اخبار داغ

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی:

چله نمایش ما تئاتر مردمی را احیا می‌کند

چله نمایش ما تئاتر مردمی را احیا می‌کند
میثم مرادی گفت: امسال در حوزه هنری خراسان رضوی با همکاری معاونت فرهنگی سپاه امام رضا(ع) به عنوان مشارکت‌کننده اصلی این فراخوان، سنت حسنه تئاتر مردمی را در دوران انقلاب اسلامی به نحوی بازخوانی می‌کنیم تا مجدداً گروه‌های هنری آماتور در کنار با سابقه‌های تئاتر بتوانند در این ایام فعالیت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  میثم مرادی روز گذشته در نشست خبری «چله نمایش ما» در محل حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در ایام پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اجراهای تئاتر در مساجد با هدف انتقال پیام فرهنگی بود، افزود: هنر نمایش در استان خراسان رضوی از  تاریخ ارزشمندی برخوردار است و گروه‌های مختلف هنری در تئاتر فعال بودند، فعالیت‌های مسجد "مالک اشتر" در ذهن‌های ما باقی مانده است، از این دست فعالیت‌ها توسط فعالان و گروه‌های خودجوش مردمی انجام می‌گرفت.
مرادی اضافه کرد: متاسفانه به دلایل مختلف، شاید سلائق نامناسب مدیران در حوزه فرهنگ سبب شد بعد از جنگ تحمیلی این فعالیت‌ها کمرنگ شود و فرصت‌ برای رشد گروه‌ها ایجاد نشد.
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امسال در حوزه هنری خراسان رضوی با همکاری معاونت فرهنگی سپاه امام رضا(ع) به عنوان مشارکت‌کننده اصلی این فراخوان، سنت حسنه تئاتر مردمی را در دوران انقلاب اسلامی به نحوی بازخوانی می‌کنیم تا مجدداً گروه‌های هنری آماتور در کنار با سابقه‌های تئاتر بتوانند در این ایام فعالیت کنند.
مرادی با اشاره به اینکه استعدادهای خوبی در شهر مشهد وجود دارد و فرصت‌ها نیز متنوع است، افزود: تلاش خواهیم کرد در این مدت 40 روز با دعوت از اساتید متخصص، شرایطی را رقم بزنیم تا سنت تئاتر مردمی را بازخوانی کنیم و در این چهل روز اجرای نمایش در مساجد، محلات و مدارس به دنیال احیای تئاتر مردمی هستیم.
وی در ادامه گفت: امیدواریم با پیشینه‌ای که در‌ نمایش استان داریم و با مشارکت گروه‌های علاقه‌مند دوباره پیوندی بین نسل جوان و نسل گذشته شکل بگیرد و یک حرکت جریان‌ساز شکل بگیرد.
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در طول این 40 روز، بالغ بر 300 اجرا در مساجد، مدارس و محلات نقاط مختلف مشهد داشته باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه