اخبار داغ

موج سواری رسانه های معاند بر روی یک خبر دروغ

موج سواری رسانه های معاند بر روی یک خبر دروغ
رسانه های معاند و برخی از رسانه های داخلی به خصوص در فضای مجازی یک خبر دورغ را دستمایه انتقادهای گسترده خود قرار دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، فرقی نمی کند ایران باشد یا هر کشور دیگری، حراجی باشد یا این که فردی خود یک اثر هنری خلق کرده باشد یا قصد فروشش را داشته باشد، در هر صورت چون شخصی است می تواند هر قیمتی بر روی آن بگذارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

البته همین انتخاب برای خریدار نیز وجود دارد و وی نیز می تواند هر مبلغی که دلش خواست را برای خرید آن هزینه کند.

,

درست مشابه همین اتفاق چهارشنبه هفته گذشته رخ داد، رونمایی از «قرآن کشتی مطلا» که با هزینه شخصی یک هنرمند ساخته شده بود اما بر عکس اینجا جنجال آفرین شد.

,

سید علی اصغر موسویان سازنده این اثر هنری هم هرگز فکرش را نمی کرد که اثرش تا به این حد جنجال آفرین باشد.

,

وی که تاکنون 23 اثر هنری خلق کرده بود خودش هم قبول دارد هیچ یک از آثارش به اندازه این اثر سر و صدا به پا نکرد.

,

وی که 26 سال است در زمینه کار کتابت قرآن کریم فعالیت دارد در این باره، گفت: این اثر هنری که با هزینه شخصی ساخته شده در سوم ماه شعبان سالروز میلاد باسعادت حضرت امام حسین(ع)مصادف با 30 فروردین سال 97 به حرم مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) در کربلای معلی اهدا خواهد شد و تنها برای نمایش موقت در موزه حرم حضرت معصومه(س)رونمایی و قرار داده شد.

,

اما این پایان کار نبود به طوری که برخی از رسانه های بومی به خصوص در فضای مجازی در کنار رسانه های معاند از همان انتشار خبر هجمه های شدیدی را علیه تولیت حرم کریمه اهل بیت به راه انداختند، حال این که تنها موزه آستانه میزبان این اثر هنری بود.

,

به هر حال دامنه انتقادات تا جایی پیش رفت که  آستان مقدس حضرت معصومه(س) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که قرآن کشتی مطلا با هزینه شخصی ساخته شده و این آستان حمایت مادی از آن نداشته است.

,

در بخشی از این بیانیه آمده است ؛ با توجه به این که آستانه مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها همواره در تاریخ خود ملجأ و پناه عاشقان اهل‌بیت علیهم السلام بوده است این اثر هنری در تاریخ ۲۷ دی‌ماه جاری در موزه آستانه با حضور جمعی از مردم، خدام و مسئولین آستانه مقدس، معاون استانداری قم و اصحاب رسانه، بازدید شد.

,

در ادامه این بیانیه تصریح شده بود: این اثر، بدون هر گونه حمایت مادی از سوی آستانه مقدس، توسط هنرمند ارجمند جناب آقای موسویان و صرفاً برای ابراز ارادت ایشان به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، با طراحی و هزینه شخصی تولید شده که به درخواست سازنده آن و هماهنگی به‌عمل‌آمده از سوی استانداری قم جهت بازدید عموم مردم برای مدتی کوتاه به موزه آستانه مقدس منتقل گردیده بود و طبق نیت شخصی مالک، این اثر به حرم امام حسین علیه‌السلام اهدا می‌گردد.

,

حال سوال اینجاست که چرا برخی از رسانه های داخلی بدون اطلاع از اصل ماجرا هجمه های شدیدی را به راه انداختند.

,

نکته دوم آثار مخرب و بدی است که انـتشار این گونه اخبار اشتباه در جامعه می گذارد و نیاز است که چاره اندیشی اساسی در این زمینه صورت بگیرد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه