اخبار داغ

دانشگاه های جاجرم در چه وضعیتی هستند ؟ / از عدم حضور رؤسای دانشگاه ها در دانشگاه تا گم شدن پرونده تحصیلی دانشجویان

دانشگاه های جاجرم در چه وضعیتی هستند ؟ / از عدم حضور رؤسای دانشگاه ها در دانشگاه تا گم شدن پرونده تحصیلی دانشجویان
دانشگاه های جاجرم وضعیت مطلوبی از لحاظ رفاهی وآموزشی ندارد . به نظر می رسد دانشگاه های این شهرستان به دلیل فاصله از مرکز استان، از نظر رسیدگی مغفول واقع شده اند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دانشجویان بیدار ،  دانشگاه های جاجرم وضعیت مطلوبی از لحاظ رفاهی وآموزشی ندارد . به نظر می رسد دانشگاه های این شهرستان به دلیل فاصله از مرکز استان، از نظر رسیدگی مغفول واقع شده اند . 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دانشجویان بیدار ، , دانشجویان بیدار,  دانشگاه های جاجرم وضعیت مطلوبی از لحاظ رفاهی وآموزشی ندارد . به نظر می رسد دانشگاه های این شهرستان به دلیل فاصله از مرکز استان، از نظر رسیدگی مغفول واقع شده اند . ,

دانشگاه پیام نور جاجرم

, دانشگاه پیام نور جاجرم, دانشگاه پیام نور جاجرم,

این دانشگاه که در سالهای گذشته حدود 400 دانشجو داشت، هم اکنون حدود 150 دانشجو را پذیراست . مکان این دانشگاه در طبقه دوم یک مدرسه واقع شده است که به صورت اجاره ای در اختیار دانشگاه قرار دارد . در این دانشگاه فقط یک نفر کادر اجرایی مشغول کار است که به نقل از دانشجویان، اکثر مواقع پاسخگوی سئوالات دانشجویان نیست .این فرد با بهانه عدم حضور ریاست دانشگاه نیازهای دانشجویان را مرتفع نمی کند . 
دانشجویان که از شرایط رسیدگی به خواسته هایشان شدیدا گله مندند، دلیل عدم این پاسخگویی را حضور نیافتن رئیس دانشگاه در محل کار خود می دانند . ریاست دانشگاه پیام نور به شکل میانگین هفته ای یک یا دو روز را در دانشگاه سپری می کند که به نظر می رسد برای پاسخگویی به نیازهای دانشجویان کافی نمی باشد . 
در ادامه مشکلات، یکی از دانشجویان این دانشگاه گفت: برای مسئله ازدواج دانشجویی، ما نمی دانیم باید به چه کسی مراجعه کنیم؟ کسی نمی داند مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه کیست؟ اگر ظرفیتی برای پذیرش دانشجو وجود ندارد باید دانشگاه را تعطیل کنند تا حداقل بدانیم دانشگاهی نیست، نه اینکه دانشگاهی هست اما با این امکانات ضعیف !!!
یکی از فعالین فرهنگی این دانشگاه نیز با گلایه از عدم برگزاری هیچ مراسم فرهنگی گفت: متاسفانه هیچ برنامه ای اجرا نمی شود. مثلا درهمین روز دانشجو، هیچ حمایتی برای برگزاری جشن روز دانشجو و تقدیر از دانشجویان برتر از سمت دانشگاه به عمل نیامد . جالب تر اینجاست که در شهریه حق امور فرهنگی از ما گرفته می شود، اما این که این پول کجا خرج می شود کسی نمی داند!

,
,
,
,

 

,

, ,

همچنین از مشکلات عجیب دیگر این دانشگاه می توان به گم شدن پرونده تحصیلی یکی از دانشجویان اشاره کرد که بعد مدت ها هنوز پیدا نشده است. علاوه بر این می توان گفت نداشتن سرویس های بهداشتی مجزا برای آقایان وبانوان از مسائلی است که باید پرسید آیا مسئولان این دانشگاه از وجود این معضل خجالت نمی کشند؟!
در زمینه این مشکلات، دانشجویان این دانشگاه از مسئولان شهرستان نیز مطالبه کرده اند، اما هنوز پاسخی دریافت نکرده اند. 

,
,

دانشگاه آزاد اسلامی

, دانشگاه آزاد اسلامی, دانشگاه آزاد اسلامی,

وضعیت دانشگاه آزاد از پیام نور به مراتب بهتر است. این دانشگاه که دارای 500 دانشجو است در بیرون از شهر قرار دارد و با توجه به نبود حفاظت فیزیکی و تامین مسئله ایاب و ذهاب زمینه مشکلاتی را از جمله برای خانم ها فراهم کرده است . 
این دانشگاه نیز از وجود رئیس در دانشگاه بی بهره است و ریاست دانشگاه صرفا در هفته، یک یا دو روز به دانشگاه سر می زنند . 

,
,

, ,

آموزشکده فنی پسران جاجرم 

, آموزشکده فنی پسران جاجرم , آموزشکده فنی پسران جاجرم ,

ین دانشگاه که از مشکلات دو دانشگاه دیگر مبرا است، وضعیت مناسب تری را در بین دانشگاه های این شهر داراست . 
اما دغدغه ی حدود 500 دانشجوی این دانشگاه هم اکنون عدم تکمیل خوابگاه است که حدود پنجاه درصد آن ساخته شده است، اما با وجود تغییر چندین پیمانکار هنوز پروژه ساخت به اتمام نرسیده است . 

,
,

درپایان باید گفت دوری از مرکز یک شهرستان دلیل غفلت مسئولان نسبت به آن شهر نیست. توقع می رود مسئولان مربوطه به این موارد و دیگر مشکلات رسیدگی کنند تا دانشجویان بتوانند راحت تر به مسائل علمی خود رسیدگی کنند .

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه