اخبار داغ

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس:

20 درصد تولید مازاد مرکبات باید به خارج از کشور صادر می‌شد/ یارانه صادرات مرکبات در انتظار بخش خصوصی

20 درصد تولید مازاد مرکبات باید به خارج از کشور صادر می‌شد/ یارانه صادرات مرکبات در انتظار بخش خصوصی
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به موافقت دولت با پرداخت یارانه صادرات مرکبات، گفت: 20 درصد از مازاد تولید مرکبات در کشور باید به خارج از کشور می‌شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، علی‌محمد شاعری صبح امروز در جمع خبرنگاران شرق مازندران با اشاره به تولید بسیار خوب مرکبات در مازندران، اظهار کرد: زمانی که تولید مرکبات زیاد می‌شود حتماً باید صادرات آن انجام گیرد تا بازار به تعادل برسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

وی افزود: تولید امسال مرکبات بیش از نیاز بوده به شکلی که حداقل 20 درصد مرکبات باید به خارج از کشور صادر می‌شد و برای اینکه این مرکبات در کشور بتواند با بازار خارجی رقابت کند نیز حتماً دولت باید برای این کار یارانه می‌داد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به قول سخنگوی دولت مبنی بر اختصاص یافتن یارانه به هر میزانی از محصولات صادر شده در این زمینه، خاطرنشان کرد: به سرعت این موضوع به استانداری مازندران و نهادهای مسئول در این استان اعلام شد که اکنون منتظر ورود بخش خصوصی، تجار و بازرگانان در این عرصه هستیم.

این مسئول اضافه کرد: امیدواریم مرکباتی که مورد پسند بازار هدف قرار می‌گیرند صادر شوند و پس از صادرات نیز باید مدارک صادراتی خود را به معاونت بازرگانی جهاد کشاورزی تحویل داده و یارانه صادراتی خود را بگیرند.

شاعری گفت: اگر می‌خواهیم از تولید داخل حمایت کنیم به خصوص بخش‌هایی که تولید مازاد وجود دارد باید نسبت به تشویق صادرکنندگان و صادرات آن محصول اقدام اساسی با فعال‌تر شدن وزارت جهاد کشاورزی در کشور و سازمان جهاد کشاورزی در استان صورت بگیرد.

وی وزارت صنعت، معدن و تجارت در کنار بخش خصوصی را دیگر فعالان دارای نقش در این عرصه برشمرد و تصریح کرد: باید تمام نهادها به صورت فعال پای کار بیایند تا بتوان بازار را تنظیم کرد.

شاعری افزود: اقدامات خوبی نیز صورت گرفته به شکلی که در قالب شبکه توزیع در کل کشور از طریق سازمان تعاون روستایی و بخش خصوصی هم‌اکنون مرکبات به سایر استان‌های کشور نیز حمل‌ می‌شود، همچنین بخش دیگری از مرکبات مازاد به میزان حدود 700 هزار تن در سردخانه‌ها ذخیره شد.

نماینده شرق مازندران با اشاره به اعلام نیاز برای خرید شب عید، ادامه داد: سهمیه خرید شب عید به شهرستان‌ها اعلام شد که البته این میزان به طور قطع کافی نیست و اقدامات مناسب‌تری را وزارت جهاد کشاورزی باید صورت دهد.

این مسئول در پایان اضافه کرد: در مجلس پیگیر این موضوع هستیم تا بازار برای تولید صورت گرفته وجود داشته باشد تا تولید کننده ضرر نکند.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه