اخبار داغ

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه بجنورد:

دانشجو نباید توان خودش رادست کم بگیرد

دانشجو نباید توان خودش رادست کم بگیرد
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه بجنورد گفت: اگر دانشجویان ما نگاه دوربینانه داشته باشند می توانند راهی برای تزریق امید پیدا کنند. مسئولان ما بسترها را برای رفع مسائل دانشجویان فراهم نکرده اند و نمره خوبی نمی گیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دانشجویان بیدار ، حجت الاسلام طیبی نسب ، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه بجنورد ، در گفتگو با خبرنگار ما  گفت : برای بی انگیزه بودن دانشجویان می توان به عوامل متعددی اشاره کرد. به عنوان مثال استاد می تواند یک عامل باشد .استاد می تواند به دانشجویان تزریق امید کند. هرچند دانشجو اگر به وضعیت امروز نگاهی بیندازد ، خیلی امیدوار نمی شود اما آینده ی تاریکی نیز وجود ندارد . نبایدهمه چیز را سیاه دید . از طرفی انسان باید از خود تحرک نشان دهد . خداوند نیز فرموده از شما حرکت و از من برکت . انسان اگر تلاشش را انجام دهد نباید ناامید شود و فرد متحرک ناامید نخواهد شد . 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دانشجویان بیدار ، , دانشجویان بیدار, حجت الاسلام طیبی نسب ، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه بجنورد ، در گفتگو با خبرنگار ما  گفت : برای بی انگیزه بودن دانشجویان می توان به عوامل متعددی اشاره کرد. به عنوان مثال استاد می تواند یک عامل باشد .استاد می تواند به دانشجویان تزریق امید کند. هرچند دانشجو اگر به وضعیت امروز نگاهی بیندازد ، خیلی امیدوار نمی شود اما آینده ی تاریکی نیز وجود ندارد . نبایدهمه چیز را سیاه دید . از طرفی انسان باید از خود تحرک نشان دهد . خداوند نیز فرموده از شما حرکت و از من برکت . انسان اگر تلاشش را انجام دهد نباید ناامید شود و فرد متحرک ناامید نخواهد شد . ,

وی افزود : اگر دانشجویان ما نگاه دوربینانه داشته باشند میتوانند راهی برای تزریق امید پیدا کنند . دانشجو باید به اندازه توان خود تلاش کند از طرفی به آینده نیز امیدوار باشد .

,

وی ادامه داد : البته مسئولان نیز رسالتی دارند که در جای خود قرار دارد . اما دانشجو نباید توان و انرژی خودش رادست کم بگیرد . درست است که عوامل بیرونی در سرنوشت ما موثر هستند اما عامل اصلی خود انسان است . خیلی از افراد هم هستند که نشان دادند می شود باتلاش آینده ناامیدانه را تغییر دهند . 

,

حجت الاسلام طیبی نسب درخصوص عدم ارتباط شغل با تحصیلات افراد گفت : باید یک سئوال اساسی مطرح شود و آن اینکه آیا باید لزوما ارتباطی باشد؟ و میزان این ارتباط باید به چه میزان باشد؟ البته باید ارتباط اولیه باشد. منطقی است که انسان انرژی اش را جایی صرف کند که بتواند از آن برداشت نیز کند .منتها اگر علاقه و استعدادمان در مسیر تحصیلمان قرار نگرفت ، خب چه اشکالی دارد شغل با تحصیلات بی ارتباط باشد؟ 

,

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و خواسته های ایشان در بجنورد از مسئولان در حوزه اقتصادی گفت : از آن موقع حدود شش سال گذشته اما فکر نمی کنم مسئولان بتوانند کارنامه قابل قبولی ارائه دهند. در حوزه گردشگری ظرفیت بالایی داریم که استفاده ای نمی شود ، در بحث کشاورزی نیز همین طور. در استان تنوع محصول زیادی داریم اما اثر آن را در استان نمی بینیم.

,

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه بجنورد تاکید کرد: برای حل مشکل بی انگیزگی دانشجویان استان دانشجویان ، اساتید و مسئولان باید هرکدام اقداماتی را انجام دهند . اساتید باید حداقل خودشان را به عنوان یک عضو هیئت علمی که به درجه ای از موفقیت رسیده اند به دانشجویان معرفی کنند. 
دانشجویان نیز باید فکر کنند دربیابانی هستند که کسی قرار نیست به کمکشان بیاید و از توانمندی خود استفاده کنند . ما همیشه نباید توقع داشته باشیم دیگری بیاید و برایمان شغل  بسازد . البته مسئولان نیز وظیفه ای دارند منتها دانشجو چرا نباید در دوران تحصیل خود کار نیمه وقتی برای کسب مهارتی داشته باشد؟ 
اما وظایف مسئولان قابل شمارش نیست . مسئولان ما بسترها را برای رفع نیازهای دانشجویان فراهم نکرده اند و نمره خوبی نمی گیرند.

,
,
,

وی در پایان گفت : قطعا روحیه ای که هشت سال جنگ را اداره کرد و درزمینه هسته ای و موشکی این پیشرفت رارقم زد قطعا می تواند در اقتصاد نیزوارد شود و مشکلات را حل کند .ما توان تغییر شرایط را داریم اما نیاز به قاسم سلیمانی ها در حوزه اقتصاد داریم .

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه