اخبار داغ

در کمیسیون حمل ونقل و ترانزیت اتاق بازرگانی مطرح شد؛

چالش افزایش مالیات و تداوم رکود بنگاه‌های اقتصادی

چالش افزایش مالیات و تداوم رکود بنگاه‌های اقتصادی
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترانزیت اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: در شرایطی که رکود، گریبان بنگاه‌های اقتصادی را گرفته است، افزایش مالیات و عدم توجه به درخواست‌های بخش خصوصی برای اعمال بعضی معافیت‎ها، این حوزه را با چالشی جدی مواجه کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صنعت8، در هفتمین جلسه کمیسیون حمل‌ونقل و ترانزیت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی احمد زمانیان یزدی با اشاره به تعاملات صورت گرفته و وعده‌های عمل نشده برای معافیت شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی اظهار کرد: در این مورد با جدیت از سال گذشته پیگیری شده است و در جلسه‌ای با حضور علی طیب‌نیا، وزیر دولت وقت قرار شد تا نامه‌ای به مدیرکل وقت امور مالیاتی استان نوشته و معافیت شرکت‌های حمل‌ونقل بین المللی اعلام شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صنعت8,

 

,

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی افزود: در خرداد ماه سال جاری نیز این موضوع در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با حضور استاندار به تصویب رسید و حتی در استان‌های دیگر به استناد این مصوبه شرکت‌های حمل‌ونقل از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند ولی متاسفانه همچنان در این استان، ماموران امور مالیاتی هنوز این مسئله را نپذیرفته‌اند.

,

 

,

وی اذعان کرد: در چنین شرایطی شاهد افزایش دریافت مالیات هستیم، آن هم در حالی که رکود گریبان بنگاه‌های اقتصادی را گرفته است، تشدید این چنین فشارهایی چالش‌زا خواهد بود.

,

 

,

در ادامه این نشست، تریبون در اختیار فعالان اقتصادی استان قرار گرفت و هر کدام در خصوص دغدغه‌های خود پیرامون موضوع نشست به بحث و گفتگو پرداختند.

,

 

,

مهدی هژبر الساداتی، عضو کمیسیون حمل ونقل و ترانزیت اتاق بازرگانی عنوان کرد: در بخش ترانزیت میزان جابه‌جایی مالی بسیار بالاست؛ اما معیاری برای درآمد بالا محاسبه نمی‌شود، زیرا تنها بخش مشخصی از این درآمدها به کمیسیون شرکت‌های حمل و نقل مربوط می‌شود و این مسلئه نباید نادیده گرفته شود و برخوردهای شخصی ممیزان برای فعالان این حوزه مشکلات متعددی رقم زده است که باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

,

 

,

در ادامه، عطامراد سالاری نیا نیز از عدم آشنایی ماموران مالیاتی با کم و کیف فعالیت‌ها در حوزه حمل ونقل بین المللی و به تبع، نوع حسابرسی آن سخن به میان آورد.

,

 

,

ارتشی دار به نمایندگی از سازمان امور مالیاتی، بیان کرد: شاید عدم شناخت وجود داشته باشد؛ اما برای آگاهی بیشتر ماموران امور مالیاتی از ترانزیت خارجی و نوع فعالیت آن مقرر شد تا در جلسه‌ای دیگر به طور اختصاصی این موضوع بررسی شود و استنباط‌ها از قانون نسبت به حمل نقل بین‌المللی بررسی و تشریح شود.

,

 

,

در خاتمه جلسه نیز محمودیان مقدم، رئیس امور حسابرسی مالیاتی خراسان رضوی یادآور شد: باید سعی کنیم در چهارچوب برگزاری جلساتی به زبان مشترکی با هم برسیم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه