اخبار داغ

مدیر مرکز فرهنگ دیچیتال کویر:

راه اندازی کارگروه کسب و کار دیجیتالی از نیازهای امروز جامعه است/ضرورت ایجاد طرح های سواد رسانه ای در کلیه دستگاه های اجرایی

راه اندازی کارگروه کسب و کار دیجیتالی از نیازهای امروز جامعه است/ضرورت ایجاد طرح های سواد رسانه ای در کلیه دستگاه های اجرایی
مدیر مرکز فرهنگ دیچیتال کویر گفت: یکی از موارد مهم در فضای مجازی "فرصت محوری" است که از تاکیدات مقام معظم رهبری نیر می باشد و همچنین از مسئولین درخواست می نماییم که کارگروه کسب و کارهای دیچیتالی در کرمان راه اندازی شود .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آرمان کرمان؛مرتضی کارآموزیان مدیر مرکز فرهنگ دیجیتال کویر در جلسه شورای فرهنگ عمومی  به ارائه گزارشی از چگونگی روند پیدایش، تصویب طرح و افتتاح این مرکز پرداخت و  اظهار داشت: از سال 88 درگیر بودیم تا فضای مجازی مطرح شود در آن زمان ضریب نفوذ  کرمان زیر 20 درصد بود  تا اینکه در اواخر سال ۱۳۹۳ در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمان وضعیت فرهنگی و اجتماعی استان کرمان مورد بررسی قرار گرفت که در آن جلسه فضای مجازی به عنوان یکی از مقوله های مطرح و تاثیرگذار مورد بحث اعضا واقع شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرمان کرمان, آرمان کرمان,

وی گفت: در آن جلسه به نقش شبکه های اجتماعی در حرکت های مردمی و اتفاقات آن تاکید شد که در پی آن مقرر شد دادگستری کرمان و به خصوص معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم به عنوان مسئول پیگیری تهیه طرحی در خصوص اقدام در فضای مجازی با محوریت شبکه های اجتماعی شود.

,

مدیر مرکز فرهنگ دیجیتال کویر افزود : سرانجام این جلسات متعدد کارشناسی تصویب مجتمع فرهنگی دیجیتال کویر با محوریت سواد رسانه به عنوان مجری طرح "آموزش عمومی و تولید محتوای کاربردی در فضای مجازی استان  کرمان با اولویت شبکه های اجتماعی" بود.

,

کارآموزیان بیان داشت: در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمان که در پاییز سال ۹۴ برگزار شد این طرح به تصویب ابتدایی رسید و مقرر شد بعضی ایرادات اعضای شورا در طرح منظور گردد.

,

وی‌عنوان کرد:  دی ماه سال ۹۴ این طرح به شورای فرهنگ عمومی استان کرمان ارجاع و پس از مطرح شدن در شورا به تصویب اعضا رسید.

,

مشکل ضریب نفوذ تکنولوژی و فن آوریها در استان کرمان

, مشکل ضریب نفوذ تکنولوژی و فن آوریها در استان کرمان, مشکل ضریب نفوذ تکنولوژی و فن آوریها در استان کرمان,

این کارشناس فضای مجازی ابراز داشت: متاسفانه در روزهای اول ما با مشکل ضریب نفوذ تکنولوژی و فن آوریها در استان کرمان ربرو بودیم و مهم تر از آن نمی دانستیم ضریب تاثیر آنها چگونه است بر فرض مثال مصاحبه هایی انجام  و گفته می شد فلان درصد طلاق، آسیب های اجتماعی  مربوط به فضای  اجتماعی است ما هنوز شاخص نداشتیم تا ضریب تاثیر را اندازه گیری نماییم.

,

کارآموزیان اذعان داشت: این طرحی که دوسال پیش به شورای فرهنگ عمومی اعلام شد تحت نظارت مرکز ملی فضای مجازی بود که دکتر خوراکیان کمک کردند نزدیک به 12جلسه در تهران و دو جلسه در کرمان تشکیل شد و طرحی که نوشته شده است بدون عیب و نقص است.

,

وی عنوان کرد: دومین مشکل شناسایی ضریب تاثیر فضای مجازی در کرمان بود که در این زمینه  فرم هایی طراحی و در اختیار کسانی که برای کارآموزی یا سخنرانی به مرکز پژوهشکده خواجه نصیر می رفتند  داده شد که خوشبختانه یکسری شهرستانها را به عنوان جامع هدف بدست آوردیم.

,

مدیرمرکز فرهنگ دیجیتال کویر سپس به افتتاحیه  ساختمان مرکز فرهنگی دیجیتال در دیماه سال ۹۴ اشاره کرد و اذعان داشت: این مرکز بعد از مدت ها فعالیت غیررسمی در عرصه فرهنگ استان کرمان توانست  به صورت رسمی مجری طرح " آموزش عمومی و تولید محتوا ی کاربردی در فضای مجازی استان کرمان با اولویت شبکه ای اجتماعی" معرفی گردد.

,

کارآموزیان به خاطر ضبط بیش از ۲۰ برنامه زنده تلویزیونی، ۸۰ برنامه رادیویی و اجرای منظم برنامه کارشناسان مرکز فرهنگ دیجیتال کویر در صدا وسیمای مرکز کرمان همراه با پرسش و پاسخ مخاطبین از مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان تقدیر به عمل آورد.

,

راه اندازی کمیته آینده پژوهی فضای مجازی در استان کرمان

, راه اندازی کمیته آینده پژوهی فضای مجازی در استان کرمان, راه اندازی کمیته آینده پژوهی فضای مجازی در استان کرمان,

وی همچنین به راه اندازی کمیته آینده پژوهی فضای مجازی در استان کرمان با نگاهی براوامر مقام معظم رهبری  اشاره کرد و گفت: آینده پژوهی مبنای تمام فعالیت های راهبردی است و مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود فرمودند فضای مجازی قتلگاهی برای جوانان شده است و وی از اعضای قبلی شورای عالی فضای مجازی که متاسفانه به اندازه انگشتان دستشان جلسه ای تشکیل نداتده بودند.

,

کارآموزیان تصریح کرد: مقام معظم رهبری پیشنهاداتی ارائه نمودند که ما آنها را به همراه برنامه ششم توسعه در قالب برنامه های آینده پژوهی مرکز که اگر در قالب کرمان بررسی شود چه نرم افزارهایی در آینده جایگزین خواهد شد.

,

مدیر مرکز فرهنگ دیجیتال کویر ابراز داشت:  عصری که تغییر مداوم و عدم اطمینان از مهمترین ویژگی های آن است و کسب و کارها هر روز با مسائل جدید و ناشناخته ای از جنس آینده روبرو هستند، چگونه می توان برای آینده برنامه ریزی کرد.

,

کارآموزیان اذعان داشت: از این رو برای شناختن آنچه آینده نامیده می شود، تکنیک های مختلفی بروز کرده اند ، آینده نگری، آینده نگاری و آینده آزمایی.

,

نشست اندیشه ورزی و آینده پژوهی و بررسی ابعاد رسانه از اقدامات انجام شده مرکز دیجیتال کویر

, نشست اندیشه ورزی و آینده پژوهی و بررسی ابعاد رسانه از اقدامات انجام شده مرکز دیجیتال کویر, نشست اندیشه ورزی و آینده پژوهی و بررسی ابعاد رسانه از اقدامات انجام شده مرکز دیجیتال کویر,

کارشناس فضای مجازی ، نشست اندیشه ورزی با اساتید دانشگاه های کرمان، برگزاری نشست آینده پژوهی و بررسی ابعاد رسانه  را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد.

,

وی به برگزاری دوره های آموزشی سواد رسانه  اشاره کرد و بیان داشت: در ادامه دوره های آموزشی مرکز فرهنگ دیجیتال کویر با موضوعات سواد رسانه، سواد فضای مجازی، آسیب ها و تهدیدات اینترنت، تلفن همراه امسال نیز در این دوره ها بامحتوای جدید برای گروه های دانش آموزی و انجمن اولیا و مربیان در مدارس، کارمندان سازمان ها، نهادها، مراکز خصوصی و والدین برگزار شد.

,

کارشناس فضای مجازی اذعان داشت: متاسفانه برخی از دانش آموزان تیز هوش ما به گروه های خون بازی که خودشان در فضای مجازی  راه اندازی کرده اند  و معلمین نمی دانند چگونه دانش آموزان را توجیه کنند تا  ازاین نرم افزار استفاده درست نمایند.

,

وی به کتاب نقشه راه اشاره کرد و گفت : این کتاب نزدیک به سه سال پیش  مجموعه اوامر مقام معظم رهبری جمع آوری شده است.

,

تاکید مقام معظم رهبری بر فرصت محوری در فضای مجازی

, تاکید مقام معظم رهبری بر فرصت محوری در فضای مجازی , تاکید مقام معظم رهبری بر فرصت محوری در فضای مجازی,

کارآموزیان ازکلیه مسئولین و خانواده ها درخواست نمود تا این کتاب را مورد مطالعه قرار دهند ، در سال 72 حضرت آقا به فرصت محوری پرداخته و در این رابطه تاکید داشته اند ، استان کرمان نیاز به توسعه و رشد دارد باید توجه داشت که بسیاری از توریسم ها برای ورود به کرمان از طریق همین فضای مجازی و نرم افزارها وارد کرمان می شوند.

,

مدیرمرکز فرهنگ دیجیتال کویر با بیان اینکه استان کرمان باید از تمامی فرصت های فضای مجازی به درستی  استفاده نماید ،  گفت: متاسفانه برخی از خانه های بوم گردی غیر مجاز در کرمان منجمله هتل جلال یکی از هتل های جهانگردی کرمان است که سه ماه تابستان نزدیک به 200 نفر پذیرش توریست داشته است و فقط از طریق فضای مجازی "فرصت محوری" استفاده کرده است که متاسفانه ما تمامی این فرصت ها از دست می دهیم .

,

کارآموزیان همچنین به برگزاری دوره های آموزشی در زمینه رباتیک، فتوشاپ، سواد رسانه ای، خوشنویسی، خبرنگاری، تشریح، ICDL ، نقاشی، فن بیان و سخنوری، نجوم و اتوکد توسط این مرکز اشاره نمود.

,

وی همایش بازاریابی اینترنتی و برندسازی در صنعت گردشگری ویژه خانه های بوم گردی ، همایش فعالان فضای مجازی، برگزاری دومین جشنواره رسانه ای ابوذر از دیگر عملکردهای این مرکز عنوان کرد.

,

مدیرمرکز فرهنگ دیجیتال کویر استارت اولین بازی رایانه ای ضمیر ناخودآگاه در کویر توسط تیم بازی سازی را از جمله کارهای در دست اقدام برشمرد.

,

کارآموزیان  تهیه طرح های فضای مجازی برای سازمان ها و نهادها، پخش فیلم "در چنگ امواج" ۱و ۲ از شبکه دوم و ساخت مستند در آسیب های فضای مجازی، چاپ مقالات در نشریات محلی، چاپ کتاب با موضوع دیدگاه ها، نظرات و راهبردهای فضای مجازی با محوریت سخنان مقام معظم رهبری را همچنین از دیگر عملکردهای این مرکز عنوان کرد.

,

وی عنوان کرد در کرمان در حوزه بین الملل با مشکل روبرو بودیم و صدای کرمانیها در خارج از کشور شنیده نمی شد و حتی صحبت های مقام معظم رهبری هم نمی شنیدند این مرکز کارگروه بین الملل را فعال کرد از جمله روزنامه تتیس که تنها روزنامه انگلیسی که به همه نقاط توزیع می شود با تکنولوژی واقعیت افزوده یعنی اگر موبایل را روی نشریه بگیرید فیلم های کرمان پخش می شود.

,

این کارشناس فضای مجازی به ۵۰ درصد پیشرفت کار اولین اپلیکیشن شبکه سازی متخصصین فضای مجازی اشاره کرد و بیان داشت: این اپلیکیشن قابلیت نصب بر  روی گوشی های آیفون و همچنین دارای قابلیت های نرم افزار تلگرام و اینستاگرام، قابلیت اشتراک گذاری در نرم افزارهای شبکه اجتماعی دیگر نیز می باشد.

,

تاسیس اولین مرکز دیچیتال کشور با همکاری اداره کل ارشاد استان کرمان

, تاسیس اولین مرکز دیچیتال کشور با همکاری اداره کل ارشاد استان کرمان, تاسیس اولین مرکز دیچیتال کشور با همکاری اداره کل ارشاد استان کرمان,

وی همچنین در انتها به تاسیس اولین مرکز بین الملل دیجیتال کشور به همت ارشاد نیز اشاره کرد و بیان کرد:فرهنگ دیجیتال تتیس، سایت انگلیسی زبان پارلی پرس،‌ سایت فرانسوی زبان لدسکوخ و  انتشار نشریه انگلیسی زبان از اقدامات دیگر این مرکز می باشد.

,

کارآموزیان با بیان اینکه متاسفانه ایران ما در آینده پژوهی و پیش بینی های جهانی ناشناخته است ، گفت: ضریب نفوذ اینترنت کرمان براساس مرکز ملی 6/61 درصد است ولی آی سی تی کرمان می گوید 51 درصد است و سپاه می گوید 62 درصد که اینها همه تناقض دارد و این در حالی است که ضریب نفوذها باید در مقاطع مختلف مشخص شود .

,

وی از  جشنواره بین المللی رسانه های انقلابی که 5 اسفند در کرمان برگزار می شود یاد کرد و افزود: این جشنواره به مدت سه روز 300 نفر از مدیران کانال های بالای 100 هزار نفر و رسانه های برتر و 70 نمایندگی کرمان در تهران به کرمان سفر می کنند که این امر مهم به توسعه کرمان کمک خواهد کرد و امید با همکاری مسئولین به خوبی برگزار شود.

,

مدیرمرکز فرهنگ دیجیتال کویر ابراز داشت: از مسئولین می خواهیم طرح بازنگری و تصویب شود و نیاز داریم کارگروه کسب و کارهای دیچیتالی در کرمان راه اندازی شود و از دستگاه های محترم درخواست داریم که در سال 97 در برنامه های خود طرح های سواد رسانه ای را بگنجانند و به ضریب نفوذ آینده پژوهی کمک نمایند و اگر شما مسئولین جوانان را قبول دارید کمک کنید که فاز یک اجرا شود ما تا فاز دو پیش رفته ایم و تنها دو فاز دیگر باقی مانده است.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه