اخبار داغ

پایانی بر شایعات در سرخه؛

دیو چاه یک افسانه است +عکس

دیو چاه یک افسانه است +عکس
افسانه های مردمان بومی سرخه حاکی از وجود شواهد تاریخی در غار سرخه بود که با بررسی های انجام شده هیچ گونه آثار تاریخی در آن دیده نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای سرخه، تیمی متشکل از انجمن کوه نوردان ایران و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرسان سرخه طی یک برنامه کارشناسی توانستند به اعماق (دیو چاه) نفوذ کرده و پس از بررسی دقیق و شناسایی تمامی نقاط، کروکی این غار را نیز تهیه کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای سرخه,

افسانه های مردمان بومی سرخه حاکی از وجود شواهد تاریخی در این غار بود که با بررسی های انجام شده هیچ گونه آثار تاریخی در آن دیده نشده است.

,

غار چاه مذکور متشک از یک چاهک به عمق 5 متر و عرض یک و نیم متر و دو چاه با اعماق 12 و 18 متر میباشد. قطر دهانه ورودی غار 90 سانتی متر می¬باشد؛ غار چاه سرخه در عمق 35 متری پایان می یابد.

, .,

در این تیم کارشناسی؛ بهمن اخلاقی سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرسان سرخه و تیم اکتشاف متشکل از مازیار اتوکش کارشناس اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان و آقایان عبدالحمید اعوانی و امیرحسین یوسفیان از انجمن کوه¬نوردان ایران حضور داشتند.

, .,

بر اساس این گزارش؛ این غار در جنوب شهر سرخه در اطراف نمکدره  واقع شده است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه