اخبار داغ

مدیر آموزش‌وپرورش خلیل‌آباد:

برخی در حوزه مواد مخدر به دنبال منافع اقتصادی و سیاسی خود هستند

برخی در حوزه مواد مخدر به دنبال منافع اقتصادی و سیاسی خود هستند
مدیر آموزش و پرورش خلیل آباد گفت: برخی در حوزه مواد مخدر به دنبال منافع اقتصادی و سیاسی خود و گرفتن هویت جوانان این مرز و بوم هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، حسن صداقتی عصر امروز در ستاد فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خلیل آباد که در دفتر فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: در راستای تکالیف سازمانی و مصوبات ستاد فرعی مبارزه با مواد مخدر اقدامات خوبی در سطح مدارس انجام گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

 

,

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: پایش دانش آموزی و خانواده به صورت کامل انجام شده است و کلاس های آموزشی در راستای آگاهی بخشی به جامعه هدف در سه ماهه اول سال تحصیلی برگزار شده است.

,

 

,

مدیر آموزش و پرورش خلیل آباد با بیان اینکه دی ماه به جهت برگزاری امتحانات کلاس آموزشی و اگاهی بخشی برگزار نشد، تصریح کرد: از بهمن و اسفند برنامه طرح درس ملی پیشگیری با همکاری سه دستگاه آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و قوه قضائیه نیز با محورهای مشخص برگزار خواهد شد.

,

 

,

وی در ادامه اذعان کرد: طرح ملی پیشگیری نیز وارد فاز اجرایی می شود و میزان مشارکت خانواده های آموزش و پرورش، دانش آموزان و اولیاء نیز در آن مشخص شده است.

,

 

,

صداقتی با بیان اینکه طرح های مختلفی نیز در زمینه مبارزه با مواد مخدر در مدارس سطح شهرستان برگزار می شود، عنوان کرد: برخی در حوزه مواد مخدر نیز به دنبال منافع اقتصادی و سیاسی خود و گرفتن هویت جوانان این مرز و بوم هستند فراوانی انواع مواد مخدر نیز نشان از گستردگی تلاش ها در این حوزه مبارزه با مواد مخدر است.

,

 

,

وی با تاکید بر اینکه چاره ای جز آگاهی بخشی به خانواده ها و جوانان نداریم و اگر برخی مسائل از ما پیشی می گیرد به جهت تعدد هجمه ها است، تشریح کرد: آمادگی داریم در هر حوزه های که نیاز است متناسب با میزان هجمه ها ورود پیدا کنیم.

,

 

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مواد مخدر ام الجرائم و ام الفساد نیز محسوب می شود، بیان کرد: در خانواده های که پدر و مادر معتاد وجود دارد و از هم گستسگی پیدا کرده اند نارسایی های زیادی در دانش آموزان آن خانواده به وجود می آید و ریشه آن نیز همین اعتیاد به مواد مخدر است.

,

 

,

وی همچنین در ادامه تاکید کرد: هر چه میزان در جهت کاهش آسیب های اجتماعی نیز تلاش شود باز جای کار وجود دارد.

,

 

,  ,

جهل به مصرف مواد مخدر عامل ناپسندی است که در جامعه رواج دارد

, جهل به مصرف مواد مخدر عامل ناپسندی است که در جامعه رواج دارد,

 

,

علی شمسایی همچنین در این مراسم با بیان اینکه بهترین کمکی که می توانیم به لحاظ تعدد مواد مخدر، به مردم داشته باشیم فرهنگ سازی است، اظهار کرد: امروزه مواد مخدر به شکل های مختلف و خوراکی های مختلف و... در دسترس قرار گرفته است و بسیاری مردم نیز از وجود این مواد بی اطلاع هستند.

,

 

,

وی همچنین در ادامه ابراز کرد: مقابله با مواد مخدر، به تنهایی کار ساز نیست بلکه باید در زمینه فرهنگ سازی و برگزاری کلاس های آموزشی نیز حرکت کنیم.

,

 

,

شهردار کندر با اشاره به اینکه جهل به مصرف مواد مخدر نیز یکی از عوامل بسیار ناپسند است که متاسفانه در جامعه رواج پیدا کرده است، تاکید کرد: برگزاری کارگاه ها و کلاس های آموزشی در خصوص مبارزه با مواد مخدر نیز بسیار حائز اهمیت است.

,

 

,

اعطای تسهیلات اشتغال به افرادی که در حال ترک اعتیاد هستند باید آسان شود

, اعطای تسهیلات اشتغال به افرادی که در حال ترک اعتیاد هستند باید آسان شود,

 

,

محمدرضا حسین پور در این مراسم اظهار داشت: برنامه فرهنگی بسیار خوبی برای جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی (ره) نظیر دختران در آستانه ازدواج، بازماندگان از تحصیل، زنان سرپرست خانوار، دانش آموزان و دانشجویان و مجریان طرح اشتغال در راستای مبارزه با مواد مخدر طرح ریزی شده است.

,

 

,

وی همچنین در ادامه با بیان اینکه متاسفانه نحوه برخورد با یک فردی که اعتیاد را ترک کرده، مناسب نیست، تصریح کرد: برخی از جامعه هدف کمیته امداد که از دام اعتیاد رهایی پیدا کرده اند و به دنبال تسهیلات اشتغال هستند با مشکلات مواجعه می شوند.

,

 

,

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) خلیل آباد همچنین اذعان کرد: طرح برکت آفتاب نیز در برخی از سرپرستان خانواده در دام اعتیاد گرفتار بودند اجرا شد و به خوبی باعث رهایی این خانواده از دام اعتیاد شد و از هم گسیستگی این خانواده ها رفع شد.

,

 

,

وی با تاکید بر اینکه اعطای تسهیلات به افرادی که در مراحل ترک اعیتاد قرار دارند باید تسهیل شود، عنوان کرد: اشتغال پنل خورشیدی و طرح برکت آفتاب نیز در سال جاری توسط بهزیستی و کمیته امداد با قدرت بیشتری اجرا خواهد شد و 80 سهمیه پنل خورشیدی توسط کمیته امداد خلیل آباد گرفته شده است.

,

 

,  ,

پایان نامه های دانشجویی باید به سمت شناسایی واقعیت های مواد مخدر شهرستان سوق داده شود

, پایان نامه های دانشجویی باید به سمت شناسایی واقعیت های مواد مخدر شهرستان سوق داده شود,

 

,

محمد قربانی همچنین در این مراسم تشریح کرد: مواد مخدر در حوزه های مختلف نیز فراگیر شده است که باید با تلاش بیشتری در حوزه آگاهی بخشی جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان اقدام شود.

,

 

,

وی با بیان اینکه هر سازمان و نهادی به فراخور مواجه خود با مواد مخدر، نیز راهکارهایی ارائه می دهند، تاکید کرد: در هر حوزه و قشری نیز راه حل خاص خود را می طلبد.

,

 

,

بخشدار ششطراز با تاکید بر اینکه دم دست ترین راهکار نیز برگزاری کلاس های آموزشی در سطح شهر و روستا است، بیان کرد: باید به دنبال راه حل های جدید، کاربردی و موثرتری باشیم که جامعه هدف را پوشش دهد.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه نباید از واقعیت های جامعه در خصوص مبارزه با مواد مخدر غافل باشیم، ابراز کرد: اگر به دنبال پیدا کردن مشکل هستیم باید نشست هایی با هیئت علمی دانشگاه های مرتبط با این حوزه در شهرهای اطراف برگزار شود و از آنها در این زمینه استفاده کنیم.

,

 

,

این مقام مسئول همچنین در ادامه گفت: باید از این هیئت علمی دانشگاه ها بخواهیم که به دنبال سوق دادن موضوع پایان نامه های دانشجویی به سمت حوزه مواد مخدر در شهرستان خلیل آباد باشند تا از دل این پایان نامه ها راهکار و واقعیت ماجرا پیدا شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه