اخبار داغ

گوجه فرنگی غرب هرمزگان در آستانه نابودی/ قیمت 600 تومانی محصول، هزینه کارگر هم نمی شود

گوجه فرنگی غرب هرمزگان در آستانه نابودی/ قیمت 600 تومانی محصول، هزینه کارگر هم نمی شود
قیمت 600 تومانی گوجه فرنگی در غرب هرمزگان، جوابگوی هزینه های کشاورزان نمی باشد تاجایی که این محصول و تولید کنندگان را در آستانه نابودی قرار داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پارسیان خبر؛ گوجه فرنگی به عنوان مهم ترین محصول کشاورزی خارج از فصل استان هرمزگان به ویژه شهرستان پارسیان می باشد که با توجه به شرایط آب و هوایی هر ساله کشاورزان زیادی به این کشت این محصول روی می آورند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پارسیان خبر,

در سال های اخیر  به علت عدم حمایت دولت و مسئولین استانی، چیزی جز زیان و ضرر نصیب کشاورزان زحمتکش نشده و آنها را بر آن داشته تا از کشاورزی دست کشیده و به کشت محصولات دیگر روی آورند.

,

چاره ای برای ضرر کشاورزان اندیشیده نشده

, چاره ای برای ضرر کشاورزان اندیشیده نشده , چاره ای برای ضرر کشاورزان اندیشیده نشده,

محمد یکی از کشاورزان پارسیانی  با ابراز گلایه از شرایط بازار وافت قیمت گوجه فرنگی، اظهارکرد: کمتر از دو ماه قبل قیمت گوجه فرنگی در شهرستان با قیمت 3000 تومان نیز به فروش می رسید، اما این قیمت امروز به کمتر از 600 تومان رسیده، به طوری که هزینه کارگر و سبد نیز به دست نمی آید.

,

وی گفت: قیمت کود وسم نسبت به سال های گذشته چندین برابر رشد داشته اما قیمت گوجه فرنگی در فصل برداشت، به شدت کاهش پیدا می کند و هیچ مسئولی تاکنون نتوانسته چاره ای برای جلوگیری از این همه ضرر برای کشاورزان پیدا کند.

,

قیمت کنونی گوجه فرنگی سود برای کشاورز ندارد

, قیمت کنونی گوجه فرنگی سود برای کشاورز ندارد, قیمت کنونی گوجه فرنگی سود برای کشاورز ندارد,

پور عبدالله دیگر کشاورز پارسیانی با نگرانی از وضعیت نامناسب بازار فروش، عنوان کرد: محصول گوجه فرنگی، در زمین کشاورزی با قیمت 500 تومان به فروش می رسد که با توجه به هزینه روزانه 50 هزار تومانی کارگرو سبد 800 تومانی، هیچ گونه سودی حاصل نخواهد شد.

,

پور عبدالله با اشاره به بارش تگرگ در هفته های اخیر، گفت: بارش تگرگ بوته های گوجه فرنگی را از بین برد، که این مشکل نیز بر مشکلات اضافه شد و محصول را با کاهش روبه رو کرد.

,

هوشیار نیز از روی دست ماندن محصول کشاورزی خود خبر داد و اظهار کرد: درهر هکتار حدود 30 میلیون تومان هزینه می شود، اما با قیمت گوجه فرنگی کمتر از 600 تومان، هزینه کارگر، سبد و حمل ماشین نیز به دست نمی آید و باید زمین را رها  و در اختیار مردم قرار دهیم.

,

وی، محصول گوجه فرنگی پارسیان را یکی از مرغوب ترین محصولات منطقه دانست و افزود: محصول گوجه فرنگی پارسیان، هر ساله در ماه آذر، آماده برداشت می شود وتا پایان اردیبهشت ماه نیز عرضه آن ادامه دارد وبا توجه به زمان مناسب جهت رسیدن محصول از سم های خطرناک نیز استفاده ای نمی شود، لذا مسئولان هم باید جهت فروش اینگونه محصول همتی داشته باشند.

,

1800 هکتار از اراضی پارسیان زیر کشت گوجه فرنگی

, 1800 هکتار از اراضی پارسیان زیر کشت گوجه فرنگی, 1800 هکتار از اراضی پارسیان زیر کشت گوجه فرنگی,

دلدار، رئیس جهاد کشاورزی پارسیان با بیان اینکه 1800 هکتار از زمین های کشاورزی پارسیان زیر کشت گوجه فرنگی است، عنوان کرد: تا کنون 900 هکتار از محصول گوجه فرنگی شهرستان معادل 40 هزار تن گوجه فرنگی، برداشت شده است.

,

وی از پیش بینی برداشت 80 هزار تن گوجه فرنگی در سطح زمین های کشاورزی شهرستان خبر داد و گفت: این محصولات علاوه بر استان های تبریز، مشهد، تهران به کشورهایی نظیر افغانستان و عراق نیز صادر می شود.

,

رئیس جهاد کشاورزی پارسیان با اشاره به اینکه قیمت 600 تومان برای کشاورزان ضرر نمی باشد، اظهار کرد: برخی از کشاورزان به دلیل اینکه به سودهایی که مدنظرشان است، نمی رسند، ضرر و زیان را مطرح می کنند واین در صورتی است که اگر الگوی کشت را رعایت کنند با این مشکلات مواجه نخواهند شد.

,

خاطرنشان کرد: شهرستان پارسیان از نظر تولید محصول گوجه فرنگی در رتبه دوم و از نظر سطح زیر کشت نیز در جایگاه سوم استان قرار دارد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه