اخبار داغ

بی خیالی مسئولان و قربانی شدن نکات ایمنی در پروژه های ملی کهگیلویه و بویراحمد/ جرثقیل مرگ بر سر شهروندان یاسوجی + تصاویر

بی خیالی مسئولان و قربانی شدن نکات ایمنی در پروژه های ملی کهگیلویه و بویراحمد/ جرثقیل مرگ بر سر شهروندان یاسوجی + تصاویر
میدان هفتم تیر یاسوج که به عنوان نماد و مرکز این شهر محسوب می شود همواره دستخوش تغییر و تحولاتی است که این تغییر و تحولات باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صبح زاگرس ، به دلیل احداث پارکینگ و مجتمع فرهنگی تفریحی خلیج فارس در محدوده هفت تیر توسط اداره اوقاف استان کهگیلویه و بویراحمد پیاده روی حوالی میدان که جزو پیاده روهای اصلی این شهر محسوب می شود و سال قبل از سوی شهرداری این شهر سنگ فرش شد از طرفی محصور شده و وضعیت نامناسبی را برای عبور و مرور شهروندان به وجود آورده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

, ,

به گفته مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در این نقطه از شهر یاسوج  هم اینک یک مجتمع تجاری، تفریحی و رفاهی 10 طبقه که سه طبقه آن پارکینگ بوده در حال ساخت است .

,

موضوعی که این روزه ها جان رانندگان و شهروندان یاسوجی را تهدید می کند وجود جرثقیل چند تنی است که بدون توجه به نکات ایمنی بر فراز میدان هفتم تیر و در این پروژه در حال فعالیت است.

,

فعالیت این پروژه در حالی پشت ورق های قرمر زنگ گالوانیزه انجام می شود که جرثقیل به کار گرفته شده برای بالا بردن آهن الات و سایر مصالح ساختمانی به صورت دورانی بر فراز میدان هفتم تیر و خیابانی که محل عبور و مرور خودروها  و شهروندان بوده در حال حرکت است.

,

با توجه به اینکه حادثه هیچگاه خبر نمی کند و نکات ایمنی در حوزه اطراف فعالیت این جرثقیل نیز رعایت نشده، خودروها و جان شهروندانی که از این محدوده عبور می کنند در معرض خطر است.

,

عدم رعایت نکات ایمنی در پروژه ملی در مرکز شهر یاسوج / نامه ای برای پیگیری به شهرداری یاسوج ارسال شد

,

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج نیز در گفت و گو با صبح زاگرس با اشاره به اینکه در مجتمع فرهنگی تفریحی درحال ساخت خلیج فارس که در محدوده میدان هفتم تیر قرار دارد در چندین مورد نکات ایمنی رعایت نشده است و عوارض ایمنی آن نیز به حساب آتشنشانی واریز نشده است.

,

 محمد رستمی اظهار کرد: احداث اتاق نگهبانی در بر روی لبه گودبرداری، مشکل در سیستم برق و راه اندازی جرثقیل بدون توجه به مسائل ایمنی از جمله نکاتی است که در روند اجرای این پروژه هم اکنون مشاهده می شود و به طور تخصصی از سوی کارشناسان سازمان آتشنشانی استان این موارد بررسی و در نامه ای برای پیگیری به شهرداری یاسوج ارسال شده است.

,

وی گفت: رونوشت عدم رعایت نکات ایمنی در این پروژه نیز در اختیار پیمانکار آن قرار گرفته است تا در صورت بروز حوادث احتمالی پاسخگو باشند.

,

رستمی ابراز داشت: متاسفانه پروژه های ملی که در سطح استان اجرا می شوند در اغلب مواقع بدون توجه به نکات ایمنی فعالیت خود را ادامه می دهند و هنگامی که آتشنشانی جلوی ادامه فعالیت این پروژه ها را می گیرد تا پس از رعایت موارد ایمنی شروع به کار کنند نیز به دست اندازی در کار پروژه های ملی متهم می شود.

,

وی افزود: ضروری است که اجرای پروژه ها در سطح استان با رعایت نکات ایمنی صورت گیرد تا خطری جان عوامل پروژه و سایر شهروندان را تهدید نکند.

,

 

,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه