اخبار داغ

فرماندار شهرستان بهارستان:

فرهنگ خرید کالای خارجی نیازمند تغییر است / گران بودن یک کالا دلیل بر کیفیت آن نیست

فرهنگ خرید کالای خارجی نیازمند تغییر است / گران بودن یک کالا دلیل بر کیفیت آن نیست
فرماندار شهرستان بهارستان گفت: فرهنگ خرید کالاهای خارجی و عدم خرید تولیدات داخلی که بین مردم جاافتاده است باید با برنامه‌ریزی دقیق و مناسب تغییر کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بیژن سلیمان‌پور فرماندار شهرستان بهارستان در گفت‌وگو با خبرنگار بهارستانه با اشاره به برگزاری نهمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان بهارستان، عنوان داشت: امروز ورود و عرضه کالای قاچاق از بزرگترین آسیب‌های اقتصاد مقاومتی و آفت‌های رشد اقتصاد ملی به شمار می رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بهارستانه , بهارستانه,

وی به تشدید نظارت و کنترل بازار و انبارهای نگهداری کالا در ایام پایانی سال اشاره کرد و تشریح کرد: زمینه‌های وقوع قاچاق همیشه وجود دارد اما مبارزه با این پدیده با انگیزه اصلاح وضعیت اقتصادی و حمایت از تولیدات داخلی می تواند در این زمینه تاثیر به‌سزایی داشته باشد.

,

سلیمان‌پور با انتقاد از فرهنگ نادرست جا افتاده بین مردم مبنی بر اینکه کالاهای خارجی و گران قیمت از کالاهای داخلی باکیفیت‌تر و بهتر می باشند، بیان داشت: درست است که ذائقه مردم به سمت مصرف کالای خارجی پیش رفته است اما مطمئناً این فرهنگ قابل تغییر و اصلاح می باشد.

,

وی در ادامه با بیان اهمیت تغییر فرهنگ خرید کالای خارجی، اظهار داشت: این گونه نیست ما به مردم بگوئیم کالای ایرانی مصرف نمایند و مردم نیز برای خرید کالای داخلی تشویق و ترغیب شوند، زیرا برای تحقق این امر می بایست در وهله اول سطح کیفی کالاها بالا رود و اگر کالای با کیفیت و رقابت‌پذیر تولید شود، مردم هم بی‌تردید از آن استقبال خواهند کرد و بدین ترتیب قاچاق کالا نیز کاهش خواهد یافت.

,

فرماندار شهرستان بهارستان اطلاع رسانی موثر و نهادینه نمودن فرهنگ عدم استفاده از کالاهای خارجی در شوراهای فرهنگ عمومی  را امری ضروری خواند و تصریح کرد: فرهنگ‌سازی در کاهش مصرف کالاهای قاچاق موثر می باشد و در این راستا باید تلاش بیشتری توسط مسئولان صورت بگیرد.

,

 وی درپایان باتوجه به نزدیکی ایام پایانی سال 96، افزود: در جهت کنترل و تنظیم بازار، نظارت و کنترل بر بازارها و انبارهای نگهداری کالا در سطح شهرستان تشدید خواهد شد تا از بروز هرگونه تخلف و خلل در عرضه و فروش کالاهای موردنیاز شهروندان جلوگیری شود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه