اخبار داغ

یزد نمایشگاهی از پروژه های نیمه تمام!

پروژه های عمرانی جدید در یزد قربانی پروژه های نیمه تمام می شوند

پروژه های عمرانی جدید در یزد قربانی پروژه های نیمه تمام می شوند
طبق نظر کارشناسان بسیاری از پروژه های عمرانی قبلی کارشناسی نبوده و بعضا دیگر توجیه اقتصادی ندارد اما آنچه از عملکرد دولت تدبیر در این سال های دیده شده این بوده که وقت و بودجه خود را صرف چنین پروژه هایی کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، یکی از چالش‌های مهم در هر استان وجود پروژه‌های نیمه‌کاره و رها شده است که بسیاری از آنها به سبب عدم تزریق بودجه کافی طی سال‌های اخیر ناتمام مانده و خود به معضل بزرگی تبدیل شده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

 سناریوی پروژه‌های ناتمام و نیمه تمام استان یزد نیز با توجیه عدم وجود اعتبارات و کمبود نقدینگی همچنان ادامه دارد. در این استان هزار و 18 پروژه نیمه تمام عمرانی وجود دارد که از سال‌های پیش به یادگار مانده که طبق اعلام رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد برای تکمیل پروژه های نیمه تمام، دولت به 16 سال زمان نیاز است. (لینک خبر)

, (لینک خبر),

پروژهای نیمه تمام بسیاری گریبانگیر استان است که معطل تامین بودجه و اعتبار هستند. در این میان پروژه های چون کتابخانه مرکزی یزد، مجتمع امام علی (ع)، انتقال آب از بهشت آباد به یزد، احداث بزرگراه بافق- یزد، تالار مرکزی یزد و ... از اهمیت بالایی برخوردار بوده و بعضا عمر آن ها از چند دهه فراتر رفته و متاسفانه حاشیه های بسیاری در برداشته است. پروژه هایی که توسعه استان را تحت شعاع قرار داده و علی رغم حساسیت آن ها متاسفانه مسئولین استانی نتواسته اند اقدام موثری را برای تامین اعتبار و به سرانجام رساندن آن ها انجام دهند.

,

, ,

عدم اتمام به موقع پروژه‌ها علاوه بر ایجاد بدبینی و بی‌اعتمادی در مردم، هزینه‌هایی مضاعفی را بر توسعه و پیشرفت استان تحمیل می کند. دستگاه های مختلف در استان درگیر این پروژه های هستند و به دلیل کمبود اعتبارات ناتوان در تکمیل آن هستند و به دنبال آن درگیر مشکلات زیادی هستند به طور مثال در حال حاضر ۱۱۰ پروژه آموزشی نیمه تمام در استان یزد وجود دارد که چشم امید آموزش و پرورش برای تکمیل آن ها به خیرین است. (لینک خبر)

, (لینک خبر),

حجم انبوه پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام بخشی از سرمایه کشور را بی استفاده حبس کرده اند و متاسفانه بعضاً در گذر زمان دچار استهلاک شده و از بین می روند از این رو عزم جدی مسئولین را برای سروسامان دادن به این موضوع را می طلبد.

,

هر چند راه حل گره کور پروژه های نیمه تمام عمرانی تامین اعتبار است اما بودجه عمرانی کشور در سال 97 با کاهش 32 درصدی به 48 هزار میلیارد تومان رسیده که این نشان دهنده آینده نامعلوم و ادامه روند بلاتکلیفی آن ها در سال 97 خواهد بود. (لینک خبر)

, (لینک خبر),

, ,

طبق نظر کارشناسان طرح‌های نیمه تمام زیادی وجود دارد که برخی از آنها توجیه اقتصادی ندارند و حتی از ابتدا نیز طرح‌های مناسبی نبودند بنابراین ادامه دادن و صرف بودجه برای این طرح‌های عمرانی نیمه تمام و جلوگیری از اجرای طرح‌های جدید اقدام مناسبی نیست اما آنچه از عملکرد دولت تدبیر در این سال های دیده شده این بوده که وقت و بودجه خود را صرف چنین پروژه هایی کرده و تلاش خود را برای برنامه ریزی و اولویت بندی پروژه های عمرانی با اهمیت و حتی جدید نکرده است. طبق گفته سید حسینی معاون عمرانی استانداری یزد در دولت روحانی کلنگ هیچ پروژه جدیدی به زمین زده نشده که این خود شاهدی بر این موضوع است. (لینک خبر)

, (لینک خبر),

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه