اخبار داغ

رئیس شبکه دامپزشکی قوچان خبر داد؛

تولید سالانه 12 هزار تن تخم مرغ در قوچان

تولید سالانه 12 هزار تن تخم مرغ در قوچان
رئیس شبکه دامپزشکی قوچان گفت: شهرستان قوچان با دارا بودن هفت واحد مرغداری فعال، سالانه بیش از 12 هزار تن تخم مرغ تولید می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از قوچان خبر، علیرضا قدرتی، ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت کم نظیر قوچان در حوزه دام و طیور اظهار داشت: باتوجه به اهمیت کم نظیر تخم مرغ در تامین مواد معدنی، پروتئن و ویتامین های مورد نیاز انسان، پرورش مرغ تخم گذار و تولید تخم مرغ یکی از مهمترین نیازهای جامعه امروز به شمار می آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قوچان خبر,

 

,

وی با اشاره فعال بودن هفت واحد مرغداری در قوچان از جمله شرکت سیمرغ  و تولید سالانه بیش از 12 هزار تن تخم مرغ در این شهرستان، ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از هشت هزار و 800 تن تخم مرغ در واحدهای مرغداری این شهرستان تولید و به سراسر استان صادر شده است.

,

 

,

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های این شبکه در پیشگیری از بیماری ها دام و طیور به ویژه بیماری قانقاریا افزود: این بیماری، یکی از مهمترین بیماری های باکتریایی دام است که توسط یکی از باکتری‌های خانواده کلستردیوم ایجاد شده و موجب تخریب بافت کبد دام و افزایش تلفات و خسارت های اقتصادی می شود.

,

 

,

قدرتی تصریح کرد: برای پیشگیری از بروز این بیماری در دام، علاوه بر رعایت بهداشت جایگاه دام و استفاده از داروهای ضدانگلی به صورت مستمر می بایست دام ها به موقع واکسینه شوند.

,

 

,

رئیس شبکه دامپزشکی قوچان در پایان خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 38 هزار و 180 راس دام توسط مراکز واکسیناسیون بخش خصوصی  علیه این بیماری واکسینه شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه