اخبار داغ

استاد حوزه علمیه خواهران؛

یکی از راه های تامین سلامت روانی افراد، گسترش امر مشاوره است/ مشاوره ها با بهرگیری از موازین اسلامی صورت ‌بگیرد

یکی از راه های تامین سلامت روانی افراد، گسترش امر مشاوره است/ مشاوره ها با بهرگیری از موازین اسلامی صورت ‌بگیرد
استاد حوزه علمیه خواهران گفت: با توجه به اهمیت سلامت روح و روان افراد در اسلام، ائمه اطهار (ع) توصیه و سفارش های اکیدی در این خصوص کرده اند که یکی از بهترین راه های تامین سلامت روانی افراد در جامعه، اهمیت و ضرورت گسترش امر مشاوره است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مریم معین الاسلام استاد حوزه علمیه خواهران در گفتگو با خبرنگار قم فردا، اظهار داشت: نیاز انسان به راهنمایی و مشورت با دیگران در تصمیم گیری ها و انتخاب راه حل های مناسب در زندگی، امری بدیهی است. لذا امروزه استفاده از خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی بیش از گذشته مورد اهیمت خانواده ها قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

وی ادامه داد: البته در گذشته های نه چندان دور، حتی در دوران ائمه اطهار (ع) نیز مشاوره نه تنها یک حرفه و شغل محسوب نمی شد، بلکه یک وظیفه دینی و اجتماعی افراد به شمار می رفت.

,

استاد حوزه علمیه خواهران افزود: از سویی دیگر آیاتی از قرآن کریم نیز به موضوع مشورت  اشاره کرده اند . به طوری که حتی سوره‌ای به نام سوره شوری هم در قرآن آمده است که همه اینها نشان از اهمیت مشاوره و مشورت در اسلام می باشد.

,

مشاوره ها با بهرگیری از موازین اسلامی صورت ‌بگیرد

, مشاوره ها با بهرگیری از موازین اسلامی صورت ‌بگیرد,

وی تصریح کرد: لذا به دلیل پیچیدگی ها و مشکلات جامعه امروزی به خصوص در کلان شهرها، مراکز مشاوره‌ای زیادی تاسیس شده‌ اند. اما با توجه به زیربنای دینی جامعه ما، بهتر است که مشاوره ها دینی و با بهرگیری از موازین اسلامی صورت ‌بگیرد.

,

معین الاسلام در پاسخ به اهمیت و ضرورت مشاوره های خانوادگی گفت: علاوه بر مشاوره های مذهبی، امروزه مشاوره‌هایی هم در عرصه روان‌شناسی و... پدید آمده اند که به مسائل و اختلافات خانوادگی افراد جامعه رسیدگی و آنها را برطرف می‌‌کنند.

,

یکی از راه های تامین سلامت روانی افراد، گسترش امر مشاوره است

, یکی از راه های تامین سلامت روانی افراد، گسترش امر مشاوره است,

وی یادآور شد: اما برخی از افراد و خانواده ها، از مراجعه به این گونه مراکز به شدت امتناع کرده و فکر می کنند افرادی که به مراکز مشاوره مراجعه می‌کنند، دارای مشکلاتی هستند و جامعه نگاه مثبتی به آنها ندارد که این ذهنیت درست نیست. چرا که هر فردی در هر سن و جایگاهی ممکن است نیاز به مشاوره و مشورت با دیگران پیدا کند.

,

استاد حوزه علمیه خواهران اضافه کرد: البته مفهوم مشاوره دینی و مذهبی، با مشاوره و روان درمانی تخصصی و حرفه ای متفاوت است و نمی‌توان این دو را با هم مقایسه کرد.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: به هر حال با توجه به اهمیت سلامت روح و روان افراد در اسلام، ائمه اطهار (ع) توصیه و سفارش های اکیدی در این خصوص کرده اند که یکی از بهترین راه های تامین سلامت روانی افراد در جامعه، اهمیت و ضرورت گسترش امر مشاوره است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه