اخبار داغ

اشتغال 54 نفر در کارگاه ساخت صنایع دستی گونه های جانوری چابهار

اشتغال 54 نفر در کارگاه ساخت صنایع دستی گونه های جانوری چابهار
مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: زمینه اشتغال 54 نفر در کارگاه ساخت صنایع دستی گونه های جانوری بلوچستان نظیر گاندو، لاک پشت و دلفین در روستای تیس و چند نقطه شهر چابهار فراهم شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طاهره شهرکی در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: این کارگاه با حمایت سازمان منطقه آزاد چابهار با هدف توانمند سازی جوامع محلی و بانوان، ایجاد اشتغال و کسب درآمد راه اندازی شده است.
وی با اشاره به ظرفیت های استثنایی چابهار افزود: معرفی ظرفیت های اکوتوریستی و محیط زیستی منطقه و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست، جذب گردشگر برای بازدید از این گونه ها، کمک به تولید محلی، جلب مشارکت های مردمی و محلی در توسعه جوامع محلی از دیگر اهداف راه اندازی این کارگاههای صنایع دستی است.
وی تسهیلات اشتغالزایی برای بانوان را مناسب دانست و بیان کرد: بیمه این افراد در حال پیگیری است و برنامه های مهمی برای توسعه این کارگاه ها، افزایش اشتغال و تولید در دستور کار قرار دارد.
مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: تاکنون حدود دو هزار عروسک از گونه های جانوری بومی بلوچستان شامل گاندو، دلفین و لاکپشت تولید و به بازار عرضه شده است که می تواند بازارهای داخلی و خارجی را به خود جذب کند.
شهرکی ضمن ارزیابی خوب استقبال گردشگران و افراد محلی از این کارگاه ها تصریح کرد: توضیحات لازم برای معرفی گونه های جانوری به زبان فارسی و انگلیسی داده شده است که می تواند تاثیر شگرفی در مخاطب و افراد خارجی نسبت به چابهار ایجاد کند.
مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار خاطرنشان کرد: چابهار علاوه بر ظرفیت های اقتصادی، ترانزیتی و تجاری، توانمندی های زیادی در زمینه گردشگری و گونه های جانوری دریایی و زمینی دارد به طوری که گاندو (تمساح پوزه کوتاه تالابی) از گونه های شاخص چابهار است.
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چهاربهاران,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه