اخبار داغ

کارشناس مذهبی پاکدشت:

قرآن بزرگترین شعار و کتاب آسمانی ماست

قرآن بزرگترین شعار و کتاب آسمانی ماست
چندی پیش خبری از رونمایی یک کشتی مطلا منقش به آیات قرآنی در رسانه‌ها پخش شد که عده‌ای به اصطلاح روشن‌فکر شروع به نقد این اثر هنری کرده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از ارم خبر ؛ در این نقد که به صورت مغرضانه تشابهی بین روحانیت معزز و علمای وهابی عربستانی تصویرسازی شده و هدف از این کار برای همه بسیار روشن است ولی ما به این موضوع نمی پردازیم  اما ذکر خاطره ای از ساخت و انتقال ضریح جدید امام حسین علیه السلام دراینجا لازم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ارم خبر ؛ , ارم خبر,

نصرت الله لطفی مسئول انتقال ضریح مطهر حضرت اباعبدالله الحسین به کربلا در مصاحبه‌ایبیان داشت: تمام طلاهای ضریح هدیه مردم است، بانوی محترمی که اندوخته یک ساله از دسترنج دوخت گونی به مبلغ ۴۶ هزار و ۴۰۰ تومان بود را به هیئت امنا تحویل داد و از آنها پرسید: "امام حسین علیه السلام این هدیه ناقابل را از من قبول می کنند"، وی در ادامه گفت: مردمی از قشر ضعیف بسیار در ساخت این ضریج کمک کردند.

,

شایان ذکر است کشتی قرآنی مطلا  توسط جناب آقای موسویان صرفاً برای ابراز ارادت به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین علیه‌السلام با طراحی و هزینه شخصی تولید شده است.

,

در همین راستا طی تماس تلفنی با حجت‌الاسلام رحیمی عنوان شد: قرآن بزرگ‌ترین شعار و  کتاب آسمانی ماست در رابطه با حفظ قرآن هر کاری کنیم صحیح است چون فرمایش خداوند متعال است و اگر به قرآن اهانت شود یقیناً به خداوند متعال آن شده است در نتیجه تنظیم شعائر الهی به همه واجب است

,

مسئول دفتر امام جمعه پاکدشت درباره چگونگی مرد م در هزینه کردن اموالشان اظهار داشت:بنا بر مسئله فقهی "الناس مسلطون علی اموالهم"، مردم به اموال خود مسلط هستند و حق دارند اموال خود را هر طور که می‌خواهند خرج کنند علاوه بر این  عقل نیز در اینجا مهم است و می‌توان فرق بین اهمیت میکروفن مسجدالحرام با آیات قرآن را تشخیص داد.

, ", ",

 وی در خصوص تشبیه سازی علمای اهل تشیع با علمای وهابیت عربستانی تصریح کرد:هرگز این علما باهم قابل قیاس نیستند این رفتار یک عمل خبیثانه است.

,

همچنین حجت‌الاسلام حسین اردستانی با تأکید بر احترام به مال  آبروی مردم گفت: هرکس هر طوری که می‌خواهند مال خود را هزینه می‌کنند این کار خلاف شرع نبوده و کسی نمی‌تواند نظر خود را به دیگری تحمیل کند همان طور که این هنرمند خود تصمیم به این موضوع داشته است.

,

رئیس اداره تبلیغات اسلامی پاکدشت درباره نحوه تولید این آثار هنری عنوان کرد: ساخت این اثر هنری قطعاً مدت زیادی را به خود اختصاص داده است و منطقی نیست کاری که در این بازه زمانی اتفاق افتاده است به یک باره تغییر رویه دهد، نقدهایی که به این هنرمند شده است کاملاً بی‌مورد است.  

,

حسین اردستانی در پایان گفت: همان طور که در این نقدها با تشبیه سازی علما تشیع با علمای وهابی عربستانی سعی در تحقیر علمای شیعه دارند از این رو کسی که مغرضانه این عمل را انجام می‌دهد پس نقد او نیز در جهت تخریب است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه