اخبار داغ

فعال شدن دستگاه عملکرد سازی لامعی پس از استعفا/ وقتی اعتراضات جایگاهی در برجسته سازی ندارد

فعال شدن دستگاه عملکرد سازی لامعی پس از استعفا/ وقتی اعتراضات جایگاهی در برجسته سازی ندارد
در حالی این روزها دستگاه های عملکردسازی لامعی به راه افتاده اند و پیام تبریک صادر می کنند که همین دستگاه ها در اعتراضات و نارضایتی فرهنگیان از آموزش و پرورش چشم بسته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خاورستان، خبر استعفای مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی چند وقتی است که رسانه ای شده است؛ لامعی طی این استعفا تصمیم گرفت که از این سمت کناره گیری کند و انتصاب فردی به جای وی تصمیمی است که باید دولتی ها هرچه سریعتر گرفته و تکلیف این مدیریت را مشخص کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,
 
,
با این حال که لامعی تصمیم به رفتن از آموزش و پرورش با درخواست استعفا گرفت اما کسب رتبه  آموزش و پرورش در برگزاری تعداد شورای آموزش و پرورش این روزها بهانه ای شده تا برخی نورچشمی ها و حامیان لامعی، برای وی عملکرد سازی کنند. 
,
 
,
برخی از دستگاه های خودشیفته این روزها به شدت فعال شده اند و شاهد پیام های تبریکی برای وی از سوی مدیریت آموزش و پرورش های شهرستان ها گرفته تا شرکت راهسازی هستیم.
,
اینکه مدیران آموزش و پرورش شهرستانی با چه بودجه ای هماهنگ با همدیگر، به رئیس خود تبریک سازمانی می گویند با یک هدف صورت گرفته و آن برجسته سازی لامعی است.  
,
 
,
این پیام تبریک کافی بود برای افرادی که می خواهند برای لامعی عملکرد سازی کنند تا این را بهانه ای قرار داده و حتی برخی روزنامه های نزدیک به دولت در حالی که خود لامعی استعفای خود از آموزش و پرورش را اعلام می کند از هر پیام تشکر و مطلبی کمک می گیرند تا این طور بیان کنند که لامعی برخلاف آنچه فرهنگیان و دانش آموزان استان در ناکارآمدی و سیاسی کاری های فراوان به آن اعتراض دارند؛ عملکرد خوبی داشته است!
,
 
,
حال آنچه در دستگاه های دولتی برای ملاک قرار دادن رتبه برتر مورد توجه قرار می گیرد تعداد برگزاری جلسات است به طوری که خراسان جنوبی با تعداد شوراهای آموزش و پرورشی که تاکنون برگزار کرده است توانسته در کشور رتبه در تعداد برگزاری این شوراها را داشته باشد.
,
 
,
اینکه پس از این همه نارضایتی عمومی از مدیریت آموزش و پرورش استان در بین معلمان و سیاسی کاری شدید در برخورد معلمان، مشکلات عمومی والدین دانش اموزان از گرفتن های پول به عناوین مختلف گرفته تا برخورد های قهری با دانش آموزان و ... یک لوح تقدیر آن هم فقط در دبیرخانه شورای آموزش و پرورش مستمسکی شده تا ماله کشی مشکلات آموزش و پرورش شروع شود .
,
 
,
 
,
 جمع کردن افراد مختلف و برگزاری جلساتی در قالب شورای آموزش و پرورش این روزها بهانه ای برای اصلاح طلبان و نزدیکان دولت شده است تا فضای آموزش و پرورش را برخلاف گلایه های فرهنگیان، دانش آموزان و خانواده های آنها از وضعیت موجود نشان دهند.
,
 
,
طی چند ماه اخیر به‌خصوص قبل و بعد از دوران انتخابات ریاست جمهوری، فرهنگیان و دانش آموزان استان به دلیل فضاهای سیاسی کاری در آموزش و پرورش به نحوه مدیریت این مجموعه معترض بوده اند که دلیل این موضوع هم ناکارآمدی در مدیریت فضای آموزش و پرورش و وجود مشکلاتی در مدارس، سیاسی کاری های وی و استفاده از فضای آموزش و پرورش و فرهنگیان برای بهره برداری های انتخاباتی بود که تبلیغات، حمایت های مستقیم از یکی از کاندیداها، نصب عکس یکی از کاندیداها در کلاس های مدارس، انتصاب افرادی با حاشیه‌های تند سیاسی و ... از جمله این موارد در قبل از انتخابات و سپس قلع و قمع مدیرانی که شاید از درِ ستاد انتخاباتی رقیب رد شده بودند.
,
 
,
این اقدامات و سیاسی کاری‌ها نارضایتی گسترده فرهنگیان را دنبال داشت که بخشی از این نارضایتی ها در رسانه ها منعکس شد و هنوز نارضایتی از وضعیت موجود وجود دارد.
,
 
,
ناکارآمدی و مدیریت نهادی مهم همچون آموزش و پرورش که از یک طرف با فرهنگیان و معلمان سر و کار دارد و از سویی دیگر سرنوشت تعلیم و تربیت 12 سال از دانش آموزان را بر عهده گرفته این روزها در اختیار فردی قرار گرفته است که نارضایتی های گسترده ای را بر اوضاع موجود در پی دارد؛ انتصاب مسئولین کم‌تجربه و ناکارآمد در آموزش و پرورش و فقط در نظر گرفتن ملاک وابستگی حزبی و سیاسی در این انتصابات، حرمت معلمان و دانش‌آموزان و این نهاد مقدس را زیر سوال می‌برد که می‌بایست وزارت آموزش و پرورش پاسخ درست و مناسبی به درخواست لامعی برای استعفا و تعیین تکلیف مدیریت این نهاد مهم و مقدس داشته باشد.
,
, ,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه