اخبار داغ

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز؛

برای جلوگیری از سرقت تجهیزات و جمع‌‌آوری معتادان «باغ‌‌گلستان» را حصارکشی می‌‌کنیم/ می‌‌خواهیم خانواده‌‌ها را در تبریز 2018 با اولین پارک ایران آشتی دهیم

برای جلوگیری از سرقت تجهیزات و جمع‌‌آوری معتادان «باغ‌‌گلستان» را حصارکشی می‌‌کنیم/ می‌‌خواهیم خانواده‌‌ها را در تبریز 2018 با اولین پارک ایران آشتی دهیم
مدبر گفت: هدف شهرداری دیوارکشی تمام پارک‌‌ها نیست و فقط باغ گلستان را جهت ساماندهی، کنترل و حفاظت حصارکشی می‌‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی مدبر در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی آناج در واکنش به انتقادات اهالی رسانه از حصارکشی پارک‌‌های تبریز، ابراز داشت: متاسفانه موضوع توسط برخی افراد که احتمالاً در خود سازمان نیز مشغول بودند به انحراف کشیده و به تمام پارک‌ها تعمیم داده شد و این درحالیست که بنده در مصاحبه‌‌ام از حصارکشی پارک‌‌های فرهنگی و تاریخی سخن گفته بودم و هدفم ساماندهی وضعیت باغ گلستان تبریز بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی خاطرنشان ساخت: باغ گلستان و پارک شهر جزو اولین پارک‌‌های ایران هستند که در سال 1309 توسط پهلوی اول احداث شده‌‌اند، حال اگر وضعیت این دو پارک را با یکدیگر مقایسه کنیم می‌‌بینیم باغ گلستان را به حال خود رها و حیف کرده‌‌ایم اما پارک شهر به‌‌دلیل حصارکشی و حفاظت مبدل به بهترین پارک تهران جهت تفریح خانواده‌‌ها و جوانان شده است.

,

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز با بیان اینکه در حال حاضر اولویت‌‌مان حصارکشی و حفاظت از باغ گلستان است، تاکید کرد: بنده هیچگاه قصد دیوارکشی اطراف همه پارک‌‌های تبریز را نداشتم و این کار امکان‌‌پذیر نیست؛ برای مثال با عقل سازگار نیست بیاییم دور پارک ائل‌‌گلی و یا ولیعصر دیوار بکشیم.

,

وی اذعان داشت: از زمانی که دیوارهای پارک باغ گلستان یا برداشتند، دست‌‌فروشان گجیل در این پارک بساط پهن کردند، از سویی دیگر نیز این مکان به محلی برای معاملات معتادین تبدیل شد تا دیگر خانواده‌‌ها همچون زمان قدیم نتوانند از محیط آن استفاده نمایند.

,

این مقام مسئول باغ گلستان را یکی از نمادهای هویتی تبریز و محل تدفین بزرگان دانست و عنوان کرد: در اسناد ملی نوشته‌‌جاتی وجود دارد که نشان می‌‌دهد سرکنسول آمریکا و موسس کارخانه کبریت توکلی، از خاطرات‌‌شان در باغ گلستان سخن گفته و به حضور در این پارک افتخار کرده‌‌اند اما حال باغ گلستان در وضعیت مناسبی به سر نمی‌‌برد.

,

وی بیان داشت: ما می‌‌خواهیم با حصارکشی باغ گلستان از تجهیزات فعلی و سایر وسایلی که در آینده‌‌ای نزدیک در آنجا نصب می‌‌شود، حفاظت کنیم؛ چراکه در حال حاضر از 4 سمت به باغ گلستان دسترسی وجود دارد و با 2 نگهبان نمی‌توان از پارکی به آن بزرگی حفاظت کرد.

,

مدبر در پاسخ به این سوال که سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری با حصارکشی در باغ گلستان اجرای چه طرح‌‌هایی را مدنظر دارد، اظهار کرد: اولین ساختمان شورای شهر تبریز در این باغ احداث شده که اکنون عنوان کتابخانه را دارد اما عملاً بلااستفاده مانده و ما درصدد احیاء آن هستیم، همچنین محلی برای بازی کودکان در نظر می‌‌گیریم و در داخل این مجموعه بازارچه ‌‌های خوداشتغالی و نمایشگاه‌‌هایی را به صورت هفتگی و ماهانه برپا می‌‌کنیم.

,

وی گفت: البته برای ساماندهی دستفروشان نیز برنامه‌‌هایی را مدنظر داریم چراکه آنان از اقشار آسیب‌‌پذیر جامعه هستند و باید به دنبال جایگزینی برای محل کسب و کار آنان باشیم.

,

این مقام مسئول با تاکید بر لزوم حفاظت از هویت فرهنگی تبریز، تاکید کرد: ما می‌‌خواهیم شهروندان و به ویژه خانواده‌‌ها را با باغ گلستان آشتی دهیم و محیطی زیبا و امن برای گردشگران و عموم مردم در تبریز 2018 فراهم سازیم، جواهر را در گاوصندوق نگه می‌‌دارند و برای همین هم مسجدکبود را حصارکشی کرده‌‌اند.

,

وی در پایان یادآور شد: بنده زمانی که شهردار منطقه 8 بودم مجوز حصارکشی باغ گلستان را گرفتم و با این شرایط ساماندهی آن به نفع عموم مردم است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه