اخبار داغ

رئیس محیط زیست کردستان:

کودکان و بیماران از منازل خود خارج نشوند/وضعیت بحرانی هوای سنندج

کودکان و بیماران از منازل خود خارج نشوند/وضعیت بحرانی هوای سنندج
مدیرکل محیط زیست استان کردستان در خصوص وضعیت هوای سنندج هشدار داد و عنوان کرد: حتی المقدور بیماران و کودکان به دلیل ناسالم بودن هوا از منازل خود خارج نشوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در پی ورود ریزگردها و گرد وغبار به آسمان استان، کیفیت هوای شهر سنندج در روز شنبه مورخ 30 دی ماه به شدت پایین آمد و در وضعیت بحرانی و خطرناک قرارگرفت و همه مدارس مقاطع مختلف تحصیلی شهرستان سنندج در نوبت صبح و بعدازظهر تعطیل شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

 مدیر کل محیط زیست کردستان با اعلام این خبر گفت:هم اکنون(ساعت یازده و نیم صبح) میزان ذرات گرد وغبار موجود در هوا به 1060 میکروگرم بر مترمکعب رسیده است که بسیار نگران کننده است و نزدیک به 16 برابر شرایط استاندارد است. وضعیت استاندارد در ذرات زیر 10 میکرون (10 pm) 150 میکروگرم برمترمکعب است . 

,

 

,

آلودگی شهر سنندج

, آلودگی شهر سنندج,

 

,

عبد الوحید ریاضی‌فر گفت: میزان ذرات معلق زیر 2.5 میکرون (pm 2.5) نیز380 میکروگرم بر مترمکعب است که هشت برابر میزان استاندارد است.

,

 

,

وی اظهار داشت: باتوجه به پیش‌بینی روند افزایشی میزان ریزگردها در هوای استان، توصیه می‌شود که کودکان، بیماران قلبی، عروقی، ریوی و تنفسی وسالمندان در زمان آلودگی هوا از منزل خارج نشوند و سایر شهروندان نیز جز در مواقع ضروری از منزل خارج نشوند. 

,

 

,

 در ایام هفته هوای پاک به سر می‌بریم و 29 دی ماه  به عنوان روز هوای پاک نامگذاری شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه