اخبار داغ

نقد و نظر؛

خط و نشان استاندار بر رفع ام‌ الامراض استان اصفهان/آیا انقلابی در سیستم بروکراسی اصفهان رخ خواهد داد؟

خط و نشان استاندار بر رفع ام‌ الامراض استان اصفهان/آیا انقلابی در سیستم بروکراسی اصفهان رخ خواهد داد؟
بروکراسی سنگین و زائد اداری موجب سرگردانی، دلسردی یا افزایش مدت انتظار فرد متقاضی برای دستیابی به خواسته‌اش می‌شود، مشکلی که استاندار اصفهان از آن با عنوان ام الامراض مشکلات استان یاد کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازندای اصفهان؛ بروکراسی را شاید بتوان با عنوان کاغذپرانی اداری یا روند پیگیری‌های اداری شناخت، مسئله‌ای که اگر دقت لازم در نوع خدمت‌رسانی به مخاطب که می‌تواند عموم مردم، سرمایه‌گذاران، فعالان بازار کار یا… نباشد قطعاً موجب سرگردانی، دلسردی یا افزایش مدت انتظار فرد متقاضی برای دستیابی به خواسته‌اش می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای اصفهان,

از ۱۱ آبان سال جاری تا به امروز نزدیک به هشتاد روز از نشستن استاندار جدید اصفهان بر مسند این کرسی گذشته است اما مسئله و یکی از کلیدواژه‌هایی که در این مدت محسن مهرعلیزاده بارها و بارها در جلسات با مدیران دستگاه و نهادها به آن تأکید داشته بحث بروکراسی اداری بوده است.

,

وی پنجشنبه هفتم دی‌ماه در مجمع نمایندگان استان اصفهان که در استانداری اصفهان برگزار شد، می‌گوید: باید با از بین بردن بروکراسی اداری زمینه حضور و مشارکت بخش خصوصی در طرح‌ها و پروژه‌های استان اصفهان را فراهم کنیم و اجازه ندهیم بروکراسی سنگین اداری مانع جذب و موجب فرار سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در این استان شود.

,

این تأکید استاندار، ایرنا خبرگزاری رسمی دولت را به آن وا‌می‌دارد تا در گزارش خود که از این نشست ارائه می‌دهد اشاره کند که این کلیدواژه استاندار در وجود «بروکراسی سنگین در اصفهان» برای دهمین بار متوالی است که اشاره‌شده است. (+) و در این نشست مهرعلیزاده بروکراسی سنگین را مانع اجرای بسیاری از پروژه‌های مهم عمرانی در استان دانسته و این مسئله را از مهم‌ترین مشکلات استان عنوان کرده است.

, +,

, ,

حتی استاندار اصفهان در نشست با فعالان اقتصادی و کارآفرینان شهرستان کاشان (+) مسئله‌ی بروکراسی را ام‌ الامراض استان اصفهان خوانده و می‌افزاید: همچنان بوروکراسی زائد اداری، به‌عنوان ام الامراض مشکلات استان مطرح است و برخی مدیران و مسئولان با ابزار قانون جلوی رشد سرمایه‌گذاری را می‌گیرند، درحالی‌که قانون برای تسریع در امور و نه برای سختگیری وضع‌شده است.

, +,

مهرعلیزاده در این زمینه تصریح دارد: از این پس مدیریت استان با هر مسئولی که خواسته یا ناخواسته مانع پیشرفت در سرمایه‌گذاری شود، برخورد خواهد کرد و به‌هیچ‌وجه کوتاه نخواهد آمد و در مقابل هرجا که لازم باشد، اختیارات خود را نیز تفویض خواهد کرد.

,

وی در ادامه همین نشست با تأکید بر اینکه باید از سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری حمایت شود، گفته است: من به‌عنوان مدیریت ارشد استان حتی از یک نفر که جلوی پیشرفت کارها را می‌گیرند نخواهم گذشت و به‌شدت با آن‌ها برخورد می‌کنم و باید مدیران شهرستان‌ها نیز این موضوع را بدانند و در شهرستان‌ها این روحیه را تغییر دهند.

,

هیچ مجوزی نباید بیشتر از ۱۵ روز طول بکشد/روی مسئله فرهنگ‌سازی تأکید دارم

, هیچ مجوزی نباید بیشتر از ۱۵ روز طول بکشد/روی مسئله فرهنگ‌سازی تأکید دارم, هیچ مجوزی نباید بیشتر از ۱۵ روز طول بکشد/روی مسئله فرهنگ‌سازی تأکید دارم,

محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان همچنین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ندای اصفهان، در رابطه با تأکیدات خود برای کاهش بروکراسی‌ای که خود معتقد به سنگینی آن در اصفهان هست، اظهار کرد: استانداری اصفهان برای پیگیری این مسئله در ابعاد مختلف ورود داشته است.

, ندای اصفهان, ندای اصفهان,

وی با بیان اینکه یکی از ابعادی که در حال حاضر پیگیر آن هستیم مسئله مجوزها و سرمایه‌گذاری در استان است، گفت: خوشبختانه در حال انجام طراحی پنجره واحدی برای این منظور هستیم و به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید که این پنجره واحد جایگزین روند مهلت ۱۵ روزه برای اخذ مجوزها خواهد شد.

,

مهرعلیزاده تأکید کرد: در حال حاضر معاونان بنده و ادارات ذی‌ربطشان در حال کنترل هستند که هیچ مجوزی نباید بیشتر از ۱۵ روز طول بکشد؛ ولی اگر همین مدت‌زمانی که اعلام‌شده را بخواهیم قبول بکنیم به‌طور مثال اگر برای ۱۰ مجوز ۱۵ روز بخواهد زمان صرف شود ۱۵۰ روز به طول می‌انجامد که به نظر زیاد است، بنابراین مکانیسمی طراحی شده تا بر اساس آن مکانیسم مجوزها همه در یک مدت خیلی خیلی کوتاه به صورت یکجا صادر شود.

,

استاندار اصفهان با بیان اینکه تأکید بیشتر روی فرهنگ‌سازی در این زمینه داشته‌ام، گفت: منتها به نظرم بیشتر از اینکه روی حالت فیزیکی این مسئله کار شود روی مسئله فرهنگ‌سازی در این زمینه تأکید دارم و از مدیران نیز خواسته‌ام به‌جای اینکه گفته شود کارها را انجام داده‌ایم و نامه به تهران نوشته‌ایم نباشد.

,

وی ادامه داد: نامه را می‌نویسند یا در مدت یک تا دو هفته جواب می‌گیرند یا پس از آن خود مدیر باید برود بنشیند پشت درب دفتر خود آقای وزیر و تا مسئله را حل نکرده برنگردد.

,

مهرعلیزاده تصریح کرد: باید این کار تبدیل به یک فرهنگ بشود که ما کار را نمی‌کنیم برای اینکه کاری شده باشد بلکه کار را انجام می‌دهیم که به نتیجه نهایی برسد اگر این مسئله در ذهن مدیرانمان عوض شود به نظر بنده یک انقلابی در سیستم اداری اصفهان انجام خواهد شد.

,

گفتنی است استاندار اصفهان از ابتدای فعالیت خود در این استان تا هفتم دی‌ماه ۹۶ در نشست با مدیرکل امور استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در دیدار معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین نخستین جلسه کمیسیون ماده پنج و دیدارهای خود با فعالان اقتصادی کاشان، مجمع نمایندگان استان اصفهان، اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان، دانشجویان دانشگاه اصفهان، فعالان اقتصادی کاشان همچنین در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، شورای اداری شهرستان‌های نجف‌آباد و کاشان بر از بین بردن بروکراسی اداری در این استان تأکید کرده بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه