اخبار داغ

پروژه های نیمه کاره ای که تاریخی شدند/قطار ۹۰ پروژه نیمه کاره بروجرد!

پروژه های نیمه کاره ای که تاریخی شدند/قطار ۹۰ پروژه نیمه کاره بروجرد!
در شهرستان بروجرد حدود ۹۰ پروژه نیمه کاره وجود دارد که برخی از پروژه ها بالای 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارند اما سالهاست در انتظار اعتبار برای افتتاح، چشم به راه هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از بازتاب بروجرد پروژه های نیمه تمام زیادی در شهرستان بروجرد وجود دارد که هر کدام عمر مختلفی دارند از پروژه های صفر تا 95 درصد که سالهای سال است در بلاتکلیفی به سر می برند و در سایه کمبود اعتبار فرسوده می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بازتاب بروجرد, پروژه های نیمه تمام زیادی در شهرستان بروجرد وجود دارد که هر کدام عمر مختلفی دارند از پروژه های صفر تا 95 درصد که سالهای سال است در بلاتکلیفی به سر می برند و در سایه کمبود اعتبار فرسوده می شوند.,

 

,

پروژه های نیمه کاره زیادی در جای جای مختلف این شهر دیده می شود که حصار کشی شده و سالهاست که تکمیل پروژه و افتتاح آنها هنوز پایان نیافته است، بسیاری از پروژه ها عمری بالای یک دهه دارند و روند قطره چکانی اعتبارات پیشرفت پروژه ها را طولانی کرده است.

,

 

,

در بسیاری از مناسبت های مختلف کلنگ هایی بر زمین زده می شود که گاهی این کار غیر کارشناسی بوده یا کارشناسی اما سالیان سال باید انتظار کشید تا تکلیف این پروژه مشخص شود و تقریبا کمتر پروژه ای را می توان یافت که در زمان مورد نظر افتتاح شود، گاهی روند پیشرفت پروژه ها آنقدر طولانی است که یادمان می روند چنین پروژه هایی هم وجود داشته است.

,

 

,

حالا با هم مرور می کنیم تعدادی از پروژه های نیمه کاره بروجرد را که سال های سال از عمر آنها می گذرد و هر ساله پیشرفت اندکی دارند و معلوم نیست چند سال دیگر قرار است به بهره برداری برسند.

,

نتیجه تصویری برای کتابخانه باهنر  بروجرد

, نتیجه تصویری برای کتابخانه باهنر  بروجرد,

2 کتابخانه نیمه کاره،هشت سال در انتظار افتتاح

, 2 کتابخانه نیمه کاره،هشت سال در انتظار افتتاح,

در بروجرد 2 کتابخانه نیمه کاره وجود دارد که کتابخانه استاد آیتی با عمر هشت سال تا کنون بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تکمیل نیازمند 700 میلیون تومان اعتبار است و از سال 88 تا کنون این پروژه افتتاح نشده است.

,

کتابخانه شهید باهنر از سال 89 تا کنون نیمه کاره مانده و بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تکمیل به 600 میلیون تومان اعتبار نیاز است و امسال برای این پروژه 470 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و این دو کتابخانه بالای 90 درصد مدتهاست که برای تکمیل و بهره برداری یک میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار نیاز دارند.

,

نتیجه تصویری برای سد آبسرده بروجرد

, نتیجه تصویری برای سد آبسرده بروجرد,

سدهایی که در کمبود اعتبارات خشکیدند

, سدهایی که در کمبود اعتبارات خشکیدند,

یکی از سدهای شهرستان بروجرد سد آبسرده است که این پروژه از سال 87 آغاز شد و بعد از گذشت 9 سال حدود 32 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، قرار بود با بهره برداری از این سد بخشی از مشکلات کم آبی و بی آبی برطرف شود اما سالهاست این پروژه تشنه اعتبارات است.

,

این پروژه برای تکمیل و بهره برداری نیازمند 300 میلیارد تومان اعتبار است و در صورت تامین اعتبار، ظرف مدت سه سال افتتاح خواهد شد و امسال برای این پروژه نیمه کاره 6 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

,

اما سد شهید بروجردی یکی دیگر از پروژه های نیمه کاره ای است که سال های سال حدود 100 هزار تومان اعتبار داشت  و امسال حدود 3 میلیارد تومان اعتبار برای ان در نظر گرفته شده تا این پروژه دوباره جان گیرد و بتواند سال های آینده به بهره برداری برسد.

,

نتیجه تصویری برای پل رودکی بروجرد بازتاب بروجرد

, نتیجه تصویری برای پل رودکی بروجرد بازتاب بروجرد,

پل نیمه کاره ای که فقط ترافیک را تشدید کرد

, پل نیمه کاره ای که فقط ترافیک را تشدید کرد,

پل شهدای دانش آموز(رودکی) یکی دیگر از پروژه های نیمه کاره بروجرد است که با گذشت چهار سال از کلنگ زنی این پروژه همچنان نیمه کاره است، این پل قرار است 45 متری بسیج را به بلوار شهرداری متصل کند و بار ترافیکی در این قسمت از شهر کاهش یابد.

,

طولانی شدن زمان ساخت این پروژه آنقدر طولانی شده که رفت و آمد را در این نقطه از شهر مختل کرده و ترفیک در این قسمت بسیار شدید شده است.

,

این پل به عنوان بزرگترین پل رو گذر استان لرستان همچنان نیمه کاره مانده و با توجه به بازدیدهای فراوان مسئولین اما روند کار رضایت بخش نیست و طولانی شدن مدت پروژه سبب نارضایتی مردم این منطقه شده است.

,

نتیجه تصویری برای منطقه ویژه اقتصادی بروجرد

, نتیجه تصویری برای منطقه ویژه اقتصادی بروجرد,

منطقه ویژه اقتصادی چشم به راه تحقق

, منطقه ویژه اقتصادی چشم به راه تحقق,

مصوبه احداث منطقه ویژه اقتصادی سال 89 در مجلس  به تصویب رسید و بعد از گذشت 7 سال هنوز خبری از منطقه ویژه اقتصادی در بروجرد نشده ، گرچه تا کنون 2 شرکت به عنوان سرمایه گذار وارد کار شدند اما هر بار بعد از گذشت مدتی خلع ید شدند که اخیرا این پروژه به سرمایه‌گذار دیگری واگذار شده  است.

,

 

,

حدود 90 پروه نیمه کاره در شهرستان بروجرد وجود دارد که پیشرفت این پروژه ها متفاوت است و برخی از پروژه ها بالای 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و مشخص نیست این پروژه ها چند وقت دیگر به بهره برداری خواهند رسید که پروژه های مذکور تنها اندکی از پروزه های نیمه کاره است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه