اخبار داغ

فرماندار مرند خبرداد:

کاهش کم سابقه ذخیره آب سد زنوز مرند/ 143 چاه غیر مجاز پلمپ شد

کاهش کم سابقه ذخیره آب سد زنوز مرند/ 143 چاه غیر مجاز پلمپ شد
فرماندار مرند در نشست شورای حفاظت از منابع آب مرند گفت: ذخیره آب پشت سد زنوز مرند، ۶۱ درصد کاهش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پیام مرند، علیار راستگو صبح امروز در جلسه  شورای حفاظت از منابع آب مرند گفت: در حالیکه پایاب سد زنوز پارسال سه میلیون متر مکعب ذخیره آبی داشت، امسال به علت کاهش بارندگی ها، ذخیره آب این سد با ۶۱ درصد کاهش، به یک میلیون مترمکعب رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیام مرند,


راستگو با بحرانی خواندن منابع آب شهرستان برای سال زراعی آینده گفت: چنانچه آب توسط کشاورزان و مردم به درستی مدیریت نشود، سال آینده علاوه بر بحران کم آبی در بخش کشاورزی، در بخش مصرف خانگی هم  دچار بحران خواهیم شد.

,
,


به گفته فرماندار مرند برای جلوگیری از برداشت آب کشاورزی از چاه‌های غیر مجاز، ۱۴۳ حلقه چاه بسته شده و با این کار هشت میلیون متر مکعب آب صرفه جویی شده است، ضمن اینکه با اقدام کنترل میزان برداشت آب از چاه‌های مجاز کشاورزی هم صرفه جویی ۲۹ میلیون متر مکعبی آب انجام شده است.

,
,


وی از آبگیری سد بناب مرند با ظرفیت ذخیره یک میلیون متر مکعب هم خبر داد و گفت: این سد بعد از مخروطه ریزی، امسال آبگیری و ۶۰۰ هکتار از زمین‌ها و باغ‌های کشاورزی پایاب این سد، آبیاری خواهد شد.

,
,


فرماندار مرند اجرای هر چه سریع‌تر طرح انتقال آب ارس به دشت هرزندات و شهرستان مرند را خواستار شد و گفت: باید با اتمام این طرح بخشی از مشکلات مردم این شهرستان برای کم آبی سال آینده جبران می‌شود.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه