشت.

,

کمبود نیروی انسانی از مشکلات ایستگاه آتش نشانی در سرخه است

, کمبود نیروی انسانی از مشکلات ایستگاه آتش نشانی در سرخه است,

امامی افزود: یکی از مشکلات ایستگاه آتش نشانی در سرخه کمبود نیروی انسانی است؛ در هر شیفت کاری دو آتش نشان حضور دارند؛ این در حالی است که باید 4 آتش نشان در هر شیفت کاری حضور داشته باشد؛ و در هنگام بروز یک حادثه دو  نفری که در ایستگاه حضور دارند؛ به محل حادثه اعزام می شوند؛ و در این پروسه زمانی تا بازگشت فردی در ایستگاه نیست که در صورت بروز حادثه ای همزمان با این حادثه پاسخگو باشد و همین باعث می شود که فرد حادثه دیده با ایستگاه سمنان تماس بگیرد که به علت دوری راه ممکن است عمق حادثه افزایش یابد و شاهد تلفات جانی باشیم.

,

برای نجات جان هموطنانم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم کرد

, برای نجات جان هموطنانم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم کرد,

مجتبی عربی یکی دیگر از آتش نشانان ایستگاه آتش نشانی شهرستان سرخه گفت: حدود 8 سال است که وارد این حرفه شده ام و از ابتدا در هلال احمر همکاری داشتم که در آنجا با آتش نشانی آشنا شدم.

,

وی افزود: با توجه به سختی هایی که در شغل آتش نشانی وجود دارد؛ با عشق و با مشورت با خانواده این شغل را انتخاب کردم.

,

این آتشنشان با اشاره به حادثه پلاسکو که در سال گذشته رخ داد و در پی آن تعدادی از آتش نشانان با ایثار جانشان به شهادت رسیدند، گفت: اگر من نیز در آنجا حضور داشتم، قطعا همان کاری را می کردم که همکارانم برای نجات جان هموطنانم انجام دادند.

,

عربی با بیان اینکه برای نجات جان هموطنانم از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنم، گفت: یکی از زیبایی  های کار ما قدردانی مردم فهیم شهرمان است که آن را در سال گذشته به خوبی شاهد بودیم؛ پس از حادثه پلاسکو بسیاری از مردم با اهدای گل و حضور در ایستگاه آتش نشانی سرخه با خانواده شهدای آتش نشان ابراز همدردی کردند.

, عربی با بیان اینکه برای نجات جان هموطنانم از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنم، گفت: یکی از زیبایی  های کار ما قدردانی مردم فهیم شهرمان است که آن را در سال گذشته به خوبی شاهد بودیم؛ پس از حادثه پلاسکو بسیاری از مردم با اهدای گل و حضور در ایستگاه آتش نشانی سرخه با خانواده شهدای آتش نشان ابراز همدردی کردند.,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه