اخبار داغ

۲۳ حراجی برگزار شد

حراج سکه پا به پای گرانی دلار و طلا

حراج سکه پا به پای گرانی دلار و طلا
احتمال کارشکنی برخی دلالان در بازار برای گران ماندن قیمت سکه در کنار گران شدن نرخ دلار و طلا در حالی در جریان برگزاری حراج سکه در مدت اخیر مطرح بود که اکنون مدیرعامل بانک کارگشایی می‌گوید ادامه روند روبه رشد قیمت دلار و همچنین هر اونس طلا در بازار جهانی شرایطی ایجاد کرده که دیگر کسی به طور خاص در گرانی سکه مقصر نیست و دلار و طلا عوامل اصلی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حدود دو ماه از آغاز حراجی سکه با دستور بانک مرکزی و از کانال بانک کارگشایی گذشته و امروز -شنبه- بیست و سومین حراج برگزار شد. در زمان شروع حراج قیمت سکه حدود یک میلیون و ۴۷۰ هزار تومان بود و حبابی بیش از ۲۰۰ هزار تومان داشت. این در حالی است که اکنون با وجود برگزاری حراج‌های فراوان سکه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار فروش می‌رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

توضیحات مدیرعامل بانک کارگشایی در رابطه با جریان افزایش قیمت سکه با این اعلام همراه است که اگر حراج برگزار نمی‌شد، به طور حتم اکنون قیمت سکه از نرخ‌های موجود بالاتر می‌رفت. اکنون حباب سکه به کمتر از ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

,

سلیمانی، با اشاره به اینکه گران شدن دلار و همچنین طلای جهانی به عنوان دو عامل اصلی تعیین کننده در قیمت سکه موجب شده تا ارزانی اتفاق نیفتد، گفت: زمانی که حراج سکه را آغاز کردیم، هر اونس طلا حدود ۱۲۴۵ دلار و هر دلار ۳۹۰۰ تومان بود ولی اکنون هر اونس تا ۱۰۰ تومان گران‌تر و به ۱۳۵۰ تومان رسیده و هر دلار هم تا ۴۵۰۰ تومان پیش رفته است، در این شرایط سکه اکنون حدود یک میلیون و ۵۰۵ هزار تومان است که فاصله آن با قیمت‌های قبلی به تناسب گرانی طلا و دلار می‌تواند منطقی باشد.

,

به گفته وی اینکه اکنون قیمت سکه با وجود افزایش‌هایی که در دلار و طلا وجود داشته بیش از این گران نشده را باید در بر گزاری حراجی‌ها جست‌وجو کرد. به هر صورت گرچه در ابتدای امر اغلب سکه‌ها خریداری و نگهداری می‌شد اما اکنون مدتی است که خریداران در حراجی، سکه‌های خود را در بازار عرضه می‌کنند.

,

حتی شاهدیم تا چندی پیش سکه‌فروشان و طلافروش‌ها اغلب قیمت فروش در تابلوهای خود نداشتند و تنها قیمت خرید وجود داشت، اما اکنون سکه برای فروش در ویترین‌ها وجود دارد که خود در ادامه می‌تواند تا حدی موجب تعدیل قیمت‌ها شود.

,

سلیمانی همچنین گفته است که حراجی سکه فعلا پایانی ندارد و تا زمان تعدیل قیمت‌ها و دستور بانک مرکزی برای توقف ادامه خواهد داشت.

,

حراج سکه در روزهای زوج و از ساعت ۱۴ در بانک کارگشایی شروع می شود. قیمت‌های پایه از سوی بانک مرکزی تعیین شده و بسته های ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ تایی سکه‌های نیم و تمام بهار آزادی با قیمت نهایی به فروش می‌رود، البته ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز بر آن اضافه خواهد شد. در روزهای ابتدایی حراج، استقبال به طور گسترده‌ و از هیجان بالایی برخوردار بود ولی در ادامه به تدریج آرام‌تر شد و خریدها منطقی‌تر شد چراکه قبلا در برخی روزها قیمت نهایی خرید حتی از نرخ موجود در بازار هم بیشتر بود.

,

ایسنا

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه