اخبار داغ

در یادواره شهدای سه شهرستان سراوان، مهرستان و سیب و سیب و‌ سوران مطرح شد؛

مقابله مردم با عِرق و تعصب انقلابی مقابل دشمنان در جبهه حق علیه باطل/ترویج اسلام در جوامع غربی

مقابله مردم با عِرق و تعصب انقلابی مقابل دشمنان در جبهه حق علیه باطل/ترویج اسلام در جوامع غربی
فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق گفت: در کشور های غربی اسلام گرایی به عینه مشاهده می شود که کشورهایی همچون امریکا، آلمان، انگلیس و فرانسه اسلام هراسی را به دلیل تأثیر گذاری انقلاب اسلامی در جهان، راه اندازی کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شستون، یادواره شهدای سه شهرستان سراوان، مهرستان و سیب و سوران با حضور فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق، فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین(ع)، مدیر کل بنیاد شهید سیستان و بلوچستان، علما، روحانیون، مسیولین دستگاه های اجرایی، خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم در سالن ورزشی سید الشهدا(ع) دانشگاه پیام‌نور‌ مرکز سراوان برگزار شد.
سردار مارانی فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور در این محفل با اشاره به ۱۲۴ شهید شهرستان های سراوان، سیب و سوران و مهرستان، گفت: نقش دفاع مقدس در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در طول تاریخ و در همه صحنه ها و‌ در حوزه دفاع، امنیت، اقتصادی سیاسی و‌فرهنگی مشاهده می شود.
وی با اشاره به زمان تحمیل جنگ به کشور، ادامه داد: شاید فکر نمی‌کردیم مقابل توطئه های دشمن ایستادگی کنیم، وقتی بخش عمده ای از سرزمین ما توسط رژیم بعث تصرف شد، کسی فکر‌نمی کرد ما بتوانیم آن شهرستان ها و مناطق را پس بگیریم.
فرمانده قرار گاه قدس جنوب شرق در تکمیل مطلب فوق اضافه کرد: با توجه به عرق انقلابی و تعصب جوانان دینی و مکتبی که با اسلام و قرآن مأنوس بودند و با حضور در صحنه ها مقابل دشمن ایستادگی کردند.
سردار مارانی قدرت گرفتن اسلام در انقلاب اسلامی از برکت دفاع مقدس دانست، و افزود: هنگامی که جوانان به فرمان امام عزیزمان لبیک گفتند و در صحنه های نبرد، با پیروزی ها مسائل و مشکلات را حل و فصل کردند و این از نکات مهمی بود که  قدرت و توان اسلام در درون جامعه جمهوری اسلامی به دشمن ثابت و دشمنان به قدرت انقلاب و اسلام پی بردند.

قدرتمند شدن جهان اسلام به برکت انقلاب اسلامی ایران
وی با توجه به قدرتمند شدن جهان اسلام به برکت انقلاب اسلامی و با بیان صدور انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در گوشه و کنار جهان، گفت: کشورهایی که ندای اسلام را سر می دهند چرا در کشور های اسلامی سوریه، لبنان، یمن، فلسطین و دیگر بلاد های اسلامی، جنگ‌ راه انداخته اند و چرا به این کشور ها حمله و مردم مظلوم این کشور ها را سرکوب کردند؟ دلیل آن این بود که مردم آن کشور ها به انقلاب اسلامی گرویدن و انقلاب اسلامی ایران را یک‌منشأ خیر دانستند.
فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق با بیا اینکه دلیل راه اندازی جنگ در کشورهای اسلامی گرویدن مردم انقلاب اسلامی ایران بود، اضافه کرد: در کشور های غربی اسلام گرایی به عینه مشاهده می شود که کشورهایی همچون امریکا، آلمان، انگلیس و فرانسه اسلام هراسی را به دلیل تأثیر گذاری انقلاب اسلامی در جهان، راه اندازی کرده اند.

امنیت امروز حاصل خون شهداست
سردار مارانی افزود: مردم، شهدا، رزمندگان، جانبازان و ایثارگران گردانندگان صحنه نبرد و دفاع مقدس بوده اند و آرامش و امنیت امروز را حاصل برکت خون شهدا است.
وی با اشاره به ضرورت برگزاری محافل و‌یادواره های شهدا، دیدار و سرکشی از خانواده های شهدا در فصول مختلف سال، اظهار کرد: محافل انس با شهدا و برگزاری یادواره شهدا برای قدردانی از خانواده شهدا، فرزندان و همسران آنان است.
فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق تصریح کرد: برگزاری محافل انس با شهدا برای گرفتن روحیه، تقویت ایمان، اخلاص است که کمترین کار برای ارج نهادن به مقام شامخ شهدا برگزاری چنین مجالس و محافل است.
سردار مارانی ادامه داد: خیل کوچک رزمندگان با ایمان، اخلاص و روحیه شهادت طلبی مقابل خیل عظیم تا دندان مسلح دشمنان پیروز شد که در تمامی اردوگاه ها و خوابگاه های رزمندگان ایمان و اخلاص موج می زد.

برنامه ریزی دشمن از ۶ ماه گذشته جهت ضربه زدن به پیکر انقلاب اسلامی

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شستون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


وی با بیان اینکه شهدا از شجاعت و شهامت خاصی برخوردار بوده اند، و‌ با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور، به مردم توصیه کرد تا به صحبت های مقام معظم رهبری در جمع مردم قم را چندین بار مطالعه کنند تا از گفتار مقام عظمای ولایت عمق توطئه دشمن را دریابند.
فرماندار قرارگاه قدس جنوب شرق افزود: با توجه به اسناد موجود دشمنان از ماه های قبل با برنامه ریزی های انجام‌شده قصد سرنگون کردن و ایجاد لطمه به پیکره جمهوری اسلامی  ایران انجام داده اند.
سردار مارانی با اشاره به تشکیل مثلت دشمن برای ضربه زدن به ایران، ادامه داد:  وجه اصلی مثلت که مدیرت را بر عهده داشتند آمریکا و صهیونیست بود، وجه دیگر پول ها و منابع کشورهای همسایه و عرب خلیج فارس و وجه دیگر بازیگر میدانی یعنی منافقین، سازمانی که از اول انقلاب تا کنون خون مردم را مکیده است، بود.
وی اضافه کرد: سازمان منافقین قریب ۱۶ هزار از مردم این کشور را ترور و‌به خاک و خون کشیده است که گرداننده صحنه نبرد این افراد بودند.
فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق با بیان اینکه حوادث اخیر برای نان و آب و ومعیشت نبود، افزود: مشکلاتی در جامعه داریم که باید به آنها رسیدگی شود اما نه زیر پرچم منافین و صهیونیست ها.
سردار مارانی با اشاره به آتش کشیدن قرآن، مساجد و پرچم جمهوری اسلامی در اتفاقات اخیر کشور، خاطر نشان کرد: مشاهده کردیم هرچه این اتفاق جلوتر رفت مردم صف خود را از منافقین کوردل جدا کردند و آیا شعار مردم مسلمان « نه اسلام، نه قرآن جانم فدای ایران»، است؟
وی با اشاره به اعترافات یکی از اغتشاش گران در چابهار گفت: دشمن در فضای مجازی  از ۶ ماه گذشته برنامه ریزی کردند تا بتوانند به انقلاب اسلامی آسیب برسانند.
فرمانده قرارگاه قدس منطقه ای نیروی زمینی سپاه پاسدارن ادامه داد: مردم آنهایی بودندکه برای دفاع از انقلاب و‌اسلام در روزهای بعد به میدان آمدند.

سراوان، سیب وسوران و مهرستان ۱۲۴ شهید تقدیم انقلاب کرده است

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه شهرستان سراوان در این مراسم با اشاره به اینکه آمار شهدای این شهرستان ها نشانگر ایمان، انقلابی، پا به کار و ولایت دوست بودم مردم این خطه است، گفت: شهرستان های سراوان، سیب وسوران و مهرستان ۱۲۴ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند از این تعداد ۱۹ شهید و  ۱۰۱ جانباز که در جنگ حق علیه باطل شهید شدند نشانگر ایمان عمیق این مردم است که عطر انقلاب به خوبی به مشام آنان رسید و امروزه سهم بزرگی در برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی در سراسر ممالک اسلامی دارند.

,
,


وی با اشاره به عظمت و جایگاه شهدا نزد خداوند، الهی بودن، مبارزه با کفر، احیای پرچم دین، سازش ناپذیری با بلاد کفر به صحنه آوردن اسلام از ویژیگی های شهیدان است که انقلاب اسلامی به برکت خون چنین انسان هایی که دارای عظمت هستند.
امام جمعه شهرستان سراوان افزود: اگر تمام قدرت های دنیا برای ایستادگی مقابل گفتمان اسلامی جمع شوند، نمی توانند به برکت خون شهدا، پاسداشت خون شهدا، اندیشه ای که در مسیر این خون ها و راه ها پیش می رود و این گفتمان را ارزش می دارند، با جمهوری اسلامی ایستادگی کنند.

شهیدان نزد خداوند دارای مقام والا هستند

,
,
,
,
,


مولوی سید عبدالصمد ساداتی امام جمعه اهل سنت شهرستان سراوان گفت: این یادواره مناسبتی برای یادآوری جان فشانی و از خودگذشتی انسان هایی است که مقابل ظلم و ستم، جهل و نادانی  مقابل دشمنان اسلام و قرآن ایستادگی کردند.
وی با اشاره به اینکه موفقیت امروز کشور حاصل همت و تلاش های افرادی است که در راه مقابله ظلم و ستم قیام کردند، ادامه داد: شهیدان نزد خداوند دارای مقام والا، عزت و احترام هستند تا جاییکه در قرآن آمده است، هرگز به شهیدان مرده نگویید چرا که آنان نزد خداوند حیات و زندکی خاص دارند.
امام جمعه اهل سنت شهرستان سراوان گفت: وظیفه تمامی افراد است که به هرنحوی مانند امر به معروف و نهی از منکر، خدمت به جامعه راه، هدف و مقصد شهدادرا ادامه دهند چرا که شهیدان برای پاسداری از ارزش های اسلام، نظام اسلامی، انقلاب و  ارزش های انقلاب جان فشانی کرده اند.
مولوی ساداتی خاطر نشان کرد: خیل عظیم شهدا، خانواده شهدا و ایثار گران نشانگر پایمردی و استقامت امت اسلامی ایران است که مقابل باطل ایستادگی کردند.


انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه