اخبار داغ

مدارس حاشیه نشین سنندج در گل و لای محرومیت / عمل‌گرایی مسئولین؛ شاید وقتی دیگر!

مدارس حاشیه نشین سنندج در گل و لای محرومیت / عمل‌گرایی مسئولین؛ شاید وقتی دیگر!
در گوشه ی این شهر بزرگ، مدارس که خانه ی دوم دانش آموزان هستند در گل و لای محرومیت و بی توجهی مسئولین جا خوش کرده است چرا که بارش برف زمستانی برای والدین، با گِل و لای و تا زانو رفتن در گِل همراه شده و رفت و آمد را برای دانش آموزان سخت و سخت تر کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، واژه حاشیه، مانعی است تا نگذارد حاشیه‌نشینان مانند سایر شهروندان از امکانات بدیهی برخوردار باشند و به دلیل حاشیه نشینی، شهروند درجه دوم محسوب شوند. همین واژه حاشیه در کنار سکونت‌گاهای غیررسمی و کوخ نشینی باعث شده که خدمات اجتماعی که از سوی نهادهای حاکمیتی به شهروندان ارایه می‌شود در این مناطق یا بهتر بگوییم محله‌های حاشیه شهر، نایاب باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل,

 

,


افرادی که به دلیل توانایی مالی کم تر قادر به حضور در شهرها نیستند به اطراف شهر رفته و در محله هایی نظیر فرجه، عباس آباد، نایسر و محله های همجوار مستقر شده با زندگی در شرایطی که مولفه های استاندارد زندگی را ندارد حاشیه نشینی را رقم زده اند.

,
,

, ,


برخی از محققان رشد معضلات و آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد، جرائم و بیماری ها در حاشیه نشینی را بیش از حد معمول می دانند و معتقدند این آسیب ها گاهی آن قدر زیاد است که خود شهرها را نیز تحت تاثیر قرار می دهد، در مقابل برخی دیگر اعتقادی به تعاریف سنتی حاشیه نشینی نداشته و معتقدند سکونتگاه های غیررسمی، در فقدان آموزش و فرهنگ سازی شکل گرفته و آسیب های اجتماعی را رقم می زند.

,
,

 

,


در گوشه ی این شهر بزرگ، مدارس که خانه ی دوم دانش آموزان هستند در گل و لای محرومیت و بی توجهی مسئولین جا خوش کرده است چرا که بارش برف زمستانی برای والدین،  با گِل و لای و تا زانو رفتن در گِل همراه شده و رفت و آمد را برای دانش آموزان سخت و سخت تر کرده است.

,
,

 

,


مدارس ابتدایی دخترانه ی سعدیه و مدارس ابتدایی پسرانه یادگار امام دو مدرسه ای هستند که به فاصله ی 100 متری از همدیگر قرار دارند و به دلیل خاکی بودن این مسیر متاسفانه دانش آموزان در هنگام بارس برف و باران در گل و لای محرومیت فرو می روند و این عمل گرایی مسئولین را نشان دهد و بگویند شاید وقتی دیگر !!!!!!

,
,

 

,

, ,


مسئولان قصد شنیدن صدای حاشیه نشینان را ندارند!

,
,


بارها به طرق مختلف پای درد دل های مردم حاشیه نشین شهر نشسته ایم و از درد ها و مشکلات آنان را جویا شده ایم و بارها به صورت های مختلف تصویری و مکتوب دردهای این مردم را به اشتراک گذاشته ایم اما غافل از تکان های مسئولان و انجام اموراتی لازم و کارساز در این زمینه!

,
,

 

,


یکی از شهروندان شهروند تاکید می‌کند: مسئولان باید به این خیابانها بیایند و شاهد خیابان‌خاکی و مملو از چاله باشند  چرا که فرزندان ما در گل و لای فرو رفته اند و بارها سبب شده که کودکانمان بجای بازی های کودکانه خودشان در بین گل لای . خاک ها و کثیفی ها روزسان را بگذرانند چه بسا که سلامت انان نیز به خطر می افتد.

,
,

, ,


وی می گوید: ماه ها پیش از انتخابات های متفاوت تمامی کاندیدا ها جهت حضور در این محل ها از یکی پس از دیگری حاضر می شدند و هر کدام با وعده ای از نوسازی و کمک رسانی در این محل به سخنرانی و وعد دهی می پرداختند اما مدت هاست دیگر از فردای انتخابات مسئولی را تا انتخابات دیگر در این محل ندیده ایم.

,
,

, ,


بیایید کمی بنشنید و با خود به روزهایی که در مساجد نیمه کاره همین محل ها خبر از اختصاص بودجه و کمک ها جهت شنیده شدن نجوای اذان می دادید باز گردید یا بهتر است این گونه بگویم بیاید به یاد روزهای که کفش هایتان را در لابلای گل و لای این کوچه ها خاکی وگلی می کردید و دم خاکی و مردمی بودن خود میزدید در این محل ها قدمی بردارید و چند ثانیه ای از مجلل گاه های خود کنار بیایید به راستی اینان همان مردم صادق هستند که به عهدشان وفا کردند حال به عهدتان وفا کنید.

,
,

 

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه