اخبار داغ

معاون مشارکتهای مردمی بهزیستی استان زنجان خبر داد

2500مددجوی بهزیستی زنجان پشت نوبت اشتغال / در فروش محصولات تولیدی مددجویان با مشکل مواجه ایم

2500مددجوی بهزیستی زنجان پشت نوبت اشتغال / در فروش محصولات تولیدی مددجویان با مشکل مواجه ایم
معاون مشارکتهای مردمی بهزیستی استان زنجان  گفت: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مددجوی تحت پوشش بهزیستی استان پشت نوبت اشتغال هستند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نعمت ملکی امروز در گفت و گو با زنجانم با بیان اینکه تعهد اشتغال مددجویان برای امسال ۴۶۲ نفر است اظهار داشت: تاکنون برای ۴۷۶ نفر اشتغال ایجاد شده است که این میزان بیش از ۱۰۰ درصد تعهدات بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنجانم ,

وی سهمیه کشوری برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان تحت پوشش  بهزیستی استان را  ۴۶۲  مورد اعلام کرد و  خاطرنشان کرد: ۸۵ میلیارد ریال اعتبار برای ارائه تسهیلات اشتغال زایی به ۱۲ بانک عامل استان ابلاغ  شده است که تاکنون بیش از ۶۰ میلیارد ریال از این تسهیلات تخصیص یافته است.

,

وی افزود: با تاکید استاندار به بانکهای استان خوشبختانه در ماههای اخیر  پرداخت تسهیلات به مددجویان سعت گرفته و بانکها همکاری خوبی در پرداخت تسهیلات به مددجویان داشته اند که در طی ده ماه سالجاری بیش از ۱۰۰ درصد از تعهدات اشتغال بهزیستی محقق شده است.

,

 

,

*۴۵۱ طرح اشتغال زایی به بانکها معرفی شده است

,

ملکی با اشاره به تخصیص  ۷۰ درصدی تسهیلات عنوان کرد: این رقم به معنای پرداخت تسهیلات نبوده و در این راستا ۴۵۱ طرح اشتغال زایی به بانکها معرفی شده است که برای ۲۲۸ طرح تسهیلات پرداخت شده است که معادل با ۲۳میلیارد ریال بوده است.

,

این مقام مسئول یکی از دلایل پرداخت نشدن تسهیلات به مددجویان  را نداشتن ضامن دانست و گفت: تعدادی از افراد معرفی شده به بانکها نیز نتوانسته اند ضامن با شرایط مد نظر بانک را پیدا کنند.

,

ملکی خاطرنشان کرد: علاوه بر ارائه تسهیلات و کمک‌های بیمه‌ای برای جبران عدم کارایی بکارگیری معلولان نیز بر اساس قانون بخشی از حقوق فرد معلول به کارفرما پرداخت می شود .

,

وی افزود: بهزیستی برای تشویق کارفرمایان برای بکارگیری این افراد سهم بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی را به مدت ۵ سال برای جذب هر مددجو پرداخت می کند.

,

معاون مشارکتهای مردمی و موسسات خیریه  بهزیستی استان زنجان عنوان کرد:  یکی از راهکارها برای ایجاد فرصتهای شغلی برای معلولان و مددجویان بهزیستی بکارگیری این افراد در واحدهای تولیدی، خدماتی است و این افراد با وجود محدویتهایی که دارند توانایی و مهارتهای لازم برای انجام بسیاری از حرفه ها را دارند .

,

ملکی  افزود : برای ایجاد مشاغل خانگی بایستی بازارچه فروش محصولات به صوت دائمی در استان وجود داشته باشد  چرا اگرفروش محصولات را نداشته باشیم مددجویان از ادامه فعالیت دلسرد می شوند.

,

 

,

*حداقل یک نمایشگاه دائمی با کاربری های مخصوص معلولان  در استان وجود داشته باشد

,

وی افزود:  در حال حاضر بازاریابی محصولات تولیدی توسط یکی از موسسات خیریه تحت نظارت بهزیستی استان انجام می شود اما این اقدام محدود بوده و لازم است حداقل یک نمایشگاه دائمی با کاربری های مخصوص معلولان  در استان وجود داشته باشد و تنها حضور در چند نمایشگاه که به صورت چند روزه دایر می شود نمی تواند مشکل مددجویان هنرمند ما را تامین کند.

,

ملکی بیان کرد: برای فروش محصولات مددجویان چندین سال است که تقاضای ایجاد نمایشگاه دائمی را داریم که در یکماه گذشته نیز در این راستا جلسه ای در ستاد تنظیم  بازار استان شکل گرفت که شرکت عمران توسعه شهرداری برای این موضوع پیشنهاد بازارچه ای را در شهر زنجان داشته است که بایستی بازدیدهای لازم در این زمینه انجام شود.

,

ملکی در پایان با بیان اینکه تا کنون ۲ مکان برای ایجاد کارگاه تولیدی و نمایشگاه عرضه محصولات مددجویان پیشنهاد شده است،  یادآور شد: درصورت راه اندازی نمایشگاه قطعا  مددجویان در سایر زمینه ها همچون آموزش، ارائه مشاوره ،سرویس ایاب و ذهاب و پوشش های بیمه ای توسط بهزیستی  استان تحت حمایت قرار خواهند گرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه