اخبار داغ

بارش برف در سنندج ؛ از آلودگی هوا با 14 برابر حد مجاز تا تعطیلی مدارس در دو نوبت !

بارش برف در سنندج ؛ از آلودگی هوا  با 14 برابر حد مجاز تا تعطیلی مدارس در دو نوبت !
بالاخره بعد از چند ماه انتظار بارش برف در زمستان خودی نشان داد و در اکثر روستاهای استان کردستان از شامگاه شب گذشته روی سفید برف را در جلوی خانه ها و جاده هایشان حس کردند...
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، بالاخره بعد از چند ماه انتظار بارش برف در زمستان خودی نشان داد و در اکثر روستاهای استان کردستان از شامگاه شب گذشته روی سفید برف را در جلوی خانه ها و جاده هایشان حس کردند اما امروز صبح بعد از بارش اندک برف در سنندج، آلودگی هوا به 14 برابر حد مجاز رسید و مدارس این شهر که به دلیل برف تعطیل نشده بود آلودگی هوا دانش آموزان را خانه نشین کرد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل,

 

,

, ,


این وضعیت هوایی برای تمامی افراد خطرناک است

,
,


به طوریکه کژال حبیب زاده رئیس اداره امور آزمایشگاهی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: هم اکنون ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون در سنندج هفت برابر حدمجاز و ذرات معلق با قطر 10 میکرون 14 برابر حدمجاز بوده و این روند افزایش ذرات معلق صعودی است.

,
,

 

,


وی افزود: این وضعیت هوایی برای تمامی افراد خطرناک است و به بیماران قلبی و عروقی و افرادی که مشکلات تنفسی دارند توصیه می شود از منزل خارج نشوند.

,
,

, ,


وی با اشاره به گسترش این گرد و خاک در دیگر شهرستان های استان گفت: هم اکنون علاوه بر سنندج، آلودگی هوا در کامیاران نیز بیشتر از حد مجاز بوده و در دیگر شهرستان ها وضعیت عادی است.

,
,

 

,


هیچ کدام از محورهای استان مسدود نبوده و تردد در آنها وجود دارد

,
,


همچنین محمدراشد مدرس گرجی معاون راهداری اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان اظهار کرد: با شروع بارش برف از عصر دیروز(جمعه) در بیشتر مناطق استان، عملیات برف روبی و نمک پاشی در محورهای شهری و روستایی استان در چند نوبت انجام شده است.

,
,

 

,

, ,


وی اضافه کرد: در طول این مدت عوامل راهداری به صورت آماده باش کامل بودند و بیش از یک هزار کیلومتر از جاده های استان را برف روبی و نمک پاشی کردند.

,
,

 

,


وی با اشاره به اینکه هیچ کدام از محورهای استان مسدود نبوده و تردد در آنها وجود دارد، اظهار کرد: تردد در گردنه خان(محور سقز بانه)، محور سقز به مریوان و گردنه ژالانه (سروآباد به هورامان) به دلیل برف و کولاک تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

,
,

 

,


مدرس گرجی گفت: عوامل راهداری علاوه بر برفروبی جاده های استان، به سرنشینان 100 خودرو گرفتار در برف رو کولاک امدادرسانی کردند.

,
,

 

,


وی از شهروندان خواست از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و در صورت تردد در جاده های استان تجهیزات ایمنی و سوخت اضافی را همراه خود داشته باشند.

,
,

 

,

, ,


تعطیلی مدارس سنندج به دلیل آلودگی هوا !!!

,
,


این در حالی است که ؛ روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان اعلام کرد، به دلیل بارش برف، برودت هوا و لغزندگی معابر، برخی از مدارس استان کردستان امروز شنبه 30 دی ماه 96 در نوبت صبح به شرح ذیل تعطیل می باشد.

,
,

 

,


قروه و بانه: مراکز پیش دبستان و ابتدایی سطح شهر و روستا
بیجار: مراکز پیش دبستان، ابتدایی و متوسطه اول شهر و کلیه مدارس روستایی
دیواندره و منطقه کرانی: کلیه مدارس سطح شهر و روستا
مریوان: پیش دبستان و ابتدایی سطح شهر و کلیه مدارس روستایی
همچنین کلیه مدارس سطح شهر و روستا سنندج و کلاترزان به دلیل آلودگی هوا و با توجه به اعلام محیط زیست استان تعطیل می باشد.

,
,
,
,
,
,

 

,


انتهای پیام/

, ,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه